recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konkurrencen til OLED kommer før end beregnet!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Konkurrencen til OLED kommer før end beregnet!

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Men jeg synes da , at det er vildt spændende med en evt konkurrent til OLED. Jeg er da ligeglad med hvad det hedder , OLED , QLED eller andet , bare det er godt..
MVH

Det er som at sammenligne to lydformater. Det er smag og personlig preference. Hvad er vigtigst sort sort, eller pow på HDR.

Min personlige preference var PLASMA i sin tid, og jeg har prøvet et utal af LCD TV som skulle give næsten sort, men da jeg fik et OLED TV, fik jeg endeligt sort igen. 

Og det er klart at Samsung skal sige at deres teknik er bedre end OLED, og LG skal sige at OLED er bedre end LCD.

Men der er ingen tvivl om at Samsungs QLED paneler er nogle af de bedste LCD paneler lige nu.

Og er man til masser af lys, så skal man da stadig kigge på LCD, men er man til høj kontrast, så syntes jeg at man skal kigge på OLED. Men igen, smag og behag.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg kender John Archer, og han er 100% troværdig.


Udover at artiklen ikke siger en ski' om QLED's reelle ydelse/kvalitet - ud over Archer's mange antagelser og bedømmelser - hvad gør så John Archer troværdig? Ja, han er tech journalist, men hvilken baggrund har han for at bedømme/teste noget som helst - altså ud over at han har testet gu' ved hvor mange TV, gennem de seneste 12 år? Jeg kan sgu også sætte mig til at anmelde TV fra en kant - uden at vide en snus om, hvad jeg skal kigge efter. Der skal målinger til! Ellers er det hamrende useriøst!

M.v.h.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 02:47
Youtube video fra præsentationen af QLED, hvor der bl. a. vises betragtningsvinkler, drejbar fodopsætning, tynde kablerog QLED TV-påmonteret



Samsung QLED TV - Hands on at CES 2017 - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=kIGK43-Xd8c


Redigering: Tilføjet videoudgiver: Digital Trends

Redigeret af bentpetersson - 06-Januar-2017 kl. 04:40
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 03:03
Hvad videoen måtte vise m.h.t. betragtningsvinklen, kan ikke bruges til noget som helst, eftersom den kan "manipuleres" via lyst og kontrastregulering!

M.v.h.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 04:49
Digital Trends video fra CES 2017 viser Sony Bravia OLED


https://www.youtube.com/watch?v=zetVCA3-ZQQ

Redigeret af bentpetersson - 06-Januar-2017 kl. 05:03
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 05:07

Digital Trends viser LG wallpaper


https://www.youtube.com/watch?v=5VubjmxMiVs

Redigeret af bentpetersson - 06-Januar-2017 kl. 05:28
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu