recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Låger til bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Låger til bio

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af dyff dyff skrev:

Virkelig flot lavet Maggerholm.

Jeg har selv lavet en skrabet løsning med et Ikea modul uden front, og så lavet front af sort MDF med højtaler stof, men det ser "kun" flot ud når fronten er lukket. Din løsning er meget prof ;-)


Tak skal du have.
Det har selvfølgelig også taget noget mere tid.
Det er sværere at hæfte stoffet på kanten, men det er muligt.
Jeg er bare for perfektionistisk til, at jeg ville kunne acceptere, at skulle se på en ufærdig afslutning hver gang lågen blev åbnet.
Men indregner man tiden brugt på det, så er det en dyr løsning.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
haddi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-November-2011
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér haddi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Så fik jeg taget et par billeder, og skrumpet den ned unde 200kb.



Mvh Michael

Virkelige flot lavet. Er det stof du brugte fra Biltema?
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

I forhold til priebe.dk så er deres deco molten ikke lydtransp. Men jeg kan se de har noget som hedder molten stretch. Måske er det godt. Men tror jeg bare går efter biltema.
Jo det er lyd transperant. Det er bare ikke dokumenteret ligesom eks sound2000 stof de også sælger. Det som normalt bruges til screenwall´s/bafflewall´s
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 10:16
Hvis der skal laves noget der ligner Maggerholms flotte resultat, er det nok klogt at gå efter højttaler stretch stof. At få pæne hjørner uden at klippe i stoffet er en udfordring i sig selv. Og at få bagsiden så fin som på billederne, måtte jeg opgive da jeg lavede mine låger.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis der skal laves noget der ligner Maggerholms flotte resultat, er det nok klogt at gå efter højttaler stretch stof. At få pæne hjørner uden at klippe i stoffet er en udfordring i sig selv. Og at få bagsiden så fin som på billederne, måtte jeg opgive da jeg lavede mine låger.


Resultatet er opnået med højttalerstof fra Biltema, men ja, der er klippet i hjørnerne og hæftet på plads, hvilket er grunden til, at jeg har lavet min "isoleringstapeliste".
Og ja, det er ikke bare lavet på 5 min.
Det kræver tålmodighed og stædighed.

Og det er virkelig trukket stramt ud.
Til gengæld har jeg ikke problemer med at betjene mine enheder igennem stoffet.
Jeg har en Harmony Elite, men har IKKE puck eller IR blasters placeret inde i skabet.
De skyder problemfrit igenne stoffet.

Mvh Michael

Redigeret af Maggerholm - 10-November-2016 kl. 17:08
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 12:25
hvis man er handyman og har evt en overfræser. Så kan man lave en løbegang på bagsiden. Skyde klammerne i der. Og efterfølgende montere en o-ring snor. Det ser godt ud. Og er også brugt af flere design stole på undersiden.
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 17:58
Maggerholm:

har du også selv lavet selve lågen eller købt et skelet?? 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 14:05
Jeg skal også have betrukket en skabslåge med højttalerstof. Selvfølgelig så transparent, at IR kan gå igennem det. Men vi har dog ikke nogen Biltema i Hillerød. Vi har kun en Stof og Stil. Burde det være til at købe der tror I?
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

Maggerholm:

har du også selv lavet selve lågen eller købt et skelet?? 


Hov, denne har jeg overset.
Jeg havde en "underhylde" fra et LACK sofabord, som jeg savede til på et åbent værksted, hvor de havde det rette "savværk" udstyr til fine lige snit.
Det indre hul blev lavet med stiksav, og tungen lige i munden.
Har afsluttet med en træliste, så hvis det var blevet en anelse "gyngende" kunne det skjules af den.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
dyff Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dyff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

Maggerholm:

har du også selv lavet selve lågen eller købt et skelet?? 
Her kan du med fordel købe en sort MDF plade og save hul med stiksav - så har du en rimelig god "ramme"
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg skal også have betrukket en skabslåge med højttalerstof. Selvfølgelig så transparent, at IR kan gå igennem det. Men vi har dog ikke nogen Biltema i Hillerød. Vi har kun en Stof og Stil. Burde det være til at købe der tror I?
Du kan da spørge en af de ansatte om deres tyndeste stof. Ellers kan du jo købe det på nettet:

http://www.netsound.dk/da/27-hojttalerstof-hojttalerfrontstof-hojttaler-stof-hvid-sort-gra
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu