recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harmony fjernbetjening

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 19:37
Synes det er fedt det de har lavet med at man kan tildele kommandoer med kort og lang tryk på de fysiske taster. Det giver endnu mere frihed end tidligere.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:


Synes det er fedt det de har lavet med at man kan tildele kommandoer med kort og lang tryk på de fysiske taster. Det giver endnu mere frihed end tidligere.

Ja det bruger jeg også
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:


Synes det er fedt det de har lavet med at man kan tildele kommandoer med kort og lang tryk på de fysiske taster. Det giver endnu mere frihed end tidligere.

Ja det bruger jeg også


Absolut.
Jeg bruger det mest til spole/skip.
Og så har jeg dedikeret langt tryk på OK til altid af være tv'ets ok, fordi optagelser og andre ting udløser en pop-up, som jeg bare vil have væk hurtigt, uanset hvilken aktivitet jeg har gang i.

Men for at gøre remoten så brugervenlig for andre end mig, så bruger jeg alligevel meget, at navngive knapper oppe på touchskærmen (også selvom jeg måske har mapped en af de fysiske knapper til brug i det daglige).
Jeg ved at DVR knappen er genvejen til optagelser på tv'et, og at Guide = EPG og at rød grøn, gul, blå svarer til A, B, X, Y under Xbox aktiviteten, men det ved andre ikke, så derfor bruger jeg "dobbeltkonfekt".

Jeg har i øvrigt på alle aktiviteter med enheder med et drev "slettet" at langt tryk på Stop = Eject (og faktisk helt fjernet Eject som en knap under aktiviteter), da mine enheder står i et skab med stoflåger.
Tør ikke tænke på, hvad der vil ske, hvis man ved en fejl kom til at ejecte drevet med lågerne lukket.
Så lige den default "lang tryk-funktion" synes jeg ikke er videre heldig.

Jeg bruger desuden rigtig meget iPhone app'en (og tilhørende widget), så jeg tænder for radio fra soveværelset og går direkte i badeværelset om morgenen, istedet for at skulle forbi stuen.

Og slukker igen, mens jeg tager sko på, og er på vej ud af døren.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:


Synes det er fedt det de har lavet med at man kan tildele kommandoer med kort og lang tryk på de fysiske taster. Det giver endnu mere frihed end tidligere.

Ja det bruger jeg også


Absolut.
Jeg bruger det mest til spole/skip.
Og så har jeg dedikeret langt tryk på OK til altid af være tv'ets ok, fordi optagelser og andre ting udløser en pop-up, som jeg bare vil have væk hurtigt, uanset hvilken aktivitet jeg har gang i.

Men for at gøre remoten så brugervenlig for andre end mig, så bruger jeg alligevel meget, at navngive knapper oppe på touchskærmen (også selvom jeg måske har mapped en af de fysiske knapper til brug i det daglige).
Jeg ved at DVR knappen er genvejen til optagelser på tv'et, og at Guide = EPG og at rød grøn, gul, blå svarer til A, B, X, Y under Xbox aktiviteten, men det ved andre ikke, så derfor bruger jeg "dobbeltkonfekt".

Jeg har i øvrigt på alle aktiviteter med enheder med et drev "slettet" at langt tryk på Stop = Eject (og faktisk helt fjernet Eject som en knap under aktiviteter), da mine enheder står i et skab med stoflåger.
Tør ikke tænke på, hvad der vil ske, hvis man ved en fejl kom til at ejecte drevet med lågerne lukket.
Så lige den default "lang tryk-funktion" synes jeg ikke er videre heldig.

Jeg bruger desuden rigtig meget iPhone app'en (og tilhørende widget), så jeg tænder for radio fra soveværelset og går direkte i badeværelset om morgenen, istedet for at skulle forbi stuen.

Og slukker igen, mens jeg tager sko på, og er på vej ud af døren.

Mvh Michael

Ja logitech har gjort deres arbejde godt.
Jeg skal også have gang i nogle philips hue pærer. De vil være gode at have når man ser film og vil have lidt dæmpet belysning
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 15:43
låner lige denne tråd :)
Jeg har en harmony elite og companion, som jeg bl.a bruger til mine to ATV4, er der nogle af jer,
der ved, hvordan man indstiller en knap så man kan lukke ned for apps ?
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

låner lige denne tråd :)
Jeg har en harmony elite og companion, som jeg bl.a bruger til mine to ATV4, er der nogle af jer,
der ved, hvordan man indstiller en knap så man kan lukke ned for apps ?
Det tror jeg ikke du får held af.

Det er jo "dobbelttryk" på "Home"(/skærm) knappen på den originale fjernbetjening, og det kan man ikke rigtig imitere med Harmony (den tolker det som to to selvstændige tryk på Home).

Jeg vil nu også sige at med lige netop ATV4, der føler jeg mig mere tilpas med den originale fjernbetjening.
Og den er heldigvis så lille, at det ikke generer mig, at have både Harmony og ATV4 remote liggende.
Men det strider jo selvfølglig imod det primære formål med en Harmony remote.

(Men hvis du leder efter en "sluksekvens" til ATV4, så har jeg fundet en løsning på det.)

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu