recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harmony fjernbetjening

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 11:36
Jeg tror i misforstår mig. Jeg har en masse aktiviteter jeg selv har lavet og de fungerer fint.
Hvis jeg tager den direkte fra lader så viser den aktiviteter på skærmen men efter jeg har valgt en aktivitet og så vil vælge en anden bagefter så viser den ikke mere aktiviteter og så er det jeg skal trykke på knappen aktiviteter inden jeg kan vælge en ny aktivitet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 11:43
Ja åbenbart
Når jeg har en aktivitet kørende og vil ha en anden, sviper jeg til højre, og aktiviteter skærmen er fremme igen.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 11:43
Ok, så forstår jeg dig nu.
Det gør min også men har ikke undersøgt om der er en mulighed for at gøre det du ønsker.
Prøv at kigge i deres forum. Eller skriv til Logitech - de svarer gerne inden for et par dage.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 11:44
Ok. Det vil jeg prøve. Tak for hjælpen
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Jeg tror i misforstår mig. Jeg har en masse aktiviteter jeg selv har lavet og de fungerer fint.
Hvis jeg tager den direkte fra lader så viser den aktiviteter på skærmen men efter jeg har valgt en aktivitet og så vil vælge en anden bagefter så viser den ikke mere aktiviteter og så er det jeg skal trykke på knappen aktiviteter inden jeg kan vælge en ny aktivitet.


Når du har startet den pågældende aktivitet, bruger du så slet ikke touchskærmen til at betjene aktiviteten?
For hvis du gør det er det jo "omvendt" pænt irriterende at remoten altid insisterer på, at starte en ny aktivitet istedet for at tilbyde betjening af den aktivitet du nu engang har startet.

Som en anden skriver kan man swipe imod højre.
Man kan også trykke der hvor der står Activities (selvom det ikke lige ligner en knap), men det er vist det du skriver at du gør.
Er det ene "klik" virkelig til irritation?

Mht den projektor remote, så burde du kunne lære koderne til Harmony.
Hvad er det for en PJ?
Så kan vi andre lige prøve at kigge efter den.
Nogle gange kan der poppe forskellige (eller ingen) resultater op, hvis man skriver med eller uden bindestreg eller mellemrum, eller udelader det sidste bogstav (som noglegsng kan angive farven eller "regionen" for en enhed, men hvor det ikke har betydning for betjeningen.
Ellers ring til supporten, hvis noget driller.
Jeg tror Harmony har den mest kompetente og grundige support jeg har haft fat i.
Og hvis du går den vej, så tror jeg næsten de sørger for at den er tilgængelig fremover.

Mvh Michael

Redigeret af Maggerholm - 07-Januar-2017 kl. 12:51
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Jeg tror i misforstår mig. Jeg har en masse aktiviteter jeg selv har lavet og de fungerer fint.
Hvis jeg tager den direkte fra lader så viser den aktiviteter på skærmen men efter jeg har valgt en aktivitet og så vil vælge en anden bagefter så viser den ikke mere aktiviteter og så er det jeg skal trykke på knappen aktiviteter inden jeg kan vælge en ny aktivitet.


Når du har startet den pågældende aktivitet, bruger du så slet ikke touchskærmen til at betjene aktiviteten?
For hvis du gør det er det jo "omvendt" pænt irriterende at remoten altid insisterer på, at starte en ny aktivitet istedet for at tilbyde betjening af den aktivitet du nu engang har startet.

Som en anden skriver kan man swipe imod højre.
Man kan også trykke der hvor der står Activities (selvom det ikke lige ligner en knap), men det er vist det du skriver at du gør.
Er det ene "klik" virkelig til irritation?

Mht den projektor remote, så burde du kunne lære koderne til Harmony.
Hvad er det for en PJ?
Så kan vi andre lige prøve at kigge efter den.
Nogle gange kan der poppe forskellige (eller ingen) resultater op, hvis man skriver med eller uden bindestreg eller mellemrum, eller udelader det sidste bogstav (som noglegsng kan angive farven eller "regionen" for en enhed, men hvor det ikke har betydning for betjeningen.
Ellers ring til supporten, hvis noget driller.
Jeg tror Harmony har den mest kompetente og grundige support jeg har haft fat i.
Og hvis du går den vej, så tror jeg næsten de sørger for at den er tilgængelig fremover.

Mvh Michael

Nej det er yderst sjældent jeg bruger andet end aktiviteter på touch skærmen. Jeg kan godt se hvis jeg brugte den meget så ville det være irriterende at den så stod på aktiviteter i hele tiden.
Jeg tænker bare at det er underligt at man ikke har muligheden for at bestemme det når man næsten kan alle andre ting med den.
Det er i småtingsafdelingen så det er ikke noget der ødelægger min oplevelse med den.

Lærred hedder platinum home cinema projector screen. Den er købt hos en forhandler Ebay. Jeg synes jeg har prøvet at søge på flere forskellige måder uden held.
Kan support hjælpe når jeg ikke kan Connect manuelt. Det er vel det de vil sige jeg skal gøre
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 14:59
Men hvorfor starte en ny aktiviet, når der er en igang? Du ser f.eks. Film, og har fået tændt skærm, reciever og afspiller med ét tryk. Skal indrømme jeg også bruger min afspillers remote på det tidspunkt alt er tændt.

Når filmen er færdig, vil jeg høre musik. Tar skiven ud, og sviper skærmen på Harmony Touch, trykker på musik. Og nu slukker skærmen, recieveren skifter input, og BD afspilker slukker, og CD afspiller er klar.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men hvorfor starte en ny aktiviet, når der er en igang? Du ser f.eks. Film, og har fået tændt skærm, reciever og afspiller med ét tryk. Skal indrømme jeg også bruger min afspillers remote på det tidspunkt alt er tændt.

Når filmen er færdig, vil jeg høre musik. Tar skiven ud, og sviper skærmen på Harmony Touch, trykker på musik. Og nu slukker skærmen, recieveren skifter input, og BD afspilker slukker, og CD afspiller er klar.

Du starter da også en ny aktivitet ved at trykke på musik
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 16:17
Jeg synes nu det er logisk nok at man efter at have valgt en aktivitet, så er touchscreen'en fokuseret på kommandoer i netop denne aktivitet. Og så kan man trykke på home knappen eller swipe engang for at få aktivitets valgmulighederne.

Omkring betjening af lærredet så kører dette formentlig RF på en frekvens som Logitech'en ikke supporterer. Det gør mit lærred ihvertfald. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men hvorfor starte en ny aktiviet, når der er en igang? Du ser f.eks. Film, og har fået tændt skærm, reciever og afspiller med ét tryk. Skal indrømme jeg også bruger min afspillers remote på det tidspunkt alt er tændt.

Når filmen er færdig, vil jeg høre musik. Tar skiven ud, og sviper skærmen på Harmony Touch, trykker på musik. Og nu slukker skærmen, recieveren skifter input, og BD afspilker slukker, og CD afspiller er klar.

Du starter da også en ny aktivitet ved at trykke på musik

Ja, men så længe aktiviteten SE FILM kører, er det muligheden for at styre afspiller der er brug for. Jeg skal foretage en handling med skærmen, eller trykke på OFF knappen, hvis jeg vil afbryde igangværende aktivitet.

Forstår du hvor jeg vil hen?
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:


Nej det er yderst sjældent jeg bruger andet end aktiviteter på touch skærmen. Jeg kan godt se hvis jeg brugte den meget så ville det være irriterende at den så stod på aktiviteter i hele tiden.
Jeg tænker bare at det er underligt at man ikke har muligheden for at bestemme det når man næsten kan alle andre ting med den.
Det er i småtingsafdelingen så det er ikke noget der ødelægger min oplevelse med den.


Så bruger du din Harmony forkert.

Nej pjat.
Ja der er mange muligheder, men de er allesammen knyttet til "nu er du igang med denne aktivitet, hvad vil du kunne gøre på skærmen".
Der er commands (egne navngivne knapper), der er gestures (hvor man kan swipe, tappe mm for at pause, spole mm, ikke ret brugbart i min optik) eller Numbers (hvis det giver mening for aktiviteten, oplagt til Se TV aktiviteter, hvor man bruger tallene til at vælge en specifik kanal eller til tekst-tv, hvis man bruger det).

Men der skal altså et enkelt tryk eller swipe til før du kan vælge at skifte aktivitet.

Og ja, jeg fik skrevet PJ, istedet for lærred.
Denne bruger nok RF, da IR kræver "Line of sight".

Måske supporten kan hjælpe med at opsnuse om Harmony understøtter frekvensen, og så kan de nok også tilføje den for dig.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 19:31
jeg bruger slet ikke touch skærmen til at styre commands og de ting. 
jeg har sat min elite fjernbetjening op sådan at jeg kun bruger de fysiske knapper ved hver min aktivitet.
håber i forstår hvad jeg mener
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu