recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDCP 2.2 på LG B/E6 og tilsvarende top TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDCP 2.2 på LG B/E6 og tilsvarende top TV

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDCP 2.2 på LG B/E6 og tilsvarende top TV
    Sendt: 06-December-2016 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Vær ikke så ked af det hvis jeres TV dør efter 5-6 år. Det er jo langt over den teknologiske levealder og en god lejlighed til at opgradere.....

Håber snart mit 5 år gamle TV dør så konen kan overtales til at vi skal have et 4K TV.
Det var dog en mærkelig holdning at have til vores klodes ressourcer. Angry

Det er fair nok at du vil have et 4k tv, men hvorfor så ikke håbe det gamle holder så længe som mulig og så sælge det videre i kæden. Thumbs Up

Konen: "Hvorfor skal vi ha' nyt fjernsyn, det gamle virker da stadig?"

Jeg tror de fleste har været udsat for den slags argumentation, og klodens resourcer er væsentlig mere belastet af alle de tasker og sko som konen vil ha' som kompensation før der kommer nyt fjernsyn istedet for et der stadig virker Wink
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Vær ikke så ked af det hvis jeres TV dør efter 5-6 år. Det er jo langt over den teknologiske levealder og en god lejlighed til at opgradere.....

Håber snart mit 5 år gamle TV dør så konen kan overtales til at vi skal have et 4K TV.


4K, jamen hvor fedt er det lige, når man sidder 3-4 meter fra sit tv. Kan måske se formålet til en projektor. Skal man have væsentlig bedre billede end en gammel Pana ST60, skal man vel op i de svinedyre OLED.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Vær ikke så ked af det hvis jeres TV dør efter 5-6 år. Det er jo langt over den teknologiske levealder og en god lejlighed til at opgradere.....

Håber snart mit 5 år gamle TV dør så konen kan overtales til at vi skal have et 4K TV.
Det var dog en mærkelig holdning at have til vores klodes ressourcer. Angry

Det er fair nok at du vil have et 4k tv, men hvorfor så ikke håbe det gamle holder så længe som mulig og så sælge det videre i kæden. Thumbs Up
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 17:28
@bphhm

Jeg har nu ikke haft travlt med at komme med på UHD vognen. Imo er standarderne stadig for flydende. Min AVR blev bla solgt på at den var kompatibel med 4K og HDMI 2.0. Den er allerede flere generationer forældet inden det overhovedet er taget i brug. Den kan faktisk slet ikke bruges til UHD fordi den ikke understøtter HDCP 2.2. Jeg skal gerne indrømme, at jeg havde en fornemmelse af at det ville ske, men der må være mange der er blevet taget med bukserne nede og jeg er egentlig ikke interesseret i at gentage successen.

Redigeret af Mefisto - 06-December-2016 kl. 17:30
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Satme trist så elendig en kort levetid fladskærme har, taget i betragtning af hvor vandvittig mange penge de koster.


Vanvittigt mange penge?
De er sgu da billige som aldrig før.

Mit 25" billedrørs-tv kostede 10.000 kr da jeg købte det. Det blev for ti år siden skiftet ud med et 42" plasma til 20.000. Plasmaet har et meget bedre billede, en meget bedre fjernbetjening, en meget bedre lyd til rn pris der per kvadrattomme billede var langt billigere.

Et 55" tv med bedre billede, langt flere pixels, over 60% mere billedareal, Smart tv osv, fås til samme pris i dag.

Det er sgu da pisse billigt!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 17:02
Vær ikke så ked af det hvis jeres TV dør efter 5-6 år. Det er jo langt over den teknologiske levealder og en god lejlighed til at opgradere.....

Håber snart mit 5 år gamle TV dør så konen kan overtales til at vi skal have et 4K TV.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:



Kondolerer Satme trist så elendig en kort levetid fladskærme har, taget i betragtning af hvor vandvittig mange penge de koster. Havde selv en Samsung plasma fra 2007 der døde for en 3 år siden. Så umiddelbart skal jeg nok regne med min ST60 også dør inden 2020.

Ja, det er død sygt, for det er sikkert bare en komponent til en krone eller to som er stået af. Kigger lidt på projektoren i stedet, indtil jeg finder noget andet. Glimrende undskyldning for at se nogle film her i vintermørket Thumbs Up
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:


---
 
Er er HDMI 2.1 enligt i brug endnu?

Nej. Det er på vej. Giver nogle forbedrede muligheder i forhold til styring af HDR. Ved ikke om det er noget der er værd at gå op i, men ideen med det er, efter hvad jeg kan finde ud af, at man dynamisk kan tilpasse gengivelsen til hvad hardwaren rent faktisk kan vise. Det undrer mig dog at den funktion skulle være afhængig af HDMI spec, for det virker imo mere naturligt hvis TVet "vidste hvad det selv kan" og så selv remapper farver og lys til hvad det rent faktisk kan vise, frem for at det skal foregå over HDMI? Det virker letter molbo-agtigt, men det kan så heller ikke udelukkes at jeg har misforstået det :)


Redigeret af Mefisto - 06-December-2016 kl. 17:02
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Årh fuck det pis! Nu er mit Pana plasma holdt op med at virke, så nu skal jeg også til at tage stilling til HDMI 2.0a, HDMI 2.1, HDCP, UHD, HDR10, Dolby vision, rec. 2020, Apps og sikkert 10 andre ting jeg ikke har opdaget endnu. Man bliver så træt ... :)


Hvilken model var dit Panasonic, og alder?


PZ85, 2008 model, købt i 2009, 5500 drift timer sidst jeg kiggede. Har fået Panas "10 blik" fejl som der findes utallige referencer til på google. 


Kondolerer Satme trist så elendig en kort levetid fladskærme har, taget i betragtning af hvor vandvittig mange penge de koster. Havde selv en Samsung plasma fra 2007 der døde for en 3 år siden. Så umiddelbart skal jeg nok regne med min ST60 også dør inden 2020.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Årh fuck det pis! Nu er mit Pana plasma holdt op med at virke, så nu skal jeg også til at tage stilling til HDMI 2.0a, HDMI 2.1, HDCP, UHD, HDR10, Dolby vision, rec. 2020, Apps og sikkert 10 andre ting jeg ikke har opdaget endnu. Man bliver så træt ... :)
Træls med dit TV. Og ja det er noget pis når man skal have nyt tv, specielt hvis man også bruger en receiver som selector etc. og den skal jo ikke være flaskehalsen. Så er det 4K - HDR - Dolby Vision - etc. hele vejen i gennem. Og en gentagelse om Ca.6-8 år igenOuch
 
Er er HDMI 2.1 enligt i brug endnu?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Årh fuck det pis! Nu er mit Pana plasma holdt op med at virke, så nu skal jeg også til at tage stilling til HDMI 2.0a, HDMI 2.1, HDCP, UHD, HDR10, Dolby vision, rec. 2020, Apps og sikkert 10 andre ting jeg ikke har opdaget endnu. Man bliver så træt ... :)


Hvilken model var dit Panasonic, og alder?

PZ85, 2008 model, købt i 2009, 5500 drift timer sidst jeg kiggede. Har fået Panas "10 blik" fejl som der findes utallige referencer til på google. 
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Årh fuck det pis! Nu er mit Pana plasma holdt op med at virke, så nu skal jeg også til at tage stilling til HDMI 2.0a, HDMI 2.1, HDCP, UHD, HDR10, Dolby vision, rec. 2020, Apps og sikkert 10 andre ting jeg ikke har opdaget endnu. Man bliver så træt ... :)


Hvilken model var dit Panasonic, og alder?

Redigeret af armani-thomas - 06-December-2016 kl. 15:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu