recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI kabel mellem XD9305 og PS4 pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI kabel mellem XD9305 og PS4 pro

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
prowdD Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prowdD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI kabel mellem XD9305 og PS4 pro
    Sendt: 04-December-2016 kl. 16:43
Hej,

Jeg er netop trådt tilbage ind i konsol-verdenen, hvilket blev gjort ved et køb af, den mere eller mindre nye, Playstation 4 Pro.

Nu forholder det sig dog sådan - at jeg godt nok får en 4K-opløsning, når maskineriet tændes, men ved at mit TV (et Sony XD9305), har en funktion som hedder "forbedret HDMI", hvilket eftersigende skulle løfte det endnu højere niveauer. Tænker det må have noget at gøre med HDR osv. (hvilket jeg heller ikke har en ski... forstand på, for at sige det lige ud). 

Når jeg slår den funktion til, går skærmen dog i sort - og PS4'eren bliver ikke registreret. Jeg tænker at det er mit HDMI kabel som fejler, eftersom det er de samme kabler jeg har taget i brug, som jeg installerede da jeg flyttede ind i lejligheden for knap 6 år siden. Dermed går jeg ikke udfra at det er de nye(ste) kabler (+ det højest sandsynligt også var de billigste), hvilket resultere I at de ikke giver mig den fulde funktionalitet som TV'et såvel som Pro'en kan leverer (...ret mig endelig, hvis jeg er forkert på den!)

Så.. Nu kommer jeg endelig til spørgsmålet: Jeg læste at der er kommet nye HDMI kabler - 2.0a (?). Jeg har tjekket alle mine porte, og alle er kompatibel med HDCP2.2 (hvad end det så er..). Så.. Nu har jeg kigget nettet igennem et x-antal gange, og har kunne finde nogle der bare hedder "4K HDMI", nogle der er "Premium 4K license" og nogle der er "High Speed".. Hvilket HDMI kabel skal jeg erhverve mig, for at kunne gøre brug af mit TVs potentiale? Og i given fald, hvor kan det erhverves (skal gerne være min. 5 m. langt)

TLDR; XD9305 Sony 65" TV + Playstation 4 Pro. Hvilket HDMI kabel skal jeg bruge for, at få den fulde oplevelse af TV såvel som konsol? (4K, HDR osv.)

På forhånd mange, mange, mange tak.
/prowdD
Pioneer............LX5090H
Logitech..........Z-5500
Popcorn Hour...A-110
Xbox360.........Elite
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 08:22
HDMI 2.0 kabler findes ikke. Der findes noget, der hedder "High Speed", men det har nærmest alle kabler været i årevis, så det burde du have selvom det er 6 år gammelt. Jeg har brugt tilfældige noname HDMI-kabler til 4K/HDR uden problemer. Men hvis du mistænker kablet, så burde der da ligge et nyt i kassen til PS4 Pro? Det gjorde der til min.

Det er korrekt, at du skal aktivere "forbedret HDMI" for at få HDR-signalet fra PS4 Pro igennem. Dette sikrer også, at du får det større farverum. Måske denne guide kan hjælpe dig: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1479199160
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 08:54
Der er andre, der har haft problemer med handshake på XD93:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=21&t=35511

Jeg har kørt 4K HDR gennem IKEA-kabler til 80 kr. for 3 m - også til et XD93 - så det burde ikke umiddelbart være kablet. Jeg har ikke modtaget min PS4 Pro endnu, men den ville også kun kunne testes på sidste års Sony model og ikke et XD93.

Redigeret af Torben Rasmussen - 05-December-2016 kl. 08:56
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
prowdD Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prowdD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 16:34
Jeg må stærkt gå udfra det er kabel - siden det ikke vil tale sammen med XD93'en og PS4'eren, når jeg prøver at slå funktionen "forbedret HDMI" til. 

Som en anden bruger skriver, i den tråd du har linket, så vil den give vise i standard og viser stadig 4K i standard, hvilket mit tv også gør. Vil dog bare gerne have HDR-delen med (hvilket jeg går udfra, jeg får igennem "forbedret HDMI"-funktionen), så må antage at kablet ganske enkelt ikke lever op til standarden.

Det skal dog også siges at mine kabler som oftest har været de billigste fra Harald Nyborg - og som sagt +6 år gamle.
Pioneer............LX5090H
Logitech..........Z-5500
Popcorn Hour...A-110
Xbox360.........Elite
Til top
prowdD Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prowdD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 16:35
Det skal måske også nævnes, at når jeg kigger under Video Output Information på min PS4 står der, at jeg pt. "kun" har HDCP 1.4. Men tv'et levere 2.2 - så måske det er dét der er problemet? :-)
Pioneer............LX5090H
Logitech..........Z-5500
Popcorn Hour...A-110
Xbox360.........Elite
Til top
prowdD Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prowdD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 16:37
Rasmus:
Jo, der fulgte et HDMI kabel med til maskinen - men det er kun 1m langt. Og "desværre" er mit setup, sat sådanne samme, at jeg skal gøre brug af et 5m. langt kabel, så jeg har ikke mulighed for at teste med det medfølgende kabel :)

Redigeret af prowdD - 05-December-2016 kl. 16:38
Pioneer............LX5090H
Logitech..........Z-5500
Popcorn Hour...A-110
Xbox360.........Elite
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 16:44
Kan du heller ikke bare lige smide PS4 over ved siden af Tv med en forlænger og så sætte HDMI i en af portene i siden?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
prowdD Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prowdD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 16:47
Desværre heller ikke en mulighed - jeg har prøvet utallige måder, for at få det til at fungere, desværre. Jeg må blot finde mig et HDCP-kompatibel, "highspeed" HDMI kabel, går jeg ud fra. :-)
Pioneer............LX5090H
Logitech..........Z-5500
Popcorn Hour...A-110
Xbox360.........Elite
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 08:43
Har du prøvet at flytte PS4 og bruge det kabel der fyldte med PS4?
 
Hvis dette ikke virkede, så vil jeg da tvivle på at det er kablet der er problemet. For det kabel der fyldte med PS4 burde virke.
Til top
prowdD Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prowdD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 08:50
PerW: 

Hej Per,

Jeg har desværre ikke mulighed for at teste kablet som fulgte med – i det mit tv er monteret inde "bag" en stenvæg. Så jeg kan ikke komme til HDMI kablerne, uden at jeg skal afmontere tv'et. Dette er hvad jeg helst vil undgå, men har fundet et "premium certificeret"-kabel, som jeg vil bestille (dog først på lager om 30-50 dage.. Cry). Det skulle understøtte HDCP 2.2, HDR, UHD 4K og have en overførselshastighed på 18.2Gbit/s. Dermed sagt, virker dette kabel ikke, må jeg gå udfra det er mit tv eller konsol. 



Pioneer............LX5090H
Logitech..........Z-5500
Popcorn Hour...A-110
Xbox360.........Elite
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 09:49
Hmnn, hvordan i alverden vil du så sætte et andet indkøbt kabel til?
Til top
prowdD Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prowdD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 09:57
Så vil jeg igang med at afmontere tv'et – trækket kabel bag stenvæggen, tilslutte det og så igen tilføre strøm og montere tv'et.. (Læs: jeg tænkte mig ikke om, da jeg lavede mit setup..) Ermm
Pioneer............LX5090H
Logitech..........Z-5500
Popcorn Hour...A-110
Xbox360.........Elite
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu