recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bad Blocks på Qnap
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bad Blocks på Qnap

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bad Blocks på Qnap
    Sendt: 04-December-2016 kl. 21:42
Jeg har en qnap 2-bays nas med 2 x 2tb wd red eneterprise, der kører i mirror raid. Jeg har lige fået en fejlmelding på den ene disk, og har efterfølgende scannet den. 

Fejlen er at der på hele disken er 1 B****. Bør jeg skifte den fordi der snart vil komme flere B****s, eller kan det nemt være en isoleret fejl?

Jeg har ekstra backup af alt hvad der er vigtigt, på en anden hd, så risikoen er ikke voldsomt stor.

EDIT: recordere tillader ikke at man skriver "B A D   B L O C K S"


Redigeret af slumbert - 04-December-2016 kl. 23:03
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 23:11
B****s
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 23:11
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 10:35
ahhh nu har jeg fanget den. Det minder for meget om A D B L O C K 

som om det hjælper. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 10:52
Jeg ville skifte! Du kan godt lade være, men levetiden vil afhænge lidt af, om det er SW eller HW der er skyld i fejlen. Til de priser der er for diske i dag ville jeg som sagt skifte den.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 11:10
men vi taler en eneste sølle bad blåck
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 11:22
Som det mindste ville jeg scanne diskene regelmæssigt for at holde øje med om det breder sig.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 12:33
Man skal altid tage bad blocks seriøst. Jeg ville klart overveje at skifte harddisken, og ihvertfald som Jacobask skriver scanne regelmæssigt
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

men vi taler en eneste sølle bad blåck

Problemer med bad blocks er, at de formegentlig vil udvikle sig til flere - der er jo en grund til at de begynder at dukke frem nu.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 14:17
Hvor gammel er disken, WD har 3 års garanti på RED diske, så det kunne være du kunne få den byttet.

det er næsten helt sikkert at der vil komme flere.


Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 15:07
øv, desværre udløb garantien i april
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2016 kl. 16:12
nu ser jeg du skriver Enterprise Disk, så er der 5 år.
du kan se de forskellige modeller og garanti her: http://support.wdc.com/warranty/warrantypolicy.aspx

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu