recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harmony fjernbetjening

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Du skal bruge en hub, hvis du skal kunne bruge den helt store fordel ved en Harmony 950/Elite, nemlig den at når man også har en logitech hub, så kan man styre alle sine enheder uden at pege på nogle af apparaterne, d. v. s. man kan fjerstyre sine enheder fra et andet rum. Har du kun en 950 skal du pege direkte på apparaterne for at betjene dem, det der hedder line in sight.
 
Jeg har en Harmony 300. Den kan ganske vist ikke styre mine enheder fra et andet rum, men jeg behøver absolut heller ikke pege direkte på enhederne før det virker. Desuden er jeg glad for den ikke har display. Det er efter min mening alt for besværligt at undvære de fysiske knapper.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Jeg aner ikke hvad for en model jeg skal have men jeg har kigget på ultimate men der er ikke mange knapper til det. Der er kun en menu knap og den er vel beregnet til menu


Du kan kode det lige som du vil.
Så du kan kode "Play" til at slukke, hvis det er det du vil.
Det giver dog ikke meget mening.

Kod de fysiske knapper til de funktioner man bruger ofte, og gem de sjældent brugte funktioner på skærmen, hvor man igen kan gøre det lige som det passer en.

Der er på Elite en fysisk knap der hedder DVR (digital video recorder), og den ville være oplagt, at kode til at gå ind i menuen over optagelser.

Jeg er rigtig glad for min Harmony Elite.
Blev aldrig glad for min Harmony Touch, dels fordi knapperne sad upraktisk, som du selv er inde på.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Jeg aner ikke hvad for en model jeg skal have men jeg har kigget på ultimate men der er ikke mange knapper til det. Der er kun en menu knap og den er vel beregnet til menu


Du kan kode det lige som du vil.
Så du kan kode "Play" til at slukke, hvis det er det du vil.
Det giver dog ikke meget mening.

Kod de fysiske knapper til de funktioner man bruger ofte, og gem de sjældent brugte funktioner på skærmen, hvor man igen kan gøre det lige som det passer en.

Der er på Elite en fysisk knap der hedder DVR (digital video recorder), og den ville være oplagt, at kode til at gå ind i menuen over optagelser.

Jeg er rigtig glad for min Harmony Elite.
Blev aldrig glad for min Harmony Touch, dels fordi knapperne sad upraktisk, som du selv er inde på.

Mvh Michael

så er jeg vist ved at fatte det. det skal nok blive spændende at lege med. tak for det
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 20:49
Og forresten løber man ikke sådan lige tør for fysiske knapper, da alle knapper kan have to funktioner.
Kort tryk og langt tryk, hvis man ønsker det.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Og forresten løber man ikke sådan lige tør for fysiske knapper, da alle knapper kan have to funktioner.
Kort tryk og langt tryk, hvis man ønsker det.

Mvh Michael

Det er da smart
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 21:40
Du skal bare være klar over at opsætningen af Harmony er "Aktiviteter", så dit spørgsmål om at kunne skifte indgang på reciever er irrellevant, idet en aktivitet indebærer at tænde de apparater der dækker en aktivitet med et enkelt tryk på en knap.

Apparaterne tænder og skifter automatisk til den rigtige indgang, og vupti er det hele klar til at spille. Eet tryk slukker også for det hele igen.

Redigeret af Kampus - 21-November-2016 kl. 21:41
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 22:01
Vil det sige at man ikke kan styre en enhed alene.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Vil det sige at man ikke kan styre en enhed alene.

Jo det kan du godt. Men for at tænde enheden, trykker du en aktivitet og tænder flere apparater på een gang. Fidusen er at du kun trykker en gang og starter hele molevitten.

Tænkt eksempel: du har tændt TV og Reciever. Du vil mute TV lyd og høre noget musik. Det kan ikke lade sig gøre, for trykker du på "høre musik" aktivitet, slukker TV'et.

Redigeret af Kampus - 21-November-2016 kl. 22:08
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 22:23
Har forstået det med at det skal starte og slukke samlet. Hvis nu jeg ser tv med lyd igennem receiver og vil til at spille playstation og kalder den aktivitet game og så trykker på game vil tv og receiver så slukke eller vil receiver slå over på game input
Til top
Brandmand1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brandmand1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 22:41
Og dog
Man kan sagtens pogramere at tv ikke skal slukke
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Har forstået det med at det skal starte og slukke samlet. Hvis nu jeg ser tv med lyd igennem receiver og vil til at spille playstation og kalder den aktivitet game og så trykker på game vil tv og receiver så slukke eller vil receiver slå over på game input

Nej så skifter reciever indgang og alt forbliver tændt

Redigeret af Kampus - 21-November-2016 kl. 22:58
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 23:10
Fint. Så tror jeg ikke jeg får problemer med det
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu