recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung KS8005 og HDR settings
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung KS8005 og HDR settings

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung KS8005 og HDR settings
    Sendt: 24-November-2016 kl. 14:15
Hej alle.

Jeg har for nylig købt et Samsung KS8005 i 65".

Jeg har nu læst side op og side ned omkring visning af HDR materiale og bliver kun mere og mere forvirret.

Kort og kontant:

Skal jeg aktivere HDR (og i så fald hvordan) eller detekterer fjernsynet selv, når der bliver afspillet HDR materiale fra Youtube/Netlix via Nvidia Shield og Chromecast Ultra?

På nuværende tidspunkt har jeg ikke ændret nogle billede-settings og kører blot med billede-mode "Standard" på henholdsvis:

Chromecast 2 (bruges til 50Hz materiale - altså indstillet til 50Hz output)
Chromecast Ultra (bruges til 60Hz/4K materiale - altså indstillet til 60Hz output) 
Nvidia Shield (bruges til 60Hz/4K materiale - altså indstillet til 60Hz output)

Håber nogle kloge hoveder kan hjælpe her :-)


Redigeret af acidman - 24-November-2016 kl. 19:34
Til top
TV Kalibrering Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 10-Marts-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 10:09
Hej Acidman

Din skærm registrerer selv når der kommer et HDR signal ind, den reagerer ved at skrue baggrundsbelysning og kontrast op på max.

Hvis du har tilsluttet en Xbox One S eller en 4K afspiller skal du aktivere "HDMI UHD COLOR" på den HDMI indgang afspilleren er tilsluttet.

For bedst og mest korrekt gengivelse af billedematerialet, hvad enten der er SDR eller HDR materiale, så vil jeg ikke anbefale at benytte Standard profilen, farvetemperaturen er alt for kold og billedet er unaturligt blåt. Desuden vil alle andre profiler end Film klippe mange detaljer væk i lyse og mørke områder.

Film profilen er den mest korrekte billedetilstand, det kræver lidt tilvænning for øjet når man skifter fra Standard profilen, men du vil hurtigt vænne dig til den og opdage at billedet er mere naturligt, detaljeret og behageligt at se på.
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af TV Kalibrering TV Kalibrering skrev:

Hej Acidman

Din skærm registrerer selv når der kommer et HDR signal ind, den reagerer ved at skrue baggrundsbelysning og kontrast op på max.

Hvis du har tilsluttet en Xbox One S eller en 4K afspiller skal du aktivere "HDMI UHD COLOR" på den HDMI indgang afspilleren er tilsluttet.

For bedst og mest korrekt gengivelse af billedematerialet, hvad enten der er SDR eller HDR materiale, så vil jeg ikke anbefale at benytte Standard profilen, farvetemperaturen er alt for kold og billedet er unaturligt blåt. Desuden vil alle andre profiler end Film klippe mange detaljer væk i lyse og mørke områder.

Film profilen er den mest korrekte billedetilstand, det kræver lidt tilvænning for øjet når man skifter fra Standard profilen, men du vil hurtigt vænne dig til den og opdage at billedet er mere naturligt, detaljeret og behageligt at se på.

Tusind tak for svar - jeg skal nok også prøve kræfter med Film-profilen :-)
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 17:48
Betyder det også at jeg skal aktivere HDMI UHD color når jeg har en yousee boks på og jeg modtager signalet derfra?
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 19:05
kigger lige med her 





Redigeret af qpad - 29-November-2016 kl. 19:06
Til top
TV Kalibrering Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 10-Marts-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 21:00
Nej du modtager ikke noget HDR signal via din yousee boks.

Den indstilling skal kun aktiveres ved tilslutning af en UHD afspiller eller en spillekonsollen som kan vise HDR og det er pt Xbox One S og PS4 Pro.
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2012
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 00:06
Hvad sker der egentlig hvis det er slået til på en hdmi der ikke har det ?
Til top
TV Kalibrering Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 10-Marts-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 18:45
Jeg tror ikke der sker noget, men hvorfor også slå den til når kilden ikke leverer et HDR signal ?

http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu