recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CDON.DK: Dårlig kundeservice.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CDON.DK: Dårlig kundeservice.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2016 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

oplever det samme fra cdon.com de respekterer ikke de værdier folk har købt og sender i boble kuverter.

Det med ødelagte covers har jeg også oplevet, fik ombyttet uden problemer ved og blive kredit kunde hos dem, det med cpr numre er helt normalt ved denne betalings form, en form for sikkerhed skal de jo have hvis de ikke får deres penge inden for 14 dage.

jeg har ikke haft problemer med og give cpr til dem og de bekræfter at deres sikkerhed er iorden, dog skal man være opmærksom på hvis man bestiller varer på kredit hos dem så koster de et gebyr på 5,- kr i netbanken


Selvfølgelig bekræfter de, at deres sikkerhed er i orden.
Det samme var også tilfældet med Sony Playstation og hvad skete der lige. De blev hacket og alle kredit kort blev lækket.

Et kreditkort der bliver lækket, kan man helt enkelt spærre og så er det problem løst.

Hvis dit CPR nummer bliver lækket, så kan du IKKE få en nyt.
Og folk der har adgang til ens CPR-nr kan nemt lave identities tyveri.
Så derfor er det meget mere relevant, at passer ekstra på sit CPR-NR


Og hvis så min identitet bliver nakket hvad så? Og hackeren opretter en masse lån osv i mit navn. Det bliver vel næppe særligt svært og bevise at man er uskyldig.

Så har du ikke prøvet det.

Jeg kender en, der var udsat for det og i mange år, dvs over 5 år.

Så kommer der skriv fra RKI, at nu står du i RKI. Eller du bedes stille i fogedretten, da du har misligeholdt. Det kræver en del for at bevise, at det ikke er dig.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2016 kl. 10:04
jeg har altid fået mine film i papkasser fra cdon.dk, jeg bestiller dog ikke derfra mere, da de er blevet for dyre.

jeg har haft tabt mit sygesikringsbevis, og det blev misbrugt til DSB og METROEN, jeg tror jeg over en periode på 1 år fik 15 "bøder", hvor jeg hver gang skulle udfylde papir o.s.v., så det er pissetræls at en anden misbruger din identitet.

I DSBs tilfælde kan jeg kan så ikke forstå det skal være så svært. jeg bad om at de "spærrede" mit CPR nr., så hvis det blev oplyst af en uden billet, så vil konduktøren vide at det var falsk, og de kunne ringe til politiet til næste station.
Det kunne de godt, men det ville de ikke bruge tid på da politiet aldrig :-( fan'me et godt land vi bor i.
 
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2016 kl. 10:12
Jeg har aldrig haft problemer med ødelagte covers og har købt latterligt meget hos dem. En enkelt gang nåede filmen ikke frem og så sendte de en ny uden af øffe. Men med så mange andre kundeservice så afhænger det også tit af hvem man lige er heldig at komme igennem til - desværre.
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morten_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2016 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

oplever det samme fra cdon.com de respekterer ikke de værdier folk har købt og sender i boble kuverter.

Det med ødelagte covers har jeg også oplevet, fik ombyttet uden problemer ved og blive kredit kunde hos dem, det med cpr numre er helt normalt ved denne betalings form, en form for sikkerhed skal de jo have hvis de ikke får deres penge inden for 14 dage.

jeg har ikke haft problemer med og give cpr til dem og de bekræfter at deres sikkerhed er iorden, dog skal man være opmærksom på hvis man bestiller varer på kredit hos dem så koster de et gebyr på 5,- kr i netbanken


Selvfølgelig bekræfter de, at deres sikkerhed er i orden.
Det samme var også tilfældet med Sony Playstation og hvad skete der lige. De blev hacket og alle kredit kort blev lækket.

Et kreditkort der bliver lækket, kan man helt enkelt spærre og så er det problem løst.

Hvis dit CPR nummer bliver lækket, så kan du IKKE få en nyt.
Og folk der har adgang til ens CPR-nr kan nemt lave identities tyveri.
Så derfor er det meget mere relevant, at passer ekstra på sit CPR-NR


Og hvis så min identitet bliver nakket hvad så? Og hackeren opretter en masse lån osv i mit navn. Det bliver vel næppe særligt svært og bevise at man er uskyldig.

Så har du ikke prøvet det.

Jeg kender en, der var udsat for det og i mange år, dvs over 5 år.

Så kommer der skriv fra RKI, at nu står du i RKI. Eller du bedes stille i fogedretten, da du har misligeholdt. Det kræver en del for at bevise, at det ikke er dig.

Du kommer ikke til at stå i RKI medmindre du selv har accepteret registreringen eller der er en domstolsafgørelse.

Det er i øvrigt kreditor/RKI der har bevisbyrden for skylderforholdet.

At det så uagtet det er noget rod at blive udsat for identitetstyveri er en anden sag. Reglerne er dog ændret så der i dag er mulighed for at få et nyt CPR-nummer.


Redigeret af morten_b - 03-November-2016 kl. 11:12
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2016 kl. 19:12
Hmm..
Man kunne også forestille sig, at brugen af "boblekuverter" var til, for at hjælpe kunden... altså sådan at man får varen hurtigst muligt, direkte i postkassen. 

Set ud fra, at de fleste er på arbejde i dagtimerne... så at modtage en pakke er en ekstra køretur til posthuset....Wink

At de bliver ødelagt i forsendelsen må jo tillægges Post-omdelingen.. som sjovt nok bliver ringere og ringere i takt med at prisen stiger, astronomisk Ouch

Bond Cool

Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2016 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

jeg har altid fået mine film i papkasser fra cdon.dk, jeg bestiller dog ikke derfra mere, da de er blevet for dyre.
...

Med fare for at afspore... hvor køber du billigere (og med dansk tekst?) ?
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2016 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Hmm..
Man kunne også forestille sig, at brugen af "boblekuverter" var til, for at hjælpe kunden... altså sådan at man får varen hurtigst muligt, direkte i postkassen. 

Set ud fra, at de fleste er på arbejde i dagtimerne... så at modtage en pakke er en ekstra køretur til posthuset....Wink

At de bliver ødelagt i forsendelsen må jo tillægges Post-omdelingen.. som sjovt nok bliver ringere og ringere i takt med at prisen stiger, astronomisk Ouch

Bond Cool

Hvis man bor i hus, så kan der jo købes en pakkepostkasse. Jeg har selv sådan en, og der kan være ret store pakker i.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2016 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

jeg har altid fået mine film i papkasser fra cdon.dk, jeg bestiller dog ikke derfra mere, da de er blevet for dyre.
...

Med fare for at afspore... hvor køber du billigere (og med dansk tekst?) ?
Nu er der ikke så mange der ser 4KHDR endnu, en sådan en koster 299 kr hos CDON, og den samme film hos Elgiganten typisk 199 kr.

Desuden synes jeg ofte at Elgiganten har gode tilbud på premiere filmSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2016 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Hmm..
Man kunne også forestille sig, at brugen af "boblekuverter" var til, for at hjælpe kunden... altså sådan at man får varen hurtigst muligt, direkte i postkassen. 

Set ud fra, at de fleste er på arbejde i dagtimerne... så at modtage en pakke er en ekstra køretur til posthuset....Wink

At de bliver ødelagt i forsendelsen må jo tillægges Post-omdelingen.. som sjovt nok bliver ringere og ringere i takt med at prisen stiger, astronomisk Ouch

Bond Cool

 
Hvorfor skulle en boblekuvert sørge for at man får den direkte i postkasse.

Det er jo sendt som pakke uden omdeling Wink
 
Problemet er at det er sendt som pakke i en kuvert, sammen med andre tunge pakker.
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2016 kl. 10:27
Jeg bruger Pakkeboks, og jeg har lige bestilt nogle film, og på info ved ordren på hjemmeside under min kundeoplysninger står et Track&Trace nummer, som også fremgår af ordrebekræftelsen og jeg modtager en mail om et brev er på vej, efter ca. 1 dag kan jeg se den er kommet frem til et punkt i Sverige, samme punkt 2 dage senere, 1 uge senere samme punkt i Sverige, fulgt på Postnord side.


Hmm, meget mystiske, jeg skriver til CDON og til Postnord, men tænker jeg lige slår et smut indenom mit lokale posthus, forklare at jeg skulle modtage en pakke til Pakkeboks, hun få T&T nummeret, jo den ligger da her, jeg siger det er da mærkeligt, jeg har intet hørt, hverken sms, email, eller en seddel fra posten, jamen det er fordi deres Pakkeboks er nede med tekniske problemer, så var pakken røget retur hvis jeg ikke selv havde fået den indskydelse.

Jeg fik svar fra CDON.

"Da din ordre er sendt som brevpost er det ikke muligt at søge efter den på PostNords Track and trace-service. Skulle du have modtaget et tracking-ID, er denne sporing kun aktiv så længe forsendelsen befinder sig inden for Sverige, og du skal derfor se bort fra den.

Står dit navn på døren / postkassen?

Jeg kan se, at du har skrevet en pakkeboks som leveringsadresse. Dette skal du passe på med i fremtiden, da vi sender mange af vores forsendelser som brevpost og de dermed kan forsvinde i forsendelsen."

Hvad er formålet med et samlet Postnord når deres T&T system ikke virker, hvad skal man med Pakkeboks når man ikke kan forvente at modtage posten som er skrevet til at blive leveret dertil.

Postnord/PostDanmark er da blevet en vittighed, det ligner noget som man kender fra lande i den tredje verden, det hele er blevet så ringe i dette land de sidste 15 år.

Jeg begyndte for længe siden, at se om jeg kunne købe mine ønskede varer mere lokalt, posten er simpelthen blevet for ringe, det er 1 år siden jeg sidst købte hos CDON grundet forsendelse problemer, nu er det blevet endnu værre.Dead




Redigeret af Jan2013 - 04-November-2016 kl. 10:30
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2016 kl. 11:29
Godt der findes alternativer. PostDK/Nord whatever har sovet i timen og ikke kunnet omstille sig i takt med breve grundlaget forsvandt. Det her fungerer! :

http://www.dao.as/language/da/
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2016 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Godt der findes alternativer. PostDK/Nord whatever har sovet i timen og ikke kunnet omstille sig i takt med breve grundlaget forsvandt. Det her fungerer! :

http://www.dao.as/language/da/

Det er langt være end Post DK.

De smider bare pakken foran døren. Og så andre tage den.

Og så skal man spørge sine naboer om de har taget den

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu