recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Saphe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Saphe

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 16:04
Jeg er slet ikke i tvivl om, at der er forskel på om man har iOS eller Android i forhold til denne problemstilling.
Der er større udfordringer i forhold til Android.
I forhold til st den automatisk connecter, og tilsyneladende i forhold til batteriforbruget.
Hvor den egentlig synder er i kæden er svært at sige.
Men jeg mener allerede at have læst om lidt udfordringer på Saphes hjemmeside, inden jeg købte i juli måned.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 17:21
Har overvejet en sådan dims. Men valgte en "selvklæbende" trådløs oplader med "indbygget chip" der programmeret til hvad der skal ske når telefonen bliver sat fast. Så nu sættes mobil på (ligegyldig hvilken retning) pladen og straks starter opladning og bl.a. fartkontrol app og Trafik Alarm app (koster men er mere præcis) starter op uden problemer... uden brug af bluetooth.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 20:51
Hvad hedder sådan en fætter der kan programmeres?
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 01:08
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Hvad hedder sådan en fætter der kan programmeres?


Air Dock 2.0 med NFC-chip.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Har overvejet en sådan dims. Men valgte en "selvklæbende" trådløs oplader med "indbygget chip" der programmeret til hvad der skal ske når telefonen bliver sat fast. Så nu sættes mobil på (ligegyldig hvilken retning) pladen og straks starter opladning og bl.a. fartkontrol app og Trafik Alarm app (koster men er mere præcis) starter op uden problemer... uden brug af bluetooth.


Men du tager stadig øjnene væk fra vejen og over på mobilen, når du skal indrapportere, formoder jeg?
Det lyder som en smart løsning, du har lavet (for dem med den tekniske indsigt), men jeg vil nu stadig kalde Saphe smart for masserne.
Og jeg kan godt lide, at man kan indrapportere uden at tage blikket væk fra trafikken (fordi det er fysiske knapper, man kan føle sig frem til).

Det er det umiddelbare problem jeg fornemmer ved ren app-baseret system.
Man fjerner fokus fra trafikken lige idet man passerer fartkontrol eller uheld/ulykke/kø for at indrapportere, eller man får ganske enkelt ikke indrapporteret (hvis mobilen ikke allerede sidder klar i en holder).

Min første tanke var "500kr for sådan en lille plastikdims!?", men jeg blev nu hurtigt glad for min.

Og man behøver altså ikke være en fartbølle for at få glæde af den.
Det er ofte lige småjusteringer, når alarmen lyder, så man kører 49km/t istedet for 54km/t forbi fotovognen på en 50km/t strækning.

Men det lader til at Fælleskøb er en ret død sild.

Meh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Har overvejet en sådan dims. Men valgte en "selvklæbende" trådløs oplader med "indbygget chip" der programmeret til hvad der skal ske når telefonen bliver sat fast. Så nu sættes mobil på (ligegyldig hvilken retning) pladen og straks starter opladning og bl.a. fartkontrol app og Trafik Alarm app (koster men er mere præcis) starter op uden problemer... uden brug af bluetooth.


Men du tager stadig øjnene væk fra vejen og over på mobilen, når du skal indrapportere, formoder jeg?
Det lyder som en smart løsning, du har lavet (for dem med den tekniske indsigt), men jeg vil nu stadig kalde Saphe smart for masserne.
Og jeg kan godt lide, at man kan indrapportere uden at tage blikket væk fra trafikken (fordi det er fysiske knapper, man kan føle sig frem til).

Det er det umiddelbare problem jeg fornemmer ved ren app-baseret system.
Man fjerner fokus fra trafikken lige idet man passerer fartkontrol eller uheld/ulykke/kø for at indrapportere, eller man får ganske enkelt ikke indrapporteret (hvis mobilen ikke allerede sidder klar i en holder).

Min første tanke var "500kr for sådan en lille plastikdims!?", men jeg blev nu hurtigt glad for min.

Og man behøver altså ikke være en fartbølle for at få glæde af den.
Det er ofte lige småjusteringer, når alarmen lyder, så man kører 49km/t istedet for 54km/t forbi fotovognen på en 50km/t strækning.

Men det lader til at Fælleskøb er en ret død sild.

Meh Michael


Øjnene bliver skam på vejen. De få gange jeg skal indrapportere skader det mig ikke at holde ind til siden... dog ikke lige ved siden af fotovogn 😉
Iøvrigt starter en "Car Dadhdroid" op med infoskærm med stor skrift hvis nødvendigt.
Havde luret Saphe men havde læst om flere med strømproblemer. Jeg forespurgte producenten uden svar. Samtidig skal du sørge for at have Saphe-appen kørende. At jeg ikke fik svar på mine spørgsmål var såmænd nok svar i sig selv. Havde måske ellers købt to.

Jes

Redigeret af Jessemand - 17-Februar-2017 kl. 11:30
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 10:57
Blot lidt info til andre interesserede.

jeg købte 12 stk. til vores sælgere, og de har nu kørt med dem i 14 dage uden problemer.
de er alle meget glade for den.

De fortæller at telefonerne bruger omkring 5% ekstra strøm pr. dag.
De har alle iphones.

Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 13:31
APP'en skal IKKE køre på telefonen. Saphe har forbindelse gennem BT forbindelsen.
Til top
Thomas79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2017
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 13:57
Har også erfaring ang det med strømmen og det 5% ellers et godt produkt, som absolut kan anbefales.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 14:45
Jeg er med på den, hvis i kan samle 25 stk.< async="" ="//www.googletagmanager.com/gtm.js?id=GTM-TMLW42T">< title="domIsLoadedS" id="domIsLoadedS">var dataLayer=dataLayer || []; (function(w,d,s,l,i,h){if(h=='tagmanager.google.com'){return}w=w||[];w.push({'gtm.start':new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src='//www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);})(window,document,'script','dataLayer','GTM-TMLW42T',window.location.hostname);
< ="text/" id="" ="//purplestats.com/stats/piwik2/s.js">
< ="text/" id="" ="//purplestats.com/stats/piwik/s.js">
.tmp{visibility:hidden}.tmp{visibility:hidden}
//Guldhammer
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

APP'en skal IKKE køre på telefonen. Saphe har forbindelse gennem BT forbindelsen.
Det er kun delvist korrekt.

Det er korrekt at den benytter bluetooth til at kommunikere med telefonen, men saphe skiver direkte, at du ikke skal parre telefon og saphe dimsen via telefonens normale bt menu, men i stedet lade app'en på telefonen klare ærterne.

Så saphes app skal være kørende på din telefon for at saphe dimsen kan forbinde via bt og finde ud af hvor der er fotovogne i dag.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

APP'en skal IKKE køre på telefonen. Saphe har forbindelse gennem BT forbindelsen.

Saphen i sig selv kan intet andet end at give dig et bip når der er fotovogn eller ulykke, og du kan melde en fotovogn eller en ulykke ind via knapperne på Saphen, men alt er styret via bluetooth til Appen - så hvis ikke du har Appen åbnet, så kører du rundt uden "Saphe"...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu