recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skift af modtager Rti95..hjælp.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skift af modtager Rti95..hjælp.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
texasflood_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér texasflood_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Don't give up! Den antenne du bruger er bare ikke den rigtige. Den type passiv antenne JørgenT linker til er beregnet til langdistance modtagelse.

Brugte selv en to meter lang en af den slags til at modtage fra Hedensted senderen til Vejle. Ind til jeg kom på loftet og fik den drejet mod hjælpesenderen i Højen. Signalet var ikke helt stabilt fra Hedensted pga bakker og afstand. Så blev en del bedre da jeg ændrede retning på antennen.

Prøver med den jeg har på loftrummet næste weekend.
Så kan det da godt være jeg får fat i den anden som Jørgen linker til.
Men kan denne modtage hvis den sidder på loftrummet (ja det er nok svært at svare på uden at prøve..) ?
Umiddelbart er fordelen at når entennen skal pege mod Jyderup senderen, så er det ud mod endegavlen som er af træ. Signalet skal derfor ikke gennem betonteglsten.

Jeg vil helst undgå antenne på taget da vi har en del måger i området som lige skider en gang hver gang de letter fra den...

/Carsten
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 10:33
Der er ikke andet at gøre end prøve på loftet. Jeg havde bølgeeternit på taget, og modtog et fint signal på 82% og kvalitet 100%

Ellers er der jo også flagstangs knop-antenner. Kræver lige man har en flagstang, og jeg ved ikke om de er retningsbestemte, hvilket er et must.

Redigeret af Kampus - 18-November-2016 kl. 10:34
Til top
texasflood_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér texasflood_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 15:20
Som afslutning på tråden..

Fik ordnet kabler og sat antennen op på loftrummet her i weekenden.

Det lykkedes faktisk at få den stillet ind så alle kanaler nu går igennem - også TV2 ØST.
Loftrummets endegavl peger heldigvis netop mod Vest som er i retning af Vordingborg masten.

Men i alt fald tak for de mange svar.

/Carsten
Til top
texasflood_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér texasflood_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 22:18
Ja nu ser det ud til jeg var lidt hurtig i mælet...

Jo jeg kan modtage TV ØST, men...
Jeg kan kun se TV ØST når der viser nyheder, ellers vises de samme programmer som på TV2.
Jeg kan ikke se de øvrige programmer som TV ØST ellers sender.

Det er ligesom om TV ØST hos mig kører på samme måde som TV2 Lorry. Her vises også kun nyhederne fra region Lorry (Kbh) og ellers sendes TV2's program.

Er osse lidt underligt at recieveren viser kanalen som TV2 ØST, men logoet på kanalen er "TV ØST"

Det er sgu da irriterende.

Nogen der kan kaste lidt lys over hvorfor det er sådan..?

Vh
Carsten


Redigeret af texasflood_dk - 18-Januar-2017 kl. 23:55
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 23:56
TV2 viser ikke lokalt hele tiden.

Der er også en anden kanal der kun viser lokalt.

Tjek lige kanal 22.

Her ligger den hos mig. Ellers må du lave en ny kanal søgning.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af texasflood_dk texasflood_dk skrev:

Ja nu ser det ud til jeg var lidt hurtig i mælet...

Jo jeg kan modtage TV ØST, men...
Jeg kan kun se TV ØST når der viser nyheder, ellers vises de samme programmer som på TV2.
Jeg kan ikke se de øvrige programmer som TV ØST ellers sender.

Det er ligesom om TV ØST hos mig kører på samme måde som TV2 Lorry. Her vises også kun nyhederne fra region Lorry (Kbh) og ellers sendes TV2's program.

Er osse lidt underligt at recieveren viser kanalen som TV2 ØST, men logoet på kanalen er "TV ØST"

Det er sgu da irriterende.

Nogen der kan kaste lidt lys over hvorfor det er sådan..?

Vh
Carsten
Det må være TV2 hovedkanal du modtager og ikke regional kanalen.
TV2 hovedkanal er fra Boxer med abonnementskort, hvor regional er fra http://digi-tv.dk/  og sendes som FTA sammen med DR1 og DR2 på samme MUX/frekvens.

Så hvis du prøver at fjerne abonnementskort vil du ikke være i tvivl. 
Mon ikke også du kan udlæse frekvens for kanalerne på den mdtager?

Mvh. JørgenT
Til top
texasflood_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér texasflood_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 06:58
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

TV2 viser ikke lokalt hele tiden. 
Der er også en anden kanal der kun viser lokalt.
Tjek lige kanal 22.
Her ligger den hos mig. Ellers må du lave en ny kanal søgning.

Sagemcom Rti-95 er en noget skrabet model af receiver mht indstillinger.
Mener jeg har været alle indstillingerne igennem og jeg kan ikke umiddelbart
se at man kan få info om de enkelte kanaler receiveren har fundet.

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Det må være TV2 hovedkanal du modtager og ikke regional kanalen.
TV2 hovedkanal er fra Boxer med abonnementskort, hvor regional er fra http://digi-tv.dk/  og sendes som FTA sammen med DR1 og DR2 på samme MUX/frekvens.

Så hvis du prøver at fjerne abonnementskort vil du ikke være i tvivl. 
Mon ikke også du kan udlæse frekvens for kanalerne på den mdtager?
Mvh. JørgenT

Jeg prøvede at fjerne kortet og gen-indlæse kanalerne og her kunne jeg ikke få adgang til den kanal som sender TV ØST nyheder, så det passer meget godt at det er TV2's hovedkanal, som så sender regions TV fra Vordingborg området.

Jeg må prøve at hive antennen ned i weekenden og se om jeg kan fange TV ØST lokal kanalen (kanal 22 som Mufti skrev).

/Carsten


Redigeret af texasflood_dk - 20-Januar-2017 kl. 07:00
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 08:58
Det lyder mystisk.

Jeg modtager fra Vordingborg senderen på samme boks.

Her ligger TV ØST på kanalplads 22 ved en autosøgning.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af texasflood_dk texasflood_dk skrev:

Loftrummets endegavl peger heldigvis netop mod Vest som er i retning af Vordingborg masten.
Geografien passer ikke rigtigt med Vordingborg og retning vest, hvis du bor i Jyllinge Smile



Men måske som tidligere:
Oprindeligt skrevet af texasflood_dk texasflood_dk skrev:

Det var egentlig Jyderup senderen jeg mente, men skrev Vordingborg i mit tidligere indlæg.

Oprindeligt skrevet af texasflood_dk texasflood_dk skrev:

Antennen er denne :

En "Maximum DA-6100 antenne, DVB-T/DAB, aktiv 20 dB"
Hvis det stadig er denne antenne: Den er ikke særlig retningsbestemt og kan ikke anbefales til langdistance modtagelse. 
Og hvis modtageren bare tager det første det bedste den ser, og udelader resten er det ikke godt (en antagelse, kender ikke boksen)

Mvh. JørgenT
Til top
texasflood_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér texasflood_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det lyder mystisk.
Jeg modtager fra Vordingborg senderen på samme boks.
Her ligger TV ØST på kanalplads 22 ved en autosøgning.

Måske mig der selv forvirrer det..
Har ikke tænkt over at kanalpladsen var kanalspecifik.
Troede kanalpladsen blev mere eller mindre tilfældigt tildelt i receiveren.

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

[/QUOTE
Hvis det stadig er denne antenne: Den er ikke særlig retningsbestemt og kan ikke anbefales til langdistance modtagelse. 
Og hvis modtageren bare tager det første det bedste den ser, og udelader resten er det ikke godt (en antagelse, kender ikke boksen)
Mvh. JørgenT
[/QUOTE]

Ja jeg burde måske nok anskaffe mig den der tidligere i tråden blev anbefalet.
Problemet er at jeg ikke vil have en antenne siddende udenfor på taget, da vi er ret plaget af fugle der sidder og skider hvis de har en antenne at sidde på. Så placeringen begrænser sig til loftrummet som så måske ikke tillader signalet fra Jyderup senderen at blive modtaget tilfredstillende.

Jeg kunne godt forestille mig at Rti-95 receiveren bare tager det "første og det bedste" signal som formentlig med den antenne jeg har, er signalet fra Hove senderen som står 8 km væk (dog i modsat retning).


Redigeret af texasflood_dk - 20-Januar-2017 kl. 09:53
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af texasflood_dk texasflood_dk skrev:

Jeg kunne godt forestille mig at Rti-95 receiveren bare tager det "første og det bedste" signal som formentlig med den antenne jeg har, er signalet fra Hove senderen som står 8 km væk (dog i modsat retning).
Præcist, og med den antenne er der ikke nogen "modsat retning", den er "rundstrålende" og modtager nogenlunde ens fra alle retninger. 

Oprindeligt skrevet af texasflood_dk texasflood_dk skrev:

Ja jeg burde måske nok anskaffe mig den der tidligere i tråden blev anbefalet.
Problemet er at jeg ikke vil have en antenne siddende udenfor på taget, da vi er ret plaget af fugle der sidder og skider hvis de har en antenne at sidde på. Så placeringen begrænser sig til loftrummet som så måske ikke tillader signalet fra Jyderup senderen at blive modtaget tilfredstillende.
Er der ikke plads i loftrummet til den tidligere linkede retningsbestemte?

P.S. Hvis en retningsbestemt ikke kan modtage Jyderup i loftrum kan den ringe aktive da slet ikke. Wink

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 20-Januar-2017 kl. 10:07
Til top
texasflood_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér texasflood_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af texasflood_dk texasflood_dk skrev:

Ja jeg burde måske nok anskaffe mig den der tidligere i tråden blev anbefalet.
Problemet er at jeg ikke vil have en antenne siddende udenfor på taget, da vi er ret plaget af fugle der sidder og skider hvis de har en antenne at sidde på. Så placeringen begrænser sig til loftrummet som så måske ikke tillader signalet fra Jyderup senderen at blive modtaget tilfredstillende.
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Er der ikke plads i loftrummet til den tidligere linkede retningsbestemte?
P.S. Hvis en retningsbestemt ikke kan modtage Jyderup i loftrum kan den ringe aktive da slet ikke. Wink
Mvh. JørgenT

Hvis jeg nu investerede i den tidligere linket antenne (Triax Digi 343 DVB-T),
hvilken version af den skulle jeg så gå efter ?
Den findes i tre versioner : Passiv 15,5 dB, Aktiv 32,5 dB og Aktiv 47-50 dB.





Redigeret af texasflood_dk - 20-Januar-2017 kl. 11:16
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu