recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar: Bose Soundtouch 300 vs Sonos Playbar?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar: Bose Soundtouch 300 vs Sonos Playbar?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 19:27
Ja jeg kommer heller aldrig til at købe noget på en anbefaling fra personalet i Elgiganten.. de ved til tider sørgeligt lidt om deres produkter, trods de er sælgere i området.
Jeg kommer ikke til at afspille musik via Bluetooth da det brugervenligt mæssigt er samme problematikker som AirPlay. Ville virkelig gerne have noget integreret. Jeg hørte sættet i deres kæmpe lokale og jeg var ikke skuffet over bose (hvilket overrasker mig)
Design vægter også højt her og her syntes jeg Sonos er direkte tarvelig.
Sonos blir det ikke ihvertfald. Har haft soundbaren og kunne fint klare mig med lyden, men ingen DTS er en dealbreaker og så så jeg gerne bare et hdmi input
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 20:37
Hvorfor er DTS så vigtigt?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
flemmingkirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingkirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 15:04
HiFiKlubben kan fint demonstrerer SONOS.
Flemming Kirk
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 16:18
Hvad med Dali Kubik Soundbar? Den har godt ingen surround funktioner. Men det er vel også underordnet med en Soundbar. De har i stedet for lagt vægt på lyd kvalitet og design
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Nå jeg var i elgiganten igår og de var meget undrende over at jeg ikke hoppede på Sonos med det samme.
"Bose kan ikke spille musik som sonos, heller ikke film. DTS er på vej til sonos alligevel. Bose opdatere aldrig deres software - så glem Tidal eks" "Samt Sonos er langt mere stilet og designvenlig"

Jeg kender ikke til Bose og om det forholder sig sådan ift software ved jeg ikke, men jeg skal da ikke benægte sonos har fordelen på software siden, det tror jeg bestemt på (kender kun sonos).

Men de andre argumenter undrer jeg mig stadig over og tænker at de nok bare gerne ville sælge sonos. 
Ift reviews og test taler lyden til Bose´s fordel.

Hehe sjovt - har fået ca. det samme at vide i elgiganten. Og det var også derfor jeg oprettede denne tråd. Man kunne jo godt tænke at sælgeren fik en højere provision for at sælge Sonos!! ;) Så dem skal man i hvert fald ikke stole på!
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hvad med Dali Kubik Soundbar? Den har godt ingen surround funktioner. Men det er vel også underordnet med en Soundbar. De har i stedet for lagt vægt på lyd kvalitet og design

Grunden til jeg oprettede tråden var at få input til systemer hvor det er muligt at koble baghøtalere til så jeg kunne få surround. Så tænker ikke den dali er relevant i forhold hertil.. :)
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af jdjespersen jdjespersen skrev:

Kald mig bare et lortemenneske, men for mig er designet altså også vigtig, og der er Bose bare laaaangt foran Sonos efter min mening.

Jeg bor i Nordjylland (waaay up there) og jeg hørte Bose-sættet demonstreret hos Barkholt Panasonic Center i Hjørring her i eftermiddag. Soundbar lyder rigtig, rigtig godt alene, men når først man har hørt subwooferen, er der nok ingen vej tilbage :-)

Jeg ville helt klart lytte mere til en anmelder på nettet end på en sælger, der kun har det ene produkt, og de anmeldelser jeg har set, favoriserer Bose.

Nerdtechy.com har reviews af både Bose soundbar'en og sub'en, og de siger utvetydigt at sættet fungerer fortrinligt til både film og musik. Dét læner jeg mig op ad. 

Og Soundtouch har indbygget bluetooth, så hvis du streamer fra din telefon f.eks., vil du OGSÅ ku' bruge Tidal og alt hvad du ellers ka' bluetoothe fra.

Interessant - bor i Aalborg. Er nødt til at smutte forbi Hjørring for at høre Bose anlægget ordentligt så :)
Til top
jdjespersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jdjespersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 21:48
Elgiganten i Hjørring har også fået sat systemet op nu (soundbar + sub, ingen rears), men jeg prøvede det lige i dag. Parrede min mobil med soundbaren via bluetooth (1-0 til Bose over sonos) og kørte lidt spotify. Bliver mere og mere forelsket. :-)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af jdjespersen jdjespersen skrev:

Elgiganten i Hjørring har også fået sat systemet op nu (soundbar + sub, ingen rears), men jeg prøvede det lige i dag. Parrede min mobil med soundbaren via bluetooth (1-0 til Bose over sonos) og kørte lidt spotify. Bliver mere og mere forelsket. :-)
hvorfor 1-0 til Bose.
Er BT ikke total ligegyldig på en soundbar ?
Til top
jdjespersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jdjespersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 21:57
BT er 100% afgørende, i hvert fald for mig, da jeg også skal bruge den som musikafspiller.

Indrømmer dog også blankt at jeg opfører mig som en 4-årig dreng der bare bedst ka' li' Bose og synes at sonos er prut og dumt og min far er stærkere end tarzan dobbelt-op-send-videre-og-kom-aldrig-tilbage.  :-)

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af jdjespersen jdjespersen skrev:

BT er 100% afgørende, i hvert fald for mig, da jeg også skal bruge den som musikafspiller.

Indrømmer dog også blankt at jeg opfører mig som en 4-årig dreng der bare bedst ka' li' Bose og synes at sonos er prut og dumt og min far er stærkere end tarzan dobbelt-op-send-videre-og-kom-aldrig-tilbage.  :-)

ok så du kan kun streame via BT, vi andre benytter bare standard wifi.
Til top
jdjespersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jdjespersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 22:43
Nånå, jamen hvis vi absolut SKAL måle tissemænd, så kan Bose nu også streame via wifi. :-)

Og lad det så lige være sagt at jeg i og for sig ikke har noget imod Sonos, jeg kan bare bedre li' Bose. Dels fordi jeg har gode erfaringer med det, og dels fordi jeg endnu ikke har set nogen sammenligninger mellem Sonos Playbar og Bose Soundtouch 300, der favoriserer Sonos. Tværtimod.

Vildt gæt: Du har Sonos, lahan?


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu