recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Remote til hjemmebiografen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Remote til hjemmebiografen?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Remote til hjemmebiografen?
    Sendt: 15-November-2016 kl. 22:56
Hej,

Jeg står og skal til at lave hjemmebiografen og skal til at have styr på det hele. Der er selvfølgelig en del der skal styr på. Men en af tingene er fjernbetjeningen inden jeg ligesom kan komme videre med planerne.
Jeg har tænkt mig at gemme forstærker, afspillere, PlayStation ca. 15m fra projektor og skærm.
Hvordan styrer jeg det nemmest? Laver Logitech en der kører på wifi eller skal jeg trække en ledning imellem? Vil gerne have en desideret Remote og ikke bare mobilen.
Har i nogle gode forslag?

Pft
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 06:42
Logitech har flere modeller der kan løse opgaven. Dog måske ikke med en ps4.   Ved ikke om de har løst dette.

Har selv Logitech smart remote som styrer næsten alt udstyr gemt i skabe.

Den er måske ikke så anvendelig i bio da der ikke er lys i den.    Men de har andre fine modeller.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 07:57
Ved at gemme det væk 15 m fra din projektor, vil du stille store krav til dit HDMI kabel og så er det ikke alle kabler der virker. 

Jeg snakker af egen erfaring og måtte ud og købe et rimelig dyrt HDMI kabel for at det virkede.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 10:16
Logitech Elite og den styrer også PS4, kører både wifi, bluetooth, ir og rf
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 11:23
Har selv en Logitech Elite og bruger den til hele mit medie setup. 

Det ENESTE minus der er ved den som jeg kan komme på er at på PS4eren kan den ikke tænde den. Men er den først tændt har du fuldt kontrol med den. 

Det er Sony som ikke har lavet det tilgængeligt endnu desværre. Står på Logitechs hjemmeside.
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 11:33
Jeg har en harmony ultimate til at styre det hele - virker også fint.

Men den har drillet mig en del med PS4. I begyndelsen kunne den godt tænde PS4 men det er åbenbart slut nu pga Sony.

Men lige pt så virker den slet ikke med PS4. Jeg starter med controller men jeg kan ikke logge ind med remoten. Når jeg så kommer ind i hovedmenu vil remoten gerne lige indtil jeg starter en film. Så kan den ikke pause/stop/play eller noget. Meget mystisk... nogen med erfaring hertil?

Ellers virker den over alle forventninger
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 13:34
Ka også slå et slag for Harmony Ultimate. Styrer reciever, tv, appletv4, xbox, philips hue og sonos med den og det fungerer fint.
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 14:35
Jeg bøvlede også med hdmi længder og endte med en hdmi extender - to netkabler imellem og det kørte bare på 15 m afstand, endda uden strøm på forstærkeren i extenderen. Derudover er netkablerne også en smule mere taknemmelige mht. bøjningsradius.
Til top
Madhouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madhouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 15:53
+1 til Logitech Harmony Ultimate. 
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 18:30
Jeg stemmer i koret.
Jeg er rigtig glad for min Harmony Elite.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 18:55
Jeg ville aldrig bytte tilbage til en Logitech, nu jeg har beo4+Lintronic. Den kan bare kun ir.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2016 kl. 21:24
Tusind tak for jeres gode svar, men kører den Ultimate og elite over wifi? Tænker bare hvorfor er der ekstra rf hubs osv med? Sætter man ikke bare den infrarøde sender i samme skab som det skal tænde, og så reagerer den over wifi?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu