recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det kører (ikke rigtigt) for Samsung.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det kører (ikke rigtigt) for Samsung.

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:


Jeg synes, du skal undersøge de her ting lidt bedre. Det er ærgerligt, at du fortsætter en mytefortælling - der ligger flere ting i den sag, selvom erstatningen blev disproportionalt stor.


Kan du så ikke lige vise mig, hvad flere ting, som angår selve handlingen i sagen, udover det jeg har refereret?



Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 01:08
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Din retorik er derudover helt i skoven. Det ville klæ' dig, om du undersøgte dine egne fordomme i stedet for at konkludere på dem. Anekdotisk evidens som fakta har vi nok af for tiden på den anden side af atlanten, uden at du behøver at hjælpe til.

Mvh

Bortset fra det, så er min retorik jo ikke meget mere i skoven end, at man sjovt nok går ud og bla laver en film over stella sagen, (har du overvejet hvorfor?). Og ydermere så tildeler man hvert år en award (Stella Award), netop også på baggrund af Stella sagen. 

Det taler nok for, at det nok ikke var en helt almindelig sag.

Det hele fordrejes over i amerikanske systemer, udgifter til læger, undersøgelser og blablabla.. der ene og alene har til formål at fjerne fokus fra den egentlig sag.
Kvinden tér sig idiotisk ad, vælter en kop varm kaffe ned i skødet på sig selv, efterfølgende sagsøger McDonald for det. Og hun ender ud med en million erstatning. Det er Stella sagen i en nøddeskal! Min retorik eller ej!

Set i relation til Ikea´s kommoder, så er det nok også derfor at Ikea har valgt at trække kommoden ud af det amerikanske marked. Ikke fordi de er enige, men fordi at selv guderne kæmper forgæves i Amerika. Hvad de idiotiske amerikanere ikke forstår er, at der står en kommode lige ved siden af, som praktisk talt er magen til den fra Ikea.. Den slår sjovt nok ikke småbørn ihjel! Pudsigt!

Jeg synes, du skal se den dokumentar, jeg anbefalede (den ligger på youtube). Den gennemgår netop ’dit’ argument, altså at det amerikanske civile restsystem udelukkende tilgodeser ambulancejagere og frivole søgsmål baseret på luftkasteller og mistolkninger – sådan forholder virkeligheden sig ikke! Du tilbageviser heller ikke fakta bare ved at fortælle, at der er lavet en film og oprettet en pris baseret på Liebecksagen. Det kan en hver konservativ koalition og eller industrilobby (og der er nok af dem) jo gøre, især i guds eget land. Det er også værd at huske på, at Liebeck ikke endte med en millionerstatning – først nedsatte dommeren erstatningssummen og senere indgik hun forlig med McDonald’s i stedet for at gennemgå en lang appelproces. Hvad hun endte med at få er ikke til at vide, men det var langt under en million dollar.

Mange af den slags sager bliver desuden syltet i anmodninger og appeller fra sagsøgtes side, hvorfor man ofte ser gruppesøgsmål i de større sager – hvilket kan være, hvad IKEA ville ende ud med, hvis man lod kommoden blive på markedet uden de rette advarsler. Mon ikke også IKEA er mere bange for den dårlige omtale end for at stå med en retssag, de måske reelt kunne vinde i sidste ende? Mon ikke det er dét, IKEA handler efter og ikke et korrupt system? Altså folkedomstolens dom mere end de monetære konsekvenser i den amerikanske ret?

Jeg synes desuden stadigt, at din retorik er ærgerlig og helt ude i skoven. Jeg har tidligere fulgt med i dine indlæg og ofte også været på din side, men din polemiske facon og hang til generaliseringer på meget tyndt grundlag gør, at det er svært at se fornuften i dine argumenter i denne sag. Jeg tænker, det er, fordi den ikke er der i dette tilfælde. 

Mvh



Redigeret af Skyhigh - 09-November-2016 kl. 02:28
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 02:16
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:


Jeg synes, du skal undersøge de her ting lidt bedre. Det er ærgerligt, at du fortsætter en mytefortælling - der ligger flere ting i den sag, selvom erstatningen blev disproportionalt stor.


Kan du så ikke lige vise mig, hvad flere ting, som angår selve handlingen i sagen, udover det jeg har refereret?




Jo, hvis du ser mit tidligere indlæg, så kan du se, at jeg har givet lidt flere informationer om sagen - det oprindelige erstatningskrav, McDonald's modsvar, hospitalsindlæggelse (pga. reelle frobrændinger) og tabt arbejdsfortjeneste. Derudover har jeg oplyst om de faktuelle forhold for erstatningens størrelse, som de foreligger - parterne indgik forlig, i øvrigt efter at dommeren havde sat den tilkendte erstatning ned, så vi ved reelt ikke, hvad Liebeck fik ud af sagen efter omkostninger und alles, men det var ikke millioner af dollar.

Men alt det synes at være ligegyldigt for dig. Du har bestemt dig for, hvordan denne sag er skåret; narrativet står klart, og det passer lige ind i en verden, hvor alle kan sagsøge alle og få uanede mængder penge med hjem, og amerikanerne er tosser og idioter på alle punkter, og nu er det IKEA, der taber, ligesom alle de andre - mikroovnsproducenter eller hva' fanden og hans pumpestok, du har støvet op til lejligheden uden at faktatjekke.

Hvis du ser den dokumentar (Hot Coffee), så vil du se en helt anden årsagssammenhæng. Hvor der ér korruption i det amerikanske retssystem og i det politiske system. Men ikke som du umiddelbart gengiver her. Det største problem er, som det så ofte er i USA, at beslutningerne følger pengene. Dommerne, der
dømmer i de her sager, deres kampagner er betalt af politiske fonde og lobbygrupper, sammensat af de industrier, der ofte er berørt af erstatningssøgsmål - medicinal-, militær-, fødevareindustrien osv. De har al mulig interesse i at begrænse, hvem og hvor mange der skal kunne sagsøge dem. Det er derfor påfaldende (eller ikke), at mange af de her sager aldrig når ind i retten, fordi de bliver smidt ud af dommerne på lokalt- og statsniveau eller bliver bremset strukturelt i det politiske system af lovbestemmelser. 

Man søger at begrænse folks mulighed for at sagsøge for godtgørelse for skader, tort og hospitalsophold begået af eller i ly af arbejdsgivere og eller producenter. Såsom kaffeskader der giver reelle forbrændninger. Heldigvis kunne Stella Liebeck sagsøge McDonald's. for de 20.000 dollar, der er desværre mennesker i USA, der får frataget denne ret.

Men hey, hvis der bliver lavet en film om gamle og onde Stella og oprettet en pris, så er det selvfølgelig, fordi hun var fanden selv, og andre i samme båd skal selvfølgelig begrænses i deres ret til at søge erstatning.



Redigeret af Skyhigh - 09-November-2016 kl. 02:25
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Jeg synes desuden stadigt, at din retorik er ærgerlig og helt ude i skoven. Jeg har tidligere fulgt med i dine indlæg og ofte også været på din side, men din polemiske facon og hang til generaliseringer på meget tyndt grundlag gør, at det er svært at se fornuften i dine argumenter i denne sag. Jeg tænker, det er, fordi den ikke er der i dette tilfælde. 

Mvh


Eller fordi du ikke forstår hvad jeg mener.
Jeg hentyder ikke udelukkende til det amerikanske retssystem. Jeg hentyder til den opfattelse som en del af den amerikanske befolkning har. At de kan te´ sig tåbelig (uheldigt) ad, og så sagsøge andre for det, og opnå en erstatning. Det er DEN holdning som er mit primære argument. Det er det som Stella sagen handler om.

At en retssag så udvikler sig som den gør, det er en anden side af samme sag, (i dette tilfælde), hvor en advokat får held med at overbevise en dommer om, at 85grader varm kaffe kan give trejdegrads forbrænding. (No shit Sherlock. Det ved selv en tåbe!). Og så kører hele argumentet på, at Stella ikke er blevet oplyst dette ordentligt, da hun bestilte den varme kaffe, modtog den, og efterfølgende smed (spildte) den i skødet på sig selv. Oven i det så krydres der lige med, hvor synd det har været for hende.. hendes skød/ædlere dele blev brændt, hospitalsophold og efterfølgende pasning af datter, (var det vist) har kostet hende en formue. Men det er for selve sagen, argumentets og ansvarets vedkommende fuldstændig irrelevant. Bare ikke i gud eget land!

Problemet er også præcedens effekten. 
Netop når man via en retssag kan vise, at det faktisk kan "betale" sig at bestille varm kaffe på et spisested, smide den ned af sig selv, og så gud hjælpe mig få erstatning ud af det. Så er gud eget land desværre også sådan, at så er der folk der sluger sådanne sager, og åbenbart hellere end gerne yder skade på dem selv, (det skal bare ligne et uheld), for ussel mammon. Det er jo sygt!

Hvis det var foregået i et hvilket som helst andet land, så havde en dommer svaret promtet, at det er bad luck Stella. Du var klodset - Lev med det. Og der ville ikke engang have været brug for tåbelige og imbecile advokater. Det eneste sted sådan noget sker, det er i USA. 

Mht til det amerikanske retssystem, så kan du tage en sag som O. J. Simpsom som også var en sag der gik verden rundt. På trods af alle beviser (without reasonable doubt) pegede på ham, så blev han frikendt for dobbeltdrab, og så vidt jeg husker skete pga en fejl i håndteringen af få dele af bevismaterialet. Efterfølgende kunne familien til de drabte sagsøge ham ved en civil domstol, men ikke få ham dømt for drab, men derimod til at betale erstatning.  Dvs de kunne (og fik vist endda) erstatning, for noget som han var frikendt for. Det er det der sker, (heldigvis sjældent) i guds eget land.

De amerikanere (mange af dem) er skingerende gale. Meget apropos så jeg et interview med en ung mand her til morgen i forbindelse med præsident valget. Det var en Trump tilhænger som udtalte at han ikke ville stemme på Clinton (Hillary) fordi hun havde misbrugt systemet (henvisning til email sagerne). Og det er på trods af at FBI ad 2 omgange har frifundet hende på alle måder. Dvs. det er reelt lykkedes Trump at overbevise denne unge mand, om noget der er forkert. Og manden tror gud hjælpe på det.  
Så er der sgu ikke noget at sige til, at deres holdning og system er som det er. 

For at vende tilbage til Ikea kommoderne.. Så er det faktisk ret pudsigt jeg kom i tanke om, at jeg faktisk har været ude for præcis det samme med min datter og en stigereol fra Ikea. Problemet er (heldigvis) nok, at jeg ikke har en amerikaner hjerne, for så skulle jeg da have sagsøgt Ikea herfra og til deres dommedag..
Sagen kort:
Købte en reol fra Ikea, høj slank stigereol med indbygget halvrund bordplade, hvor der var leveret beslag med til at hæfte reolen til væggen, for at den ikke skulle vælte.
Uansvarlig far som jeg er tænker jeg, at den reol står sgu da ganske fint uden det beslag. Så den bliver ikke skruet fast.
Min dengang 9 årige datter sidder på sin stol ved bordet/reolen, hun vipper på stolen, (hvad hun selvfølgelig flere gange haft fået at vide hun ikke skal), hun får overbalance (selvfølgelig), griber fat i bordpladen på reolen.. Og vælter bagover med reolen styrtende ned over hende.
Heldigvis skete der ikke andet end min datter fik en bule i panden. 

Havde jeg været lige som Stella, så skulle jeg have sagsøgt Ikea for dette. Og jeg skulle være endt med at få erstatning ud af det for min datters svie og smerte (bule i panden). På trods af at det var 110% min egen fejl. 
Jeg må erkende. Jeg har så meget selv ære og respekt, jeg har så meget sund fornuft og logisk sans, så jeg ikke på eet eneste tidspunkt tænkte den tanke, at det måtte jeg kunne sagsøge Ikea for. Tværtimod tog jeg selvfølgelig al skylden på mig selv. Alt andet vil være komplet vanvittigt!

Beklager meget dit ændrede syn på mig og mine meninger. Men jeg kan dælme ikke fravige i det her tilfælde. Det strider så meget imod min holdning og min logiske sans. Jeg vil dog håbe du i det mindste vil prøve at forstå, hvad det er jeg mener. 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:


Men alt det synes at være ligegyldigt for dig. Du har bestemt dig for, hvordan denne sag er skåret; narrativet står klart, og det passer lige ind i en verden, hvor alle kan sagsøge alle og få uanede mængder penge med hjem, og amerikanerne er tosser og idioter på alle punkter, og nu er det IKEA, der taber, ligesom alle de andre - mikroovnsproducenter eller hva' fanden og hans pumpestok, du har støvet op til lejligheden uden at faktatjekke.


nope, det er bestemt ikke ligegyldigt. Men jeg har svært ved at se, formålet med at sagsøge for noget der er ens egen fejl. Det må og kan kun skyldes, at der er mulighed for det.

Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Hvis du ser den dokumentar (Hot Coffee), så vil du se en helt anden årsagssammenhæng. Hvor der ér korruption i det amerikanske retssystem og i det politiske system. Men ikke som du umiddelbart gengiver her.


Korruption og andre problemer med de amerikanske systemer er da ligegyldige over for selve søgsmålet, Stella vs McDonald. Det er den del du tilsyneladende ikke forstår. Ikke at de problemer ikke er interessante, men Stella sagen blev jo blot en tilfældig brik i dette system.

Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Det største problem er, som det så ofte er i USA, at beslutningerne følger pengene. Dommerne, der
dømmer i de her sager, deres kampagner er betalt af politiske fonde og lobbygrupper, sammensat af de industrier, der ofte er berørt af erstatningssøgsmål - medicinal-, militær-, fødevareindustrien osv. De har al mulig interesse i at begrænse, hvem og hvor mange der skal kunne sagsøge dem. Det er derfor påfaldende (eller ikke), at mange af de her sager aldrig når ind i retten, fordi de bliver smidt ud af dommerne på lokalt- og statsniveau eller bliver bremset strukturelt i det politiske system af lovbestemmelser.


Enig - men det forklare stadigvæk ikke, hvorfor Stella vælger at sagsøge McDonald, for en fejl hun selv ene og alene begår. (se iøvrigt mit eget eksempel i forrige indlæg).

Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Men hey, hvis der bliver lavet en film om gamle og onde Stella og oprettet en pris, så er det selvfølgelig, fordi hun var fanden selv, og andre i samme båd skal selvfølgelig begrænses i deres ret til at søge erstatning.


Søge erstatning for hvad?
Nej de skal ikke nødvendigvis begrænses. Alle skal have lov til at sagsøge om hvad som helst. Deres moral afgør hvor deres grænser går. Stella´s gik langt langt (way beyond) min moral, og heldigvis næsten alle andres. Om det gør hende til fanden selv, det må du egentlig selv afgøre. 
Og så har jeg det altså sådan, at selvom man måske har ret til at sagsøge, så betyder det ikke nødvendigvis at man så også skal gøre det i alle tilfælde. Der skal jo ligesom være noget at sagsøge for. Når man åbner op for at kunne sagsøge andre for ens egen dumhed/klodsethed, så er det reelt grænseløst. Spørgsmålet er om systemet er gearet til at håndtere den slags/mængde, hvis alle ændrede holdning til eksempelvis Stella´s. Domstolene vil få temmelig travlt.. Dommere og advokater vil leve som grever og baroner på det, (hvilket er den anden del af Stella sagen, som du/i ganske rigtig påpeger).
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jo, Jan, hvis man er skadefro af sind, eller ikke læser godt, så kan man få det ud af artiklerne, men ellers handler det om undersøgelser i relation til en politisk person.


Og formår man ikke at se en rød tråd med Samsung i deres efterhånden berygtet register over sager,  er man enten en ignorant, eller Samsung fan, eller man lever på fornægtelse, ved ikke hvad der reelt er værst.

Men i min verden er det fakta der tæller, og dem er der masser af, som alle taler imod Samsung, og deres produkter.

Men fornægt og fordrej du bare historien så den passer i din verden, det kaldes fantasi.Wink Eller du læser og forstår måske ikke så godt.LOL

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 13:23
Jan, du har jo efterhånden skældt flere producenter ud. Hvem bliver mon den næste? 😁
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det er vel kun Miele der bliver fremstillet i Tyskland. Resten er blevet til klistermærker


Problemet er ofte kvaliteten på en lang række produkter bliver lavet i en dårlig materialekvalitet som er lavet til en kort levetid, efterspørgsel på billige produkter er stor, prisen er ofte det der er afgørende af valgte produkter, ikke kvaliteten.

Ikke, at det altid er sådan, man kan godt købe eks. et dyrt tv som reelt ikke er prisen værd, ejet et dyrt Samsung tv og et dyrt LG tv begge fejlede stort, der hang kvalitet og pris ikke sammen.

Jeg tror ikke det betyder det store, hvor tingene bliver produceret i dag, det er mere et ? om kvaliteten af selve produktet.

Mange produkter er lavet til at fungere i kort periode, for derefter at blive skiftet ud, det er skidt for miljøet, men vi er et forbrugersamfund og virksomhederne lever af hurtig omsætning hos forbrugerne.

Da jeg var yngre, skiftede jeg eks. udstødning på mine biler, man fik kvalitet, det kunne man se og mærke, det der bliver lavet i dag er i dårligere kvalitet, og det er beregnet til at holde i kortere tid.
   
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jan, du har jo efterhånden skældt flere producenter ud. Hvem bliver mon den næste? 😁


Jeg skælder dem ud der ikke virker, men jeg har også mine foretrukne.Big smile Hvis de også begynder at gå i stykker, så opgiver jeg.Tongue Og så er der ikke mere at skrive om, for så er alt blevet noget lort.Pinch









Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 13:48
Øh Jan. Kvalitet. Alle LCDskærme kunne få tordenfluer. Først var du sur på Samsung. Siden på mig. Jeg påviste, at Samsung gav mig alle penge retur på et 18 måneder gammelt tv og ikke afslog, hvis TVet var mere end 6 måneder gammelt. Du måtte hele den sure og lange vej omkring forbrugerrådet. Jeg har lidt svært ved at forstå dine beklagelser.

Jeg mindes også, at du havde riven ude efter Sony...
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 14:12
Hvor længe bør produkterne afprøves, inden de kommer på markedet?
Og hvordan skal de afprøves?

Fælles for trådstarters nævnte produkter, en Note 7 og en toploaded vaskemaskine er, at fejlene først viste sig i brug og ikke alle af samme oproduktmodel, men kun i begrænset mængde viste sig at have problemet. Kig selv efter mængden af defekte i forhold til produktionsmængden.

Problematikken er den samme som mængden af tilbagekaldelser på biler. Og der er enormt mange efterhånden viser min googling.

Er tilbagekaldelser ikke bare en form for service og respekt overfor kunden?

Hvad gjorde man i gamle dage? Skrev ud til kunden eller skjulte man problemet. I har sikkert eksempler.

Se iøvrigt her på bilbasen http://www.biltema.dk/da/Kundeservice/Tilbagekaldelser-og-produktinformation/

Se eksempel:
Da der er risiko for, at børn kan rive magneten af fiskestangen og forsøge at sluge den, hvorved den kan sætte sig fast i halsen, tilbagekaldes dette produkt fra forbrugerne.

Hvis du har dette produkt, beder vi dig om straks at ophøre med at bruge det samt levere det tilbage til nærmeste Biltema-varehus. Biltema refunderer købesummen til alle kunder.

Tilbage kaldte man tidligere noget sådant. Ikke Som jeg husker. Sidstnævnte er en afprøvning i munden

Personligt finder jeg tryghed i tilbagekaldelser, mens nogle firmaer fx VW skal have myndighederne i nakken, før der sker noget.

Redigeret af bentpetersson - 09-November-2016 kl. 14:18
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hvor længe bør produkterne afprøves, inden de kommer på markedet?
Og hvordan skal de afprøves?

Fælles for trådstarters nævnte produkter, en Note 7 og en toploaded vaskemaskine er, at fejlene først viste sig i brug og ikke alle af samme oproduktmodel, men kun i begrænset mængde viste sig at have problemet. Kig selv efter mængden af defekte i forhold til produktionsmængden.

Problematikken er den samme som mængden af tilbagekaldelser på biler. Og der er enormt mange efterhånden viser min googling.

Er tilbagekaldelser ikke bare en form for service og respekt overfor kunden?

Hvad gjorde man i gamle dage? Skrev ud til kunden eller skjulte man problemet. I har sikkert eksempler.

Se iøvrigt her på bilbasen http://www.biltema.dk/da/Kundeservice/Tilbagekaldelser-og-produktinformation/

Se eksempel:
Da der er risiko for, at børn kan rive magneten af fiskestangen og forsøge at sluge den, hvorved den kan sætte sig fast i halsen, tilbagekaldes dette produkt fra forbrugerne.

Hvis du har dette produkt, beder vi dig om straks at ophøre med at bruge det samt levere det tilbage til nærmeste Biltema-varehus. Biltema refunderer købesummen til alle kunder.

Tilbage kaldte man tidligere noget sådant. Ikke Som jeg husker. Sidstnævnte er en afprøvning i munden

Personligt finder jeg tryghed i tilbagekaldelser, mens nogle firmaer fx VW skal have myndighederne i nakken, før der sker noget.

Jeg tror som udgangspunkt, at det er en dårlig omtale rent sikkerhedsmæssigt som tæller mest hos de store producenter.

Omkring VW  er der intet sikkerheds uforsvarligt i deres sag, det var bare ren svindel.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu