recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Saphe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Saphe

 Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 22:20
 Hvordan virker det i forhold til at man gerne vil have sin tlf. forbundet til håndfrit i bilen via bluetooth?

Tlf, kan vel ikke være forbundet til både Saphe og bil med BT samtidigt?
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 23:40
Jo

Det kan den sagtens - jeg gør det selv

Du kan jo også godt have både en mus, pegeplade, er Keyboard, samt et BT headset koblet til din computer og bruge det hele simultant, det gør jeg også selv :-)

Redigeret af therazz - 05-Februar-2017 kl. 23:43
MORE BASS
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Jeg er ikke så imponeret af min. Ideen er helt fantastisk, men i praksis synes jeg ikke rigtigt det spiller - det kan dog sagtens være et opsætningsissue.

Jeg startede ud med at koble saphe dimsen til min android telefon. Jeg installerede den der saphe app på telefonen og den fandt saphe dimsen og alle var glade - men mit batteri på telefonen blev drænet i en hulens fart. 

Det må være noget med din opsætning eller mobil. Jeg har en Sony Xperia Z2 (android 6.01) og har ingen problemer med at batteriet bliver drænet hurtigt. 
Saphe og mobil finder hinanden i løbet af 2-4 sekunder efter start og fungerer herefter perfekt.
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 18:09
For mig på iOS fungerer det glimrende.
Har ikke indtryk af, at det dræner batteriet.
Det bruger vist "BT light" eller hvad det kaldes.
Det samme gør min magic trackpad til min MacBook, og en app kaldet Knock, som jeg bruger til at låse min MacBook op, ved at banke på min iPhone.

Jeg kører med et Parrot kit i min bil, så iPhone er forbundet til både det og Saphe.
Engang imellem lader det til, at forbindelsen ryger, men så lukker jeg app ned, og op igen, og så kærer det igen.
Jeg oplever også at mit Parrot kit kan finde på at skrive Connection Lost, og her genstarter jeg Parrot kittet, for at få det op at køre igen.
Så det er muligvis en smule generel ustabilitet ved BT, jeg oplever.
Jeg har endnu ikke passeret en fotovogn jeg ikke er blevet advaret imod.
Idag fik jeg varsel om fotovogn, men mødte istedet en forlist varebil med advarselstrekanten stillet frem (nej, det var ikke en camoufleret fotovogn), så den var blevet rapporteret forkert.
Jeg indrapporterede Uheld istedet.

Det kan synes som mange penge, at give 500kr for en lille plastikdims, der ikke gør andet end hvad Fartkontrol.nu kan via gratis app.
Men i praksis fungerer det rigtig fint, at have den lille dims i forruden, og det er klart mere strømbesparende end at have en app af den type kørende.

Og så er 500kr pludselig kun en halv bøde, at billigste type.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2017 kl. 12:21
Jeg har eksperimenteret lidt med Saphe de seneste 4-5 dage.

Først et billede af mit batteriforbrug uden Saphe app'en:



Små to døgn med normal brug af telefonen, sådan som jeg nu bruger den, 46 timer og den har brugt 44% af mit batteri, dvs. ca. 1% i timen. Jeg har haft telefonen et års tid og det er normen, ca. 1% pr. time.

Så installerede jeg Saphe app'en og fik:



De første 2-3 timer var det stille og roligt, ca. 1% forbrug pr. time, men så satte jeg mig ind i min bil og connectede Saphe app'en til Saphe dimsen og så kom der ellers fart på forbruget. Jeg kørte en tur på en times tid, resten er telefonen der dræner videre selv om jeg er hjemme. Små 21 timer om at fyre 77% af mit batteri af.

Jeg har som sagt eksperimenteret en håndfuld dage med Saphe og mønstret er helt tydeligt, mit batteri bliver drænet på rekordtid. Når jeg kigger på listen over hvilke services der bruger strømmen, så bruger Saphe app'en kun meget lidt, mens Android System, Bluetooth og Google Services pludselig bruger enormt. Jeg har ikke ændret andre ting end at installere Saphe, så et eller andet sted må det være den der holder de andre services vågne.

Det betyder selvfølgelig ikke ret meget hvis du er typen der lægger telefonen til opladning hver nat og har en holder med oplader i bilen, men for mig der er vant til at kunne nøjes med at smide min telefon til opladning hver tredie/fjerde dag gør det en verden til forskel.

..nåeja og så magter Saphe dimsen generelt ikke at autoconnecte til min telefon, når jeg sætter mig ind i bilen og begynder at køre bliver der en farlig larm over at den ikke kan finde min telefon - så må jeg have fisket telefonen op af lommen, skifte til Saphe app'en (som allerede ER startet) og vente på at den connecter til Saphe dimsen. 

Alt i alt er jeg ikke voldsomt imponeret.


Redigeret af strandvasker - 15-Februar-2017 kl. 12:23
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2017 kl. 12:46
Hvorfor ikke bare bruge en gratis app som f.eks. TomTom Fotofælder.

Fungerer glimrende, helt gratis og virker på samme måde som Saphe.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2017 kl. 15:54
Det kan man sagtens, men det kræver at du har telefonen fremme og husker at slå den over på den app.

Fartkontrol.nu har vist også en app, men den kræver også at du har telefonen fremme og husker at starte app'en.

Fidusen med Saphe er (eller burde være) at du kan lade telefonen ligge i lommen og så har du en dims med en lysdiode der automatisk kobler op mod fartkontrol.nu og advarer dig hvis der er fotovogne i nærheden. 

Noget andet er, at både fartkontrol.nu og tomtoms fotofælder kun fungerer hvis at folk melder ind, så jo flere der bruger det des bedre fungerer det.

Nu hvor jeg ikke helt kan "enes" med Saphe har jeg overvejet at købe mig en tomtom gps med fartfælde alert - jeg har allerede et tomtom gps abonnement på telefonen som jeg bruger indimellem når jeg skal finde steder jeg ikke kender i forvejen, men igen kræver det så at jeg husker at tage telefonen op af lommen og slå den over på tomtom hver gang jeg kører - og det gider jeg ikke rigtigt..

Så nu overvejer jeg en dedikeret tomtom gps der kan sidde permanent i forruden og bl.a. vise mig fotofælder, men når jeg googler på tingene, så lader det til at danskerne primært bruger fartkontrol.nu og ikke er nær så flittige til at indrapportere fotovogne til tomtoms system.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2017 kl. 18:09
Jeg har for nogle måneder siden været igennem at lave samme test som strandvasker har vist tilbage i tråden - og med samme resultat: Ca. 3% - 4% standbyforbrug mod 1% uden Saphe Link-app'en parret med en Saphe-enhed.

Min telefon er en Nexus 5X (altid med nyeste rul af Android) - og på min tidligere Nexus 5 havde jeg ingen problemer.

Jeg ved at Saphe-folkene virkelig har knoklet med dette issue, da vi har været en hel del i dialog omkring produktet lige siden lanceringen af det.

Jeg holdt pga. strømforbruget op med at bruge Saphe-enheden i en periode - selvom jeg faktisk mistænkte/mistænker telefonen (måske et hardware- eller driver-issue) - for uanset root-cause var resultatet jo det samme.

Her for nylig anskaffede jeg nogle flic bluetooth-knapper, som jeg bruger i bilen til at fjernstyre telefonen (starte apps, f.eks. fartkontrol.nu, podcast-aspiller, Voxer (IP walkie-talkie), Google Maps og Google-stemmegenkendelse).

I den sammenhæng noterede jeg, at standby-strømforbruget igen steg til lige over 3%, hvilket bekræftede min mistanke til telefonen/bluetooth-smart/BLE. Jeg tænkte derfor at jeg nu lige så godt kunne tænde for Saphe-enheden igen - og det øgede kun yderligere strømforbruget med under 0,3%.

Til gengæld virker Saphe-systemet nu mere stabilt (falder ikke af igen og igen, som standvasker vist også beskrev).

Jeg er så glad for flic-knapperne, at jeg lever med strømforbruget - og at Saphe så kan sameksistere med systemet i den kontekst, vælger jeg at opfatte som en bonus. Men jeg er ikke tilfreds med den bluetooth-implementering, der er i telefonen (om skytset skal rettes mod LG, Google eller chipset-leverandørerne ved jeg ikke).

P.S.: Saphe og fartkontrol.nu bruger samme database over indmeldte fartkontroller, køer etc. (med noget indbygget forsinkelse på dataudvekslingen mellem serverne).
 
/lars
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2017 kl. 18:39
Jeg er nu ikke sikker på det er telefonens bluetooth implementering der er synderen, jeg kørte i en periode med en tablet i bilen og slog bluetooth tethering permanent til på min telefon så tablet'en kunne hive internet af den vej - det gjorde overhovedet ingen forskel i min telefons forbrug, den holdt sig uændret ca. 1% pr. time. 
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2017 kl. 19:18
Jeg tror specifikt det er noget med bluetooth smart eller BLE-profilerne - eller måske anvendelsen af profilerne - så her kan jeg være tilbøjelig til at give dig ret: Jeg har oplevet tidligere versioner af Saphe, der ikke øgede standby-forbruget på samme måde - men de versioner var til gengæld ustabile.

/lars
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2017 kl. 19:24
Jeg bruger Saphe via min iPhone 6S, og må sige at det øgede strømforbrug er minimalt.
De sidste 7 dage står app for 3% af batteriforbrug, og den bliver brugt hverdag.
Så den dræner på ingen måde enheden, ihvertfald ikke ved iOS.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 10:14
I min batterioversigt bruger saphe app'en heller ikke ret meget, et par procent i døgnet, men selv om app'en i sig selv ikke bruger ret meget, så ser det ud til at den holder en del services vågne så de bruger langt mere end de normalt gør. 

Overordnet set oplever jeg, at når jeg installerer saphe's app, der kun bruger nogle få procent af mit batteri, så brænder telefonen, overordnet set, batteriet af 4 gange så hurtigt som den plejer. Sagt på en anden måde er det ret misvisende at saphe's app kun står for meget lidt i batterioversigten når den i virkeligheden holder en masse andre processer i gang.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu