recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet via you see og switch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet via you see og switch

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Internet via you see og switch
    Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 12:25
Hej Drenge,
Jeg håber der er et klogt hoved der ude der kan hjælpe mig. Jeg har en router fra Yousee, og kabler jeg en bærbar til routeren og tester min downloads hastighed er den ca. 55. Hvis jeg derimod kobler en switch på routeren og kabler min bærbare til switch'en får jeg kun en downloads hastighed på 12. Det virker til at hastigheden bliver divideret med 4 (der er fire udgang på switchen).
 
Nogle ideer til hvad jeg kan gøre for at få fuld hastig gennem switchen. Hastighederne er målt på yousee's hjemme side.
 
Håber at der findes en derude der kan hjælpe :)
 
Mvh
Wonder 
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 12:51
Hvilken switch har du, og hvilke kabler bruger du?
Til top
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 13:27
kalbel fra router til switch: cat 5e
kabel fra switch til pc: cat6
switch: zyxelgs-105b v2 gigabit
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2016 kl. 09:57
Ikke at det direkte er løsningen, men test på alle porte på switchen. Gerne med en anden PC også og en anden switch (hvis muligt). Så burde du kunne pege dig i retning. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2016 kl. 13:07
Prøv begge kabler mellem router og bærbar.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2016 kl. 14:47
Er du sikker på det er en switch og ikke en hub?
Edit kan godt se det ligner en switch, bare underligt at det du beskriver er kendetegnende ved en hub

Redigeret af Bjur - 24-Oktober-2016 kl. 14:51
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2016 kl. 21:34
Den switch har forskellige Quality Of Service på portene. Jeg ville sætte Router i port 1 og laptop i port 4. Hjælper det ikke, så prøv med en switch uden QOS.
Til top
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 17:02
Mange takker drenge,
Jeg forsøger på torsdag at gøre som i har sagt og melder tilbage om det virker.
mvh
Wonder
Til top
Threepwood Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Threepwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af Wonderl@nd Wonderl@nd skrev:

... kabler jeg en bærbar til routeren og tester min downloads hastighed er den ca. 55. Hvis jeg derimod kobler en switch på routeren og kabler min bærbare til switch'en får jeg kun en downloads hastighed på 12....
 
Er disse hastigheder Mbit eller MBytes?
Hvad er hastigheden fra Yousee?
 
Til top
Haarbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-September-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haarbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 22:36
Måske skal du sætte (konfigurere) hastigheden på switchporten mod Yousee routeren. Jeg har oplevet at autonegotiation ikke altid virker. Dette er typisk et problem med 100 Mbit-porte (1.000 Mbit plejer at fungere fint).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu