recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Remote til hjemmebiografen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Remote til hjemmebiografen?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 19:33
Måske er der nogen der gerne vil sælge deres? Smile
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 12:58
Ved godt det er lidt off-topic men lavede lidt research og fandt ud af at fjernbetjeningen Harmony 950 er den samme som Elite bare uden Hub. Dette er taget fra Logitechs forum:


The Harmony 950 and Elite remotes are similar remotes whereas, Harmony Elite comes with an Hub and Harmony 950 is a stand alone remote. However, any Harmony Hub can be configured to the Harmony 950 remote to control the devices. Also, these remotes communicates to Hub through RF and fires IR commands to control entertainment devices (supports Bluetooth for Text Entry if the device has BT capability).
       
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2016 kl. 17:50
Hvis du ikke har en hub til Harmony 950, har du en fjernbetjening der kræver line of sight, d.v.s. at du skal pege fjernbetjeningen imod de apparater der skal styres.

En hub gør en verden til forskel da du ikke behøver line of sight, da Harmony 950 så kommunikerer til hubben via rf
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 07:01
Logitech fjernbetjeningerne er som regel noget billigere online fra Tyskland, så prøv at checke idealo.de når du har fundet ud af hvilken du skal have. Bruger selv en Harmony ultimate og har før den haft et antal tilsvarende med RF. Eneste ulempe er at kvaliteten af knapperne ikke er så god så fjernbetjeningen som regel skal skiftes hvert 2-3 år.

Og så er der lidt forsinkelse når man bruger RF så at browse gennem menuer er ikke helt så hurtigt som med original fjernbetjeningen på f.eks. Apple TV.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 16:36
http://www.preissuchmaschine.de/ hvis det skal være elektronik i Tyskland.
P.t er der dog kun ca. 100kr. at spare på en harmony 950.


Redigeret af Dorf - 23-November-2016 kl. 16:37
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 06:22
Det man skal holde rigtig godt øje med er om RF hub'en er med i prisen eller ej. Det kan virke noget ugennemsigtigt de steder de sælges i DK.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2016 kl. 09:27
RF hubben er altid med i prisen, hvis men køber Elite eller Companion.

Man skal dog også være opmærksom på at Companion, kun kan styre 6 devices hvorimod Elite styrer helt op til 15 devices


Redigeret af jespermart - 24-November-2016 kl. 09:29
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 22:12
Nu sidder jeg lige og læser dette igennem, hvad skal de ir Blasters bruges til?

Nu placerer jeg anlæg og alt det andet grej i et skab, et stykke væk fra tv, men skal der så trækkes fra hub i skab til tv i stue en ir blaster?

Er det ikke sådan der er ir i selve fjernbetjeningen også, sammen med det rf, så den kan begge dele? Ville være lidt træls at skulle til at trække 25m kabel til ir. Så går det fede ligesom af det.

Jeg tænker at købe en companion model
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af mbjerregaard mbjerregaard skrev:

Nu sidder jeg lige og læser dette igennem, hvad skal de ir Blasters bruges til?

Nu placerer jeg anlæg og alt det andet grej i et skab, et stykke væk fra tv, men skal der så trækkes fra hub i skab til tv i stue en ir blaster?

Er det ikke sådan der er ir i selve fjernbetjeningen også, sammen med det rf, så den kan begge dele? Ville være lidt træls at skulle til at trække 25m kabel til ir. Så går det fede ligesom af det.

Jeg tænker at købe en companion model

De enkelte enheder (fx TV'et) kan angives om de skal styres fra "Hub & mini blasters", "Hub only", "mini blaster port 1", "mini blaster port 2" eller "remote only".
Jeg savner lidt en "hub, mini blasters & remote", som en "backup-løsning".

Jeg har ikke placeret min hub i skabet, men istedet til venstre for min sofa langs den ene væg,, og så har jeg en miniblaster trukket frem, og monteret under en hylde, og dette er fuldt tilfredsstillende, til at "pege" på tingene i min hifi møble (med stoflåger), og mit TV.
Eneste problem jeg har oplevet, var da jeg havde 8-9 stykker på besøg til film, og vi derfor måtte have stole stående langs sidevæggene, og jeg derfor selv kom til at sidde i vejen for hub og mini blasters.
Her går man ikke lige ind, og retter på alle enheder over til "remote", så derfor kunne det være fedt at man her bare kunne slå over i at pege, som i gamle dage. Smile

Næste gang vi skal være mange finder jeg nok den sidste mini blaster frem, og placerer højt, som en midlertidig løsning.

I dit tilfælde skal du enten angive at TV skal betjenes af remote (og så er du nødt til at pege på TV'et ved hver aktivitet, der bruger TV'et), eller også skal du have en IR blaster udenfor skabet, men den behøver ikke nødvendigvis at trækket helt hen til tv'et.
Bare den kan trækkes ud, hvor den kan "ramme" TV'et.

Mvh Michael
 




Redigeret af Maggerholm - 06-December-2016 kl. 22:37
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu