recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV til bedstemor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV til bedstemor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jjkongen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjkongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV til bedstemor
    Sendt: 30-November-2016 kl. 21:05
Hejsa

Købte et fint 42" LCD panasonic tv(TX-L42B6E) til bedstemor for 4 år siden, men nu er det stået af, og forståeligt nok vil de fleste reparatører have minimum 500 kr. for at kigge på det, så jeg er på udkig efter et nyt tv til hende.

Hun er snart 90 og synet og hørelsen er ikke den bedste.

Kravene til det nye tv er derfor
48-55"
behøver ikke smart tv
behøver ikke UHD
god og klar/tydelig lyd
behøver ikke at have gode farver
Gerne store tal på fjernbetjening ala panasonic.
skarpt billede.
priside ca. 3500.

Jeg har kigget på flg:

SHARP 55" TV 55CFE6242 på tilbud hos Bilka til 3499
LG 49" Fladskærms TV 49LH510V Fås hos Proshop til 3500
Philips 49'' Full HD TV 49PFS4131 Fås til 3499 hos Elgiganten

Synes ikke rigtigt jeg kan finde noget Samsung eller Panasonic til prisen. Umiddelbart kan jeg læse at Sharp ikke er hvad det har været?


Kan nogle af ovenstående TV anbefales? Eller er der et andet godt bud på et TV?

//Jesper




Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 07:13
Af de 3 så LG

Philips ville jeg undgå.    Men læs selv historier på nettet om dem.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Af de 3 så LG

Hej.

Hvis du vælger LG kan du få en lidt bedre model for 300 kr mere:


Det har 3 x HDMI, Bedre energimærke osv.

Hilsen Carsten.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 09:46
Find 1500 mere og køb et Panasonic TV, der opfylder alle Bedstemors krav:

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3144642/TV/Panasonic-Viera-TX-49DX600E-Sammenlign-Priser
Til top
jjkongen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjkongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 18:33
Jeg indleverede det gamle TV til reparation, desværre var det ikke muligt at skaffe stumperne til reparationen, sørgeligt for et 4 år gammel tv.

Det viste sig at de gamle øjne syntes bedst om et 55", så jeg har bestilt det LG tv der er på tilbud hos Føtex i denne uge:
https://www.foetex.dk/elektronik-spil/tv/alle-tv/lg-ultra-hd-tv-55uh615v/p/100234461?event=32&point=1

Hvad sker der i grunden for Panasonic, de var flået af væggen i Elgiganten og Bilka og ville ikke komme på lager igen?
//JJ
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 18:46
Måske mindre avance med Panasonic end de andre mærker. Jeg undrer mig også hvorfor fam DK ikke kan købe Panasonic i varehusene.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu