recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket videokamera skal jeg købe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket videokamera skal jeg købe?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
russellconsult@hotma Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2016
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér russellconsult@hotma Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket videokamera skal jeg købe?
    Sendt: 17-November-2016 kl. 15:23
Hej allesammen

Jeg er på udkig efter et videokamera med:

  1. God billedkvalitet
  2. God stabilisator
  3. Mulighed for ekstern mikrofon
  4. Vidvinkel
  5. En ordentlig og brugbar zoom
  6. Mulighed for at optage i god kvalitet, selv når det er relativt mørkt
  7. En pris på maks 7000 kr. 
Jeg har fx kigget på: Canon LEGRIA HF G25, men der er måske et bedre bud? 

Jeg vil også gerne lige høre: Er det nødvendigt med en tilbehørssko - hvad bruger man den fx til? 

Håber i kan hjælpe! Smile
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 17:26
Jeg havde selv dette kamera med i overvejelserne, men valgte et Panasonic HC-X920 i stedet da det kan optage i 1080p50 - Canon G25 kan kun 1080p25
Jeg havde lånte begge 2 med hjem sammen med et tilsvarende Sony og et fra JVC, mener at kunne huske at Canon var lidt nemmere med de manuel indstillinger. Men der er edermame gode billeder fra Panasonic HC-X920 og dennes stabilizer. Men det skal bruges som et point and shot for hele familien, så var manuelle indstillinger i højsædet, men det kan køres manuelt.
Desværre bliver det ikke brugt så meget som forventet, (2x) men nu er der jo kommet et 4k tv ind stuen, vil jeg jo også gerne kunne optage i 4K på et tidspunkt og så bliver det Panasonic igen.

Redigeret af Potter - 17-November-2016 kl. 17:28
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
russellconsult@hotma Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2016
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér russellconsult@hotma Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 18:50
Både Panasonic og Canons kameraer scorer godt i tests. Er der også vidvinkel på nævnte Panasonic og gode optagelser i mørkere omgivelser?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 19:26
har du overvejet et af de nyere canon spejlrefleks kameraer der kan optage video
fordelen er du kan skifte objektiv og samtig har et rigtig godt digital kamera
der kan kobles exterm mic på og styres fra en smartphone mv

http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/beginners/





Redigeret af jetdirect - 17-November-2016 kl. 19:32
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bimsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 09:17
Panasonic FZ1000 kunne også være en mulighed.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af russellconsult@hotma russellconsult@hotma skrev:

Både Panasonic og Canons kameraer scorer godt i tests. Er der også vidvinkel på nævnte Panasonic og gode optagelser i mørkere omgivelser?
Panasonic 920 12X Zoom. 2.84 - 34.1 mm dette svarede til 29.8 - 399.2 mm på 35mm.
 
Canon G25 10X Zoom 4.25-42.5 mm svarende til 30.4 – 304 mm på 35mm
 
Som du kan se er der lidt, og kun lidt mere vidvinkel på Panasonic, og noget mere tele på Panasonic.
 
Mener også at optikken på Panasonic faktisk har et lavere f-stop, dvs. der kommer lidt mere lys i gennem, mener det er f1.5 mod f1,8
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
russellconsult@hotma Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2016
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér russellconsult@hotma Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 10:03
Jeg havde overvejet det. Men jeg har en idé om, at jeg får mere videokvalitet for pengene ved at købe en camcorder og det er netop videofunktionen jeg specifikt er ude efter. Jeg skal nemlig lave en kunstnerisk kortfilm med en kammerat som er fotograf og han vil tage sig af alle still-billederne. 

Jeg har i forvejen en JCV Everio HDD camcorder, som jeg i flere år har haft megen glæde af, i kombination med Pinnacle Studio 14 videoredigeringsprogram. Men med mit kommende kortfilmprojekt, vil jeg gerne have en camcorder der kan optage i lidt bedre kvalitet og har og købt et Magix videoredigeringsprogram, for at se om det tilbyder nye og bedre muligheder. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 10:05
hvis billed kvaliteten skal være god så overvej 3ccd fx panasonic men de koster også lidt mere end de alm hobby camcordere med hd man kan købe
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu