recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV WAOO -> Computer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV WAOO -> Computer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ronnih Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ronnih Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IPTV WAOO -> Computer
    Sendt: 07-December-2016 kl. 11:15
Hejsa i forumet! 

Jeg har søgt en del frem og tilbage - men det har ikke helt lykkedes mig at drage nogle konklusioner endnu - så derfor denne tråd. Håber at der sidder nogle kloge hoveder et sted som kan hjælpe med at af/bekræfte hvordan tingene hænger sammen. 

Mit nuvrærende setup: 

Tv fra Stofa i Aalborg -> Linux Computer via et Digital-Devices tv-kort som modtager DVB-C. Software til håndtering af tv og optagelser er TV-HEADEND. 

Ovenstående setup distribueres så rundt i mit hjem via kodi(xbmc)bokse - som vi bruger når vi ser TV. 

Det har virket upåklageligt i mange år. Jeg har faktisk også en hdhomerun - men den er pt på standby - da jeg synes performance er bedre med dedikerede tvkort i min linux server. 


Men - jeg har nu fået nyt internet fra bredbånd nord  ( waoo ) - og herunder har jeg så også købt tv. Da jeg kunne få grundpakken ret billigt gennem min grundejerforening. 

Den boks jeg har fået med: er en icotera i5800 som er en alt-i-en boks der altså terminerer fiberen - og genererer internet + den har en antenne udgang. 

Jeg har anmodet om at få min boks i "bridge" mode  altså blot agere modem - så jeg kan bruge mit eget udstyr internt. 

Den umiddelbare løsning er self. at smide DVB-C signalet i min computer via coax kabel og søge kanalerne ud igen.  Men - da installatøren var har - sagde han at port 1 i routeren altid var internet - men at portene 2,3, og 4 faktisk alle broadcastede IPTV signal - hvis man nu havde en WAOO boks. 

Nu er det så at jeg tænker at jeg måske kan få lov til at modtage kanalerne direkte som IPTV - så jeg undgår at bruge tvkort/hdhomerun - men istedet kan modtage signalerne direkte ind i min server - som så kan mappe dem ind i hdhomerun. 

Tager jeg fejl? eller er det muligt? 

Umiddelbart var det min ide at jeg skulle købe et nyt netkort - altså et ekstra netkort til min linux server - som så skulle kobles direkte til port 2 på min fiberboks. 

Men igen - jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det rent faktisk kan lade sig gøre. 

Har nogle af jer herinde lykkedes med at "snuppe" iptv signalet - og vil i dele ud af jeres erfaring? 


vh Ronni 




Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 16:17
Før i tiden kunne man det du beskriver, også selvom man ikke havde abonnement på en tv pakke.

Men kanalerne er idag krypteret.
Til top
ronnih Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ronnih Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 17:12
Hej Clemen! 
Altså jeg har abbonnement - blot deres mindste abb.  
Dvs. de eneste kanaler jeg ønsker få adgang til er de danske - som jeg har læst mig til ikke er krypteret - men disse er måske helt sikkert også krypteret nu? 

Det virker bare som et overhead at gå fra iptv til dvb-c for så at ende op i en stream til sidst igen :) 
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 17:29
De danske "free-to-air" kanaler er ikke krypterede. Alle øvrige er. De frie kan modtages på en PC med et program som f. eks DVBVIEWER, eller VLC, men det kræver at du kender de IP multicast adresser der sendes fra.
Edit: Overså lige i farten at du kører Linux på din server. Ovenstaående er windows programmer.

Redigeret af pfugl - 07-December-2016 kl. 17:31
/Peter
Til top
ronnih Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ronnih Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 17:35
Hej Peter! 
Tak for dit svar. 

Det var præcist det som installatør manden også sagde. 

Er der måder hvorpå jeg kan finde disse adresser? og kan det passe at de kun multicastes udover port 2,3,4 ? 

Har du evt. selv fået det til at virke - og kan du evt hjælpe mig lidt på vej? 

vh 
Ronni 
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 07:35
Du kan bruge wireshark til at finde de brugte IP addresser med. Prøv at søge på det her, mener at det har været oppe før. Jeg ved dog ikke om det findes til Linux.
Til top
ronnih Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ronnih Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 08:17
Hej! 
Der findes en del tilsvarende til linux. 
Men jeg skal bare lige være sikker på hvordan der hænger sammen med portene. 

Burde jeg "blot" kunne sniffe på port 2, eller kræver det yderligere opsætning? 

vh Ronni 
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 09:13
Jeg ved ikke med hensyn til portene, da jeg har et andet teknisk setup end dit. WAOO har forskelligt setup afhængigt af elselskaberne. Jeg har kun IPTV - ingen DVB-C. Og jeg har en router hvor jeg har IPTV på alle porte. Jeg har det til at køre, men jeg bruger det ikke til videredistribution - kun til optagelse.
/Peter
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 10:34
Synes også jeg kan huske at de faktisk ikke åbnede for IP-TV på portene med mindre at man havde tilkøbt en waoo box fra dem. Dette er dog nogle år siden så ved ikke omdet stadig gælder.
Til top
ronnih Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ronnih Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 11:18
Hej alle! 
Tak for jeres hjælp. 

Mit ønske er heller ikke at videredistribuere det, jeg vil egentligt bare undvære min dvb-c tuner om nødvendigt. 

@pfugl: har du et specielt modem, eller hvordan er dit setup? 


Mit problem er lidt at jeg ikke har en tvboks - så jeg er i tvivl om hvordan jeg "fanger" signalerne - eftersom jeg ikke ved om de bare bliver multicastet ud på mit netværk hele tiden eller hvordan det rent teknisk hænger sammen :) 
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 16:45
Jeg har en fiberboks, (som jo må have en en form for modem indbygget) derfra internet signal på et ethernet kabel videre til en Airties router leveret af WAOO. På routeren har jeg mulighed for IPTV (og internet) signal ud på alle porte. Jeg har også en TV boks - om det gør nogen forskel ved jeg ikke.
Jeg mener at routeren er lavet sådan at multicast signalet kun bliver sendt ud på den port der modtager requesten. Det er ikke sådan at der bare bliver multicastet hele tiden.
Simplificeret, så er det TV boksen (eller IPTV programmet) der sender en multicast request til leverandøren (WAOO), som herefter åbner de nødvendige routere på strækningen til dig for routning af den multicast IP ADRESSE der svarer til tv kanalen. Derfor skal du kende multicast adressen der svarer til en bestemt kanal, og din router skal supportere multicast og IGMP protocollen.

Redigeret af pfugl - 10-December-2016 kl. 16:48
/Peter
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 21:44
der ligger en række videoer på youtube af en australier der bruger raspberry pi som tv-server med dvblast (som kan streame videre ud til vlc) det kan være det kan hjælpe? han viser blandt andet hvordan man finder kanaler og lignende.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu