recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af mediaportal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning af mediaportal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hawkster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2008
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hawkster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af mediaportal
    Sendt: 05-November-2016 kl. 14:01
Hejsa

Har nu bøvlet med mediaportal et par dage.
jeg mangler hjælp til at lave en favorit liste.
Jeg mangler hjælp til at lave en EPG.

Jeg har prøvet at få den til at vise en epg uden held.
jeg har fundet ca 211 kanaler, hvor af jeg kun kan se ca 40 tror jeg, men de ligger jo blandet, så lidt træls  ;) Nå nu kan jeg kun se 5, ved ikke lige hvad jeg gjorde  :D
Jeg har yousee fuldpakke uden boks, så kabel direkte fra væg.
Jeg har en dvd-c usb tuner Elgato tv hybrid.

Ville være rart hvis der var en venlig sjæl der kunne hjælpe, evt over teamviewer  ;)

Mvh Lars


Redigeret af Hawkster - 05-November-2016 kl. 15:29
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 13:19
For EPG skal du kigge i tråden 'Alternativer for timefortv'. Jeg ved ikke lige hvilken side guiden står på.
For favoritliste; Jeg plejer bare efter scanning at un-ticke eller slette alle de kanaler jeg ikke ser alligevel, og så sortere i den fulde kanalliste.
Vær indstillet på at bruge noget tid på ar lære opsætningen at kende. Der er mange knapper at skrue på.
Til top
Hawkster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2008
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hawkster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 14:37
Hejsa
 
Har brugt nogle timer på dette her. Derfor jeg spurgte om hjælp her.
Men der er åbenbart ingen der lige ser indlægget som kan hjælpe.
 
Så har droppet det igen og forsøger nu med DVBViewer, måske den er nemmere end det
uoverskuelige pjat af et program til Mediaportal   ;)
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 15:54
Hej
Jeg vil anbefale ArgusTV - det kan du bruge både til Mediaportal og Kodi da det er et stand alone program til smart optagelse af TV.
Til top
Hawkster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2008
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hawkster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2016 kl. 12:03
Har nu prøvet DVBViewer.
Dette program virker fint, dog ved optagelse af sport "fodbold" ser det ud til at den ikke kan følge med ved hurtige bevægelser  ;)
 


Redigeret af Hawkster - 08-November-2016 kl. 12:12
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2016 kl. 19:50
Det er som om, at udviklingen af dvbviewer er gået i stå, og derfor er jeg selv gået over til nextpvr, som klart kan anbefales.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2016 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Hawkster Hawkster skrev:

Har nu prøvet DVBViewer.
Dette program virker fint, dog ved optagelse af sport "fodbold" ser det ud til at den ikke kan følge med ved hurtige bevægelser  ;)
 
Det er ikke DVBViewer der håndterer afspilningen (går ud fra at det er det du mener når du skriver "optagelse"). Det er den dekoder som du har valgt under installationen af DirectX (f.eks. LAV eller Microsoft)
Har du for eksempel valgt LAV dekoderen er der følgende ting du kan "skrue" på:
Og nej DVBViewer er ikke ved at falde af på den. Det er stadig det mest teknisk avancerede program til optagelse og afspilning af TV udsendelser, men har en ret dårlig WAF
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Hawkster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2008
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hawkster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2016 kl. 22:52
Super
 
Rodede ikke rundt i det, installerede det den forslog  ;)  
Hvor finder jeg lige disse indstillinger, du har taget et screenshot af, syntes ikke lige det er her?
 
Men nok bare mig  ;)
 
Mvh Lars


Redigeret af Hawkster - 08-November-2016 kl. 22:54
Til top
Hawkster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2008
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hawkster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 09:30

Fandt det.  :)

 
Har sat det op som du har vist.
Men stadig meget slør ved hurtige bevægelser i kampen.
Har prøvet at smide TS filen på en usb stik og sætte til min nvidia shield og der er det samme problem.
Har streamet fra PC til KODI på nvidia shield og igen samme problem.
Stue tvet blev brugt sammen med Nvidia shield  ;)
 
Optog også mænd på barsel og det spiller perfekt, men nu er der jo heller ikke hurtige bevægelser og ikke en live udsendelse, hvis dette skulle have indflydelse  ;)
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu