recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Remote til hjemmebiografen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Remote til hjemmebiografen?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 23:11
Det kan godt betale sig at læse denne test 

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 17:13
Har ikke selv produktet men så vidt jeg ved, hvis du bruger smartphone app'en så kommunikerer du via wifi fra din mobil til hub'en som så sender et ir signal videre til dine enheder. De 2 ekstra sendere kan så tilsluttes hub'en hvis dit udstyr er spredt eller befinder sig i et skab ved siden af.

Bruger du fjernbetjeningen, så sender den et RF signal til hub'en som så sender ir videre til dine enheder.

Dvs. fjernbetjeningen kan så vidt jeg ved ikke kommunikerer med hub'en via wifi kun RF.
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Har ikke selv produktet men så vidt jeg ved, hvis du bruger smartphone app'en så kommunikerer du via wifi fra din mobil til hub'en som så sender et ir signal videre til dine enheder. De 2 ekstra sendere kan så tilsluttes hub'en hvis dit udstyr er spredt eller befinder sig i et skab ved siden af.

Bruger du fjernbetjeningen, så sender den et RF signal til hub'en som så sender ir videre til dine enheder.

Dvs. fjernbetjeningen kan så vidt jeg ved ikke kommunikerer med hub'en via wifi kun RF.



Det er også sådan jeg forstår det, så der skal være en slags rf modtager synlig "foran" fjernbetjeningen?
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af mbjerregaard mbjerregaard skrev:


Det er også sådan jeg forstår det, så der skal være en slags rf modtager synlig "foran" fjernbetjeningen?

Nej, RF har ikke brug for line-of-sight. Du kan højst sandsynligt sidde i bilen og tænde for dit udstyr. Smile
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af mbjerregaard mbjerregaard skrev:


Det er også sådan jeg forstår det, så der skal være en slags rf modtager synlig "foran" fjernbetjeningen?


Nej, RF har ikke brug for line-of-sight. Du kan højst sandsynligt sidde i bilen og tænde for dit udstyr. Smile


Ja du kan sidde i bilen og tænde for tv via app hvis du er på hjemme wifi.

Ellers rækker remotes nok det meste af huset
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:



Ja du kan sidde i bilen og tænde for tv via app hvis du er på hjemme wifi.

Ellers rækker remotes nok det meste af huset


Man kan altså også sagtens tænde og slukke via 4G mobil, f.eks hvis man skulle være kommet ud af døren i en fart, og kommet i tanke om, at man ikke fik slukket for grejet.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 18:50
Er der en der kan linke til køb af en Logitech Ultimate? Dem jeg finder koster ca 1000kr, men så står der at det er infrarød. Det skal vel være rf og en smart hub med? Købes de 2 dele hver for sig?

Pft
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 08:24
Tror du skal købe hubben som tilbehør hvis det er Ultimate du vil have.   

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 08:30
Der er lidt om her.
Link til Logitech
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 11:26
Jeg blev aldrig glad for min Harmony Touch, som var ren IR, men som også havde et mindre optimalt knaplayout.
Min Elite er jeg til gengæld rigtig glad for, hvor knapperne er mere logisk fordelt, og med knapper til "Home control".
Så jeg ville klart gå efter Elite.
Det er "hele pakken", og til cirka 1800kr.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 11:35
Er det muligt at købe Elite fjernbetjeningen alene, hvis man allerede har en hub?
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:


Er det muligt at købe Elite fjernbetjeningen alene, hvis man allerede har en hub?


Det ser det ikke ud til.
Sælg den gamle hub, eller smid den i et andet rum.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu