recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC begynder her. Ang. TV-tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HTPC begynder her. Ang. TV-tuner

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC begynder her. Ang. TV-tuner
    Sendt: 16-Januar-2017 kl. 13:52
Er der nogen af jer som bruger TVHeadend, som gider kaste et blik på min tråd her:

Jeg kan bare ikke få det til at virke på min qnap. 
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 17:15
Jeg kører DVBLink TVSource sammen med win7 media center. Med HDHR3 og en Terratec tuner kan jeg optage 5 samtidige kanaler
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 10:22
Det er korrekt hvad Jørgen siger, og du kan optage 4 samtidige programmer og mange flere indenfor samme MUX. Mht. Software findes der en del forskelligt. Har prøvet DVBViewer, Mediaportal men er pt. skiftet til at have Kodi som frontend og TVHeadend som backend.
Ps. husk også lige at HDHomerun ikke tager krypteret kanaler, så hvis du har bland selv kabel tv f.eks. skal du finde en anden løsning, medmindre du vil begive dig ud i at eksperimentere med kortlæser og cardserver, men det bliver ret langhåret.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af MikeD MikeD skrev:

Kan du så (i princippet) optage fra 4 forskellige kanaler samtidigt?

Hvis ja, kræver det så noget bestemt software?
Jeg bruger DVBViewer + tilhørende Recording Service (pris 20,- Euro):
med en blanding af DVB-T/C/S USB tunere.
Her kan jeg med een tuner optage ALLE kanaler der ligger på samme MUX/QAM (frekvens) eller hvad man nu kalder dem.  Smile
Jeg forventer det samme er muligt med HDHR tunerne.
Dvs. med 4 tunere kan du optage måske 18-20 programmer samtidig, hvis de ligger tilpas fordelt.

Samme er vist også muligt med Mediaportal, er meget længe siden jeg prøvede det (var simpelthen for ustabilt på det tidspunkt)

Jeg har prøvet at bruge Windows Media Center for nogle år siden, her var det kun muligt med et program pr. tuner. 
Er ikke helt klar over om det kan omgåes med DVBLink eler lignende?

Mvh. JørgenT
Til top
MikeD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-August-2008
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 21:46
@Bjur

Ok, spændende. Så jeg antager at du har kabel-tv.

Kan du så (i princippet) optage fra 4 forskellige kanaler samtidigt?

Hvis ja, kræver det så noget bestemt software?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Men hvorfor ikke købe HDHR3-4DC modellen. Den har jeg og er fuldstændig lydløs og med 4 tunere.
Skal det forståes sådan at EU versionen er uden blæser, og ikke som den ovenfor linkede gamle amerikanske EXTEND version?

Mvh. JørgenT



Det er korrekt. Den er lydløs.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 07:25
Har selv HDHR3, som virker fint. 4 tunere som kan tilgås med en app på alle PC'er i huset. Helt lydløs
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 01:56
Ja
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B00YCNE66K/ref=mp_s_a_1_1?ie=UTF8&qid=1480553578&sr=8-1&pi=SX200_QL40&keywords=hdhomerun&dpPl=1&dpID=41dnFXkN8qL&ref=plSrch

Gratis fragt med fra Amazon og ingen blæsere.

Den er nok minimalt billigere ved hdhomerun selv omkring 167€ +fragt.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Men hvorfor ikke købe HDHR3-4DC modellen. Den har jeg og er fuldstændig lydløs og med 4 tunere.
Skal det forståes sådan at EU versionen er uden blæser, og ikke som den ovenfor linkede gamle amerikanske EXTEND version?

Mvh. JørgenT



Redigeret af JørgenT - 30-November-2016 kl. 16:49
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 15:15
Men hvorfor ikke købe HDHR3-4DC modellen. Den har jeg og er fuldstændig lydløs og med 4 tunere.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af MikeD MikeD skrev:

Men som tidligere skrevet, så er den "nye" model ikke umiddelbart til at få i Europa, så vidt jeg kan se. Der er ikke meget idé i at have anskaffet sig en fuldstændig lydløs HTPC, for så at købe en boks med aktiv køling. Se evt. videoen her (omkring de 2 minutter).

https://www.youtube.com/watch?v=fYLWOJRY21Y
Er det ikke fordi det er den amerikanske version (se power adaptor ved 1:30), som ikke er kompatibel med det europæiske DVB-C system? Confused

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 30-November-2016 kl. 11:43
Til top
MikeD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-August-2008
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 10:29
Men som tidligere skrevet, så er den "nye" model ikke umiddelbart til at få i Europa, så vidt jeg kan se. Der er ikke meget idé i at have anskaffet sig en fuldstændig lydløs HTPC, for så at købe en boks med aktiv køling. Se evt. videoen her (omkring de 2 minutter).

https://www.youtube.com/watch?v=fYLWOJRY21Y
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu