recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Effektforstærker til XTZ 99.36
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Effektforstærker til XTZ 99.36

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Effektforstærker til XTZ 99.36
    Sendt: 15-November-2016 kl. 19:23
Hej

Jeg investerede for et par år siden i et par XTX 99.36 og en Yamaha RX-V1073 receiver.

Jeg var godt klar over, at jeg ikke ville få det optimale ud af højtalerne uden en effektforstærker, men jeg har aldrig fået købt en, da jeg synes det marked er noget af en jungle, og jeg mangler basal viden.  

Lyden mangler luft, detalje og "punch". 

Er der nogen der kan anbefale hvad jeg skal kigge på ? Hvis brugt, hvad vil så være godt at kigge efter? Jeg tænker at nogle mærker/modeller vil være lettere at finde end andre? Er der nogle gode effektforstærker der er til at komme i nærheden af som ny? Vil helst ikke meget over 5.000 kr.

På forhånd tak for hjælpen :)

Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
larsne Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 21:24
Som altid får du mest for pengene på brugtmarkederne, hvad med f.eks. en lyngdorf effekforstærker? Kompakt, men godt med kræfter http://www.dba.dk/effektforstaerker-lyngdorf/id-1028507084/

Hvis du helst vil købe nyt, for du meget for pengene ved at købe denne http://www.4sound.dk/studie/slaveforstaerkere/behringer-a500-reference-amplifier

men køn er den ikke.

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 23:30
Stemmer på Lyngdorfen. Rigtig lækker og vellydende forstærker med overskud.
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af larsne larsne skrev:

Som altid får du mest for pengene på brugtmarkederne, hvad med f.eks. en lyngdorf effekforstærker? Kompakt, men godt med kræfter http://www.dba.dk/effektforstaerker-lyngdorf/id-1028507084/

Hvis du helst vil købe nyt, for du meget for pengene ved at købe denne http://www.4sound.dk/studie/slaveforstaerkere/behringer-a500-reference-amplifier

men køn er den ikke.


Tak for anbefalingerne. Den Lyngdorf ser interessant ud.

Nogen der har erfaringer med Emotiva Audio?
https://emotiva.com/products/amplifiers/300


Redigeret af Hanga - 19-November-2016 kl. 10:37
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 20:55
Jeg genopliver lige denne tråd da jeg ikke har fået købt. Den Lyngdorf der blev anbefalet var for langt væk geografisk, og den er ikke dukket op siden.

Kan denne Maranz MM7025 være et bud, eller yder den for lidt power?
https://hifi-freaks.dk/webshop//lagersalg-september-marantz-mm7025-b-stock-p-2259.html 
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 21:35
Du kunne prøve noget andet. Den højttaler er en 2 1/2 vejs. Dvs. en 2 vejs med ekstra bas. Den ekstra bas sidder i parallel hen over det der essentielt er en 2 vejs højttaler. Det giver totalt en vanskelig impedans som sikkert ikke er helt nemt for en AVR. Du kan på klemmerne bag på fjerne jumperen mellem "woofer" og "midrange", så der kun er forbindelse mellem "midrange" og "tweeter".
På den måde laver du højttaleren om til "2 separate højttaler" der hver i sær har en nemmere impedans. Disse kan nu drives af hver deres forstærkertrin, hvis du sætter din forstærker til bi amp. Kræver kun et ekstra kabel pr højttaler. Prøv det inden du investerer i nyt grej.
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 22:07
Det lyder som om det er forsøget værd.

Jeg skal lige være sikker på, hvordan jeg sætter forstærkeren til biamp?

Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
hm66 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hm66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2017 kl. 09:49
Hej
Jeg har de samme højttalere og har længe haft de samme problemer.Uanset hvilken input jeg har
valgt (cd-flac) har der manglet noget.Efter at jeg har fået tidal hifi og kører forstærker på direct 
er der virkelig sket noget.Musikken er meget mere fyldig og bassen er til at mærke.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2017 kl. 14:42
Jeg låner lige tråden, jeg håber ikke det gør noget.

Jeg har også et par XTZ 99.36 som jeg bruger i set 5.1 setup med en Yamaha RX-V1067 receiver. Center er en XTZ 99.26 og baghøjtalere er pt ikke i brug, men der leder jeg efter nogle brugte XTZ 99.26 også.

Der er egentlig to ting jeg godt kunne tænke mig, den ene er, lige som Hanga, at der kommer lidt mere gang i mine fronter, og den anden er at jeg på et tidspunkt godt kunne tænke mig en pladespiller. Derfor har jeg ledet jeg lidt efter en brugt XTZ A100 D3. Jeg har læst meget godt om den, og den har indbygget riaa til hvis jeg får en pladespiller.

Men spørgsmålet er så om det kan lade sig gøre/giver mening at jeg kobler min surround receiver til A100'eren, og tilslutter mine fronter? Jeg forventer jo at det vil give mere power til mine fronter når jeg "ser" surround, og at jeg kan nøjes med at tænde A100'eren når der skal spilles plader.

Eller vil det give mere mening at købe en effektforstærker? Jeg må indrømme at jeg ikke har den store viden på det område.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu