recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Access point med netværksstik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Access point med netværksstik

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Access point med netværksstik
    Sendt: 21-Oktober-2016 kl. 16:54
Hvad hedder et access point hvor der er plads til netværkskablet kører ind der AP'en og så med udgang igen?

Døjer med dækning i enden af huset, og har ATV mv. på kablet forbindelse i den ende, så vil det ikke være optimalt at koble et AP på "inden" ATV

Eller skal jeg blot købe en billig TPlink extender og sætte op mellem router og enden af huset, trådløst?

Sidste alternativ er at koble bredbånd Nords wifi til igen, og så have 2 wifi netværk - vil det evt virke?
Min router (TP et eller andet) er placeret på loftet, midt i huset - mens bredbånd nord routeren er placeret i den ende hvor vi døjer med signal

Vil Ipad/Iphones selv kunne finde ud af at skifte netværk, uden problemer?? Så er det jo den bedste (læs: gratis) løsning
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2016 kl. 17:06
du tænker på en extender? men er på ingen måde med i din beskrivelse af hvad det er du reelt vil? et AP er kun til wireless brug og har intet med videreførsel af kabling at gøre. Så hvis du har et ATV kablet, så kører det jo ikke wireless, og så har du heller ikke problemer med performance på den.

hvis vi skal summere op hvad jeg forstår. du har problemer med dækning i den ene ende af huset. Og det kan en extender hjælpe med. at smide 2 trådløse netværk op er skidt.  

Ipads finder selv netværk hvis du blot logger ind på de forskellige netværk.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2016 kl. 17:15
jeg vil sætte den ekstra router du har op til at hedde det samme i wifi navn som din tp link, disable dhcp serveren der i, og så undlade at bruge wan stikket i den, men kun de 4 switch porte. så vil dine enheder selv hoppe på det netværk der er bedst dækning på, og du vil have 2 porte fri, når kablet fra din router på loftet og dit appletv er plugget i.

(på denne måde bruger du din ekstra router som switch og accesspoint)
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2016 kl. 11:16
Det du leder efter har et modelnavn der hedder Ubiquiti UAP-AC-PRO.


access point.

smid kabel ind i det, så skyder det wifi ud, og du har samtidig en lan udgang du kan koble dit ATV på samtidig.
Derudover, så har du også lige givet dig selv adgang til en helt anden verden af information til de enheder du kobler på  :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu