recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Generation af CPU'er.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Generation af CPU'er.

 Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2017 kl. 19:14

Hej.

Proshop.dk har fået nogle af de nye Amd Ryzen 5 Mainstream CPU'er til salg på deres hjemmeside:


Der er både nogle med 6 kerner med 12 tråde og 4 kerner med 8 tråde.

I dag udløber også det forbud der hat været mod at  offentliggøre Benchmarks af de nye Amd Ryzen 5 CPU'er.

Her er et par anmeldelser:




Og der findes mange flere.

Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2017 kl. 08:59


Hej.

Jeg plejer ikke at skrive om rygter i denne tråd. Men dette rygte med datoer på, syntes jeg i skal kende.
Intel will 30 maj annoncere Kaby Lake-X med 4 core og Skylake-X med 6, 8, 10 og 12 core til socket LGA 2066.  De vil blive tilgængelig fra 26 juni, sansynligvis i USA.


Mens jeg skriver om rygter, Har der længe været rygter om en AMD Ryzen med 16 Core og 32 Threads.

Det bliver spændende at se hvad de nye CPU'er kommer til at koste.

Hilsen Carsten.

Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2017 kl. 15:19
Ja Carsten du havde ret, der er annonceret en håndfuld nye Intel processorer i X serien i dag.
Tak for dit gode arbejde!
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 09:31
Hej.

I nat annoncerede AMD deres nye Ryzen Threadripper CPU. Den har op til 16 kerner og 32 tråde.

Her er et link til en video af annonceringen. Den er 24 min lang:


Selve annonceringen starter 12:30 inde.

Ryzen Threadripper blev vist i en demo af Prey i 4K og med Ultra High Setting.
Til denne demo blev der brugt 2 af de kommende Radeon RX Vega grafikkort,
som bliver annonceret på Siggraph 2017 som begynder 30 juli.

Her er en anden video af UNBOXING - AMD 16 CORE "THREADRIPPER" MOTHERBOARD:


Hilsen Carsten.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.


Ryzen Threadripper blev vist i en demo af Prey i 4K og med Ultra High Setting.
Til denne demo blev der brugt 2 af de kommende Radeon RX Vega grafikkort,
som bliver annonceret på Siggraph 2017 som begynder 30 juli.

Her er en anden video af UNBOXING - AMD 16 CORE "THREADRIPPER" MOTHERBOARD:


Hilsen Carsten.


Der er gået extreme gamer mode i CPU og MB branchen. Alene det Asus MB er da, tja.. Vanvittigt. Og så har jeg slet ikke kommenteret prisen som det formodes at få.  Gad at vide om det onboard 10gigabit netkort nogensinde kommer til sin rette.

Det virker som om, at det er gået mere i retning af "fordi man kan", fremfor "fordi det er nødvendigt". 
Men hey, jeg har også været væk fra det marked i en hel del år, så måske er det bare mig der er blevet tusse gammel LOL
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Kandersen<font style=: rgb255, 255, 255;> Kandersen skrev:

Gad at vide om det onboard 10gigabit netkort nogensinde kommer til sin rette.

Det virker som om, at det er gået mere i retning af "fordi man kan", fremfor "fordi det er nødvendigt". 
Men hey, jeg har også været væk fra det marked i en hel del år, så måske er det bare mig der er blevet tusse gammel LOL


Jeg vil sige det på den her måde: Her i boligforeningen hvor vi har Parknet, overvejer vi opgradering af switchene og skal seriøst i gang med at undersøge priserne/mulighederne forbundet med opgradering til IEEE 802.3bz switche, når nu vi alligevel står overfor at skulle have opgraderet switchene. Der til er der jo også alt man finder på inden for rammerne af sit eget LAN


Redigeret af TBC1 - 31-Maj-2017 kl. 12:08
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det virker som om, at det er gået mere i retning af "fordi man kan", fremfor "fordi det er nødvendigt". 



Hej.

Som jeg ser det er AMD i gang med at bevise at de har CPU'er der er lige så gode og hurtige som Intel.

Allerede den 20 juni vil AMD annoncere deres EPYC CPU som de siger er beregnet til Datacentre.
Den vil have op til 32 kerner og 64 tråde. Men soklen til Ryzen Threadripper og soklen til EPYC er 'næsten' identiske, så mon ikke der på et eller andet tidspunkt vil komme desktop/workstation motherboards der kan bruge EPYC CPU'er.

Men som jeg ser det kommer udviklingen til ske i den anden ende af markedet. AMD vil komme med APU'er ( Ryzen CPU'er med indbygget Vega grafikkort ) til AM4 soklen. Spørgsmålet er ikke om, men hvornår de kommer med det hurtige HBM2 ram.

Don Woligrosk fra AMD svarede undvigende til spørgsmålet om AMD har planlagt APU'er med det hurtige HBM2 ram som kan tilgås fra både Ryzen CPU'erne og det indbyggede Vega grafikkort. Altså en PC helt uden DDR4 ram.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 31-Maj-2017 kl. 12:04
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Der er gået extreme gamer mode i CPU og MB branchen. Alene det Asus MB er da, tja.. Vanvittigt. Og så har jeg slet ikke kommenteret prisen som det formodes at få.  Gad at vide om det onboard 10gigabit netkort nogensinde kommer til sin rette.

Det virker som om, at det er gået mere i retning af "fordi man kan", fremfor "fordi det er nødvendigt". 
Men hey, jeg har også været væk fra det marked i en hel del år, så måske er det bare mig der er blevet tusse gammel LOL
Det er jo netop fordi der nogen der gider betale for HEDT (og hvad end AMD kalder deres tilsvarende) at det senere kommer ned i et prisleje hvor de fleste kan være med.
Sådan er det jo også med TV. Nogle starter med at betale nogle vandvittige priser for noget hardware som nok i løbet af nogle generationer kommer meget ned i pris.


Redigeret af donfrankie - 31-Maj-2017 kl. 17:52
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Der er gået extreme gamer mode i CPU og MB branchen. Alene det Asus MB er da, tja.. Vanvittigt. Og så har jeg slet ikke kommenteret prisen som det formodes at få.  Gad at vide om det onboard 10gigabit netkort nogensinde kommer til sin rette.

Det virker som om, at det er gået mere i retning af "fordi man kan", fremfor "fordi det er nødvendigt". 
Men hey, jeg har også været væk fra det marked i en hel del år, så måske er det bare mig der er blevet tusse gammel LOL

De nye CPU'er (i9 og Threadripper) er fuldstændig ligegyldige hvad gamere angår, med mindre det er gamere der samtidig er "youtubere" eller twitch-streamer...

De spil der er så CPU tunge at man får noget ud af alle de kerner og tråde kan vel tælles på en hånd...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Det er jo netop fordi der nogen der gider betale for HEDT (og hvad end AMD kalder deres tilsvarende) at det senere kommer ned i et prisleje hvor de fleste kan være med.
Sådan er det jo også med TV. Nogle starter med at betale nogle vandvittige priser for noget hardware som nok i løbet af nogle generationer kommer meget ned i pris.

Den er jeg med på. Men jeg synes omvendt ikke, at "prisfaldet" sker i samme takt med den vanvittige hurtige udvikling i dag, kontra hvad vi se af udvikling for +15 år siden. Og selve software delen, synes jeg slet ikke udvikler sig i samme takt som hardwaren. Det ligner nærmest en konkurrence i at gøre det så voldsomt som muligt, uden egentlig at skele til behovet eller nødvendigheden. Core i9 er måske en CPU der kommer på markedet 2 år før den reelt gør det nødvendigt.

Jeg skrev lidt det samme med de nye skærmkort.. Det er helt vanvittig kræfter der ligger i dem, (og priser). Men hvor er behovet?

Det er da blæret nok at man kan sidde som gamer og sige, at ens system kun er belastet med 30%, når man spiller det absolut mest tungeste game man kan komme i nærheden af.  Men det er også gabende vanvind. 
Og desværre har det det også med at holde priserne oppe, synes jeg netop udviklingen viser. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


De nye CPU'er (i9 og Threadripper) er fuldstændig ligegyldige hvad gamere angår, med mindre det er gamere der samtidig er "youtubere" eller twitch-streamer...

De spil der er så CPU tunge at man får noget ud af alle de kerner og tråde kan vel tælles på en hånd...

Ja egentlig lidt min pointe. 
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

[QUOTE=donfrankie]
Jeg skrev lidt det samme med de nye skærmkort.. Det er helt vanvittig kræfter der ligger i dem, (og priser). Men hvor er behovet?

Det er da blæret nok at man kan sidde som gamer og sige, at ens system kun er belastet med 30%, når man spiller det absolut mest tungeste game man kan komme i nærheden af.  Men det er også gabende vanvind. 
Og desværre har det det også med at holde priserne oppe, synes jeg netop udviklingen viser. 

Jeg gamer en del, og købte grafikkort før GTX 1080Ti kom på markedet.

Hvis jeg vil spille ved højeste indstillinger (og det vil jeg) på min skærms native opløsning (3440x1440)  ved maksimale refresh rate (100hz = 100fps) så SKULLE jeg op i 2 x GTX 1080'ere.

Mine GPU'er ligger på omkring 65-70% belastning når jeg f.eks. spiller Battlefield 1.

Så et GTX 1080 ville ikke kunne gøre det alene, og et GTX 1080 ti ville lige slippe afsted med det.


Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu