recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten

 Besvar Besvar Side  <12345 16>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Hvor ser du at der er problemer med burn in?

Hvis du kigger i trådene ovre på avsforum, så kan du godt finde nogen, men jeg synes ikke det lyder som om det er et udbredt problem. Det er vist mest hvis folk ser de samme programmer i mange timer eller hver dag. Det er svært at vurdere hvor meget der er i det og hvor meget der er hysteri.

Der er ikke noget der er hysteri i den sag, beviserne findes. Det er nok lige som med plasma, det afhænger af, hvorledes man benytter sit TVSmile  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 11:19
Jeg kan simpelthen ikke finde noget der indikerer at der er et problem når jeg søger på det. Jeg kan finde en masse der har nogle tanker om det, og tror at der må være et problem. Jeg kan også finde nogle billeder/videoer af det, men det er jo helt tydeligt at det er defekte skærme, der ser helt vilde ud. Og så er der dem som du selv skriver sætter en pc til og prøver alle mulige indstillinger for at fremprovokere det.
Men det kan godt være mig der ikke kan finde ud af at finde nogle rigtige tilfælde, og her skal man jo finde mange, som i rigtig mange!! hvis det skal være et problem.

Er der nogen her på siden der har nogle problemer med deres Oleds?

Mvh Jesper
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Jeg kan simpelthen ikke finde noget der indikerer at der er et problem når jeg søger på det. Jeg kan finde en masse der har nogle tanker om det, og tror at der må være et problem. Jeg kan også finde nogle billeder/videoer af det, men det er jo helt tydeligt at det er defekte skærme, der ser helt vilde ud. Og så er der dem som du selv skriver sætter en pc til og prøver alle mulige indstillinger for at fremprovokere det.
Men det kan godt være mig der ikke kan finde ud af at finde nogle rigtige tilfælde, og her skal man jo finde mange, som i rigtig mange!! hvis det skal være et problem.

Er der nogen her på siden der har nogle problemer med deres Oleds?

Mvh Jesper

Jeg har tidligere beskrevet et tilfælde af kraftigt burn-in hos et vennepar. Så det findes.

Jeg går selv at håber på, at f.eks. Panasonic med deres kommende OLED har fundet "De vises sten", der kraftigt minimere risikoen for burn-in m.v., selv om deres paneler formentlig er LG. Man kan kalde mig hysterisk, men det er med at passe på mit TV.

Og jeg håber meget at de kommende LG OLED slipper med problemer af den ene eller den anden artSmile 


Redigeret af Hother - 26-December-2016 kl. 11:28
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

.....selv om deres paneler formentlig er LG.


Der er ikke noget "formentlig" over det! Det er et faktum.

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

.....selv om deres paneler formentlig er LG.


Der er ikke noget "formentlig" over det! Det er et faktum.

M.v.h.
Det ved jeg Henrik. Men for mig er intet et faktum, før jeg "Har det i hænderne"LOL 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 14:06
Der findes eksempler på burn in på OLED paneler . Og det gør der også på LCD . . .
Men det er i ingen af tilfældene  et problem .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Der findes eksempler på burn in på OLED paneler . Og det gør der også på LCD . . .
Men det er i ingen af tilfældene  et problem .
Det var pokkersLOL

Ja, der kan komme burn in på LCD. Men det kræver overordentlig meget mere, end at opnå burn-in på plasma eller OLED. Jeg har set burn-in på et vel 15 år gammelt LCD TV, der i tårnet i i en dansk lufthavn viste et konstant billede af en bane ende. Her kunne man se et stykke udstyr på LCD TV´et. Eneste problem, udstyret var fjernet et par år forindenLOL

Jeg fortæller din glade nyhed til mit venne par, at deres burn-in på deres high-end LG OLED ikke er noget problem. Okay, TV ets lyd er skam stadig glimrende. Jeg føler mig overbevist om, at du skal være glad for, at du ikke er sammen med dem LOL  

Nok om den sag.Wink


Redigeret af Hother - 26-December-2016 kl. 14:40
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 14:59
Mit indtryk er, at burn-in på OLED generelt er et langt mindre problem end de sidste årgange af plasma-tv, hvor problemet kom tilbage - bl.a. på mit eget GT50.
Der vil nok altid være mandagsmodeller som er værre end andre, men generelt lader det til at være noget man kan undgå, hvis man blot passer en smule på.
Personligt ville jeg helt klart leve med dette og få perfekt sortniveau og meget brede betragtningsvinkler.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 15:25
I min omgangskreds er der mere end 10 af familierne der har et LG OLED 2016 nu, og ingen af dem har eller har haft burn ind. På 3 af dem bliver der spillet en hel del PS4 og der ikke skyggen af noget der ligner burn ind. 

Med den billede kvalitet OLED levere i dag vil jeg hellere leve med lidt burn in, hvis det skulle blive tilfældet, fremfor at leve med med et LCD der ikke kan lave rigtig sort og ikke vise de sidste detaljer i skyggeområdet, det kan et LCD ikke og heller ikke et Panasonic DX900, period. 

I øvrigt har den ene familie i min vennekreds smidt deres DX900 ind i soveværelset og har nu et LG OLED G6V i stedet i stuen. jeg har siddet og set film etc. side by side på de 2 tv. der er både for og i mod på begge tv, men på ren rå billede kvalitet vinder OLED. Tro mig, køre du bare en mørk film med en stjernehimmel med nogle hvide tekster eller lign. så vil man ikke være i tvivl. 

I min optik er et DX900 og OLED 2016 stadig de bedste tv på marked, burn in eller ej.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

I min omgangskreds er der mere end 10 af familierne der har et LG OLED 2016 nu, og ingen af dem har eller har haft burn ind. På 3 af dem bliver der spillet en hel del PS4 og der ikke skyggen af noget der ligner burn ind. 

Med den billede kvalitet OLED levere i dag vil jeg hellere leve med lidt burn in, hvis det skulle blive tilfældet, fremfor at leve med med et LCD der ikke kan lave rigtig sort og ikke vise de sidste detaljer i skyggeområdet, det kan et LCD ikke og heller ikke et Panasonic DX900, period. 

I øvrigt har den ene familie i min vennekreds smidt deres DX900 ind i soveværelset og har nu et LG OLED G6V i stedet i stuen. jeg har siddet og set film etc. side by side på de 2 tv. der er både for og i mod på begge tv, men på ren rå billede kvalitet vinder OLED. Tro mig, køre du bare en mørk film med en stjernehimmel med nogle hvide tekster eller lign. så vil man ikke være i tvivl. 

I min optik er et DX900 og OLED 2016 stadig de bedste tv på marked, burn in eller ej.
Mja, altså på mange måder jeg er jeg enig med dig. Jeg har dog levet med risikoen med burn-in i plasma tiden i årevis. Det vil jeg ikke mere - heller ikke fremover. Jeg vil gerne have et OLED, i det mindste for at prøve teknologien. Men med mit lækre billede på DX900, så bytter jeg ikke med risikoen. Vel nærmest et traumeLOL

Jeg håber virkelig, at alle OLED ejere bliver glade og tilfredse Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

I min omgangskreds er der mere end 10 af familierne der har et LG OLED 2016 nu, og ingen af dem har eller har haft burn ind. På 3 af dem bliver der spillet en hel del PS4 og der ikke skyggen af noget der ligner burn ind. 

Med den billede kvalitet OLED levere i dag vil jeg hellere leve med lidt burn in, hvis det skulle blive tilfældet, fremfor at leve med med et LCD der ikke kan lave rigtig sort og ikke vise de sidste detaljer i skyggeområdet, det kan et LCD ikke og heller ikke et Panasonic DX900, period. 

I øvrigt har den ene familie i min vennekreds smidt deres DX900 ind i soveværelset og har nu et LG OLED G6V i stedet i stuen. jeg har siddet og set film etc. side by side på de 2 tv. der er både for og i mod på begge tv, men på ren rå billede kvalitet vinder OLED. Tro mig, køre du bare en mørk film med en stjernehimmel med nogle hvide tekster eller lign. så vil man ikke være i tvivl. 

I min optik er et DX900 og OLED 2016 stadig de bedste tv på marked, burn in eller ej.
Mja, altså på mange måder jeg er jeg enig med dig. Jeg har dog levet med risikoen med burn-in i plasma tiden i årevis. Det vil jeg ikke mere - heller ikke fremover. Jeg vil gerne have et OLED, i det mindste for at prøve teknologien. Men med mit lækre billede på DX900, så bytter jeg ikke med risikoen. Vel nærmest et traumeLOL

Jeg håber virkelig, at alle OLED ejere bliver glade og tilfredse Smile
Hother, du kan vel ikke nå at få burn in med den hastighed du skifter tv udLOL

Glæde Jul og et snarlig Godt Nytår
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

I min omgangskreds er der mere end 10 af familierne der har et LG OLED 2016 nu, og ingen af dem har eller har haft burn ind. På 3 af dem bliver der spillet en hel del PS4 og der ikke skyggen af noget der ligner burn ind. 

Med den billede kvalitet OLED levere i dag vil jeg hellere leve med lidt burn in, hvis det skulle blive tilfældet, fremfor at leve med med et LCD der ikke kan lave rigtig sort og ikke vise de sidste detaljer i skyggeområdet, det kan et LCD ikke og heller ikke et Panasonic DX900, period. 

I øvrigt har den ene familie i min vennekreds smidt deres DX900 ind i soveværelset og har nu et LG OLED G6V i stedet i stuen. jeg har siddet og set film etc. side by side på de 2 tv. der er både for og i mod på begge tv, men på ren rå billede kvalitet vinder OLED. Tro mig, køre du bare en mørk film med en stjernehimmel med nogle hvide tekster eller lign. så vil man ikke være i tvivl. 

I min optik er et DX900 og OLED 2016 stadig de bedste tv på marked, burn in eller ej.
Mja, altså på mange måder jeg er jeg enig med dig. Jeg har dog levet med risikoen med burn-in i plasma tiden i årevis. Det vil jeg ikke mere - heller ikke fremover. Jeg vil gerne have et OLED, i det mindste for at prøve teknologien. Men med mit lækre billede på DX900, så bytter jeg ikke med risikoen. Vel nærmest et traumeLOL

Jeg håber virkelig, at alle OLED ejere bliver glade og tilfredse Smile
Hother, du kan vel ikke nå at få burn in med den hastighed du skifter tv udLOL

Glæde Jul og et snarlig Godt Nytår

Det ved man aldrigLOL I øvrigt skifter jeg ikke til det næste Pana LED TV, jeg har nok lidt tvivl om hvorvidt LED kan blive ret meget bedre (Vi får vel se). Jeg vil gerne se på de nye Pana OLED, men de bliver vist ret så kostbare..... Og så meget bedre bliver billedet jo nok ikke med mit brug. Jeg ser jo ikke film osv - Jeg synes vist at jeg har haft action nok.

En ting ved jeg af indgående erfaring...... man skal aldrig sige aldrig.

Rigtigt godt nytår til dig også - og tak for kampen i år LOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu