recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste vaskemaskine og tørretumbler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste vaskemaskine og tørretumbler?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste vaskemaskine og tørretumbler?
    Sendt: 08-December-2016 kl. 17:06
Vi skal have ny vaskemaskine og kondenstørretumbler, og ønsker to rigtig gode modeller.

Vi har følgende krav til maskinerne:
- De skal vaske og tørre godt
- De skal se “pæne” ud ved siden af hinanden
- De skal larme så lidt som muligt
- Der skal gerne være automatisk sæbedosering
- Pris er ikke afgørende

Jeg har Googlet rundt, og været ude og kigge på maskiner, og de bedste jeg har kunnet finde er:



Er der nogen der har erfaringer med disse to maskiner? Eller kan I anbefale nogen andre, som vi burde kigge på?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 22:06
Har haft Miele (topmodel) - det skal jeg ikke have igen!
Det samme gælder nogle bekendte jeg har.

Tag et kig på Bosch! Specielt når det skal være støjsvagt.

M.v.h.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 23:09
19k stykket? For en vaskemaskine og tørretumbler. Gisp. Jeg kan ikke få luft.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 00:49
Gå ind i en butik. Man kan ikke altid stole på tests, da de ikke sigernoget om lagtidsholdbarhed. Dem der vasker bedst er ikke nødvendigvis dem der holder bedst. Nogle er bygget ret dårligt, så mærk selv efter om det virker til at vlre bygget solidt
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 00:52
Prøv at se på Asko.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 09:55
Jeg er vokset op med AEG, men de blev lavet helt anderledes dengang og holdt nemt +10 år!

Jeg har siden bygget nyt hus og installeret Miele - det var ok, men merprisen værd?

Jeg har siden haft 2 x Bosch og de har imponeret mig mest af de nyeres produktionslinier - specielt til prisen (som du skriver ikke er afgørende).

Vi skal snart have ny Tørretumbler og vil først kigge efter Bosch (derefter måske Siemens).
Når vaskemaskinen en dag står af - så kigger vi der også først efter Bosch medmindre markedet har ændret sig markant.
Miele er ikke dårligt, men jeg ka desværre ikke se merværdien mere...

(udskiftninger nævnt ovenfor er ikke fordi de er gået ned, men fordi vi er flyttet rundt)
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 10:36
Jeg har så haft Bosch/Siemens vaskemaskine og må sige, at det gør vi ikke igen.
 
Lejerne holdt 2½ år .....
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 11:22
Vi har AEG vaskemaskine og tørretumbler.
De kører rigtig godt. Der har været en lille reklamation på tumbleren, men der var super service og udskiftning af lidt flere dele, end de kunne nøjes med.
Kundeservice var let at kommunikere med - en kæmpe modsætning til Asko (opvaskeren). Der har vi en maskine med tre bakker - super i hverdagen, men den er svær at indstille mht. de de forskellige tabletter man kan bruge, og mekanikken er ikke noget at råbe højt om. Vi har på 1½ år allerede fået skiftet bundrammen og styringsmekanikken - ligesom den støjer mere end opgivet.

Der var jeg meget mere glad for den gamle AEG opvasker, som desværre mistede en printplade efter 7 år, hvor den kørte hver dag.

Miele kender jeg ikke, udover at jeg synes de er dyre. Siemens har vi i ovn og kogeplade - det kører super efter 8 år.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 11:41
Men pas på eventuel prisforskel på samme maskine.

Her en forskel på kr. 6000

http://www.avisen.dk/spar-6000-kroner-med-to-klik-med-musen_416507.aspx




Redigeret af bentpetersson - 09-December-2016 kl. 11:42
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 12:25
Vi købte Miele da vi flyttede i hus for 4 år siden. De har kørt uden problemer siden, og vi er glade for dem. Mener at vi gav ca. 12-13.000,- samlet for begge i Skousen.
Kan kun anbefale Miele og Skousen. 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Vi købte Miele da vi flyttede i hus for 4 år siden. De har kørt uden problemer siden, og vi er glade for dem. Mener at vi gav ca. 12-13.000,- samlet for begge i Skousen.
Kan kun anbefale Miele og Skousen. 


4 år er i mine øjne ingen anbefaling! Miele praler selv med 20 års levetid. Min Miele (topmodel) gik i stykker efter 10 år. Miele teknikeren sagde at den kun havde kørt hvad der svarer til 7 års normal drift. Defekt på styreprint, pris 3.500,-!! Afmonterede selv printet og sendte det til Tyskland og fik det rep'et for 800,- med 1 års garanti.

Mine bekendtes Miele stod af efter 11 år.

M.v.h.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Vi købte Miele da vi flyttede i hus for 4 år siden. De har kørt uden problemer siden, og vi er glade for dem. Mener at vi gav ca. 12-13.000,- samlet for begge i Skousen.
Kan kun anbefale Miele og Skousen. 


4 år er i mine øjne ingen anbefaling! Miele praler selv med 20 års levetid. Min Miele (topmodel) gik i stykker efter 10 år. Miele teknikeren sagde at den kun havde kørt hvad der svarer til 7 års normal drift. Defekt på styreprint, pris 3.500,-!! Afmonterede selv printet og sendte det til Tyskland og fik det rep'et for 800,- med 1 års garanti.

Mine bekendtes Miele stod af efter 11 år.

M.v.h.

Enhver kan være uheldig med elektronik, heriblandt dig åbenbart.
Miele tester deres maskiner med 10000 drifttimer jf deres hjemmeside, svarende til 20 års drift v. 5 vaske á 2 timer om ugen. Det er ikke det samme som at love 20 års levetid.
Jeg tøver stadig ikke med at købe Miele produkter, selvom jeg åbenbart ikke har haft mine maskiner længe nok til at kunne drage erfaringer af dem. Det må jeg åbenbart vente 6 år med.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu