recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Powerlinkkabler vs CAT 5e kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Powerlinkkabler vs CAT 5e kabler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lindholdt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lindholdt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Powerlinkkabler vs CAT 5e kabler
    Sendt: 27-December-2016 kl. 11:32
Hej..

Jeg har en Playmaker med  RJ45 og ældre højtalere med Powerlink.

Jeg har renoveret huset og ønsker at skjule kablerne i tomrør. (hvor hverken RJ45 eller Powerlink stik kan komme igennem). Så færdige ledninger med stik i begge ender er en no go.

Jeg ved, jeg kan klemme et nyt rj45 stik på et CAT5e eller 6 cabel, men de tynde powerlink kabler jeg har med kun 3 ledere og en stel kan jeg ikke klemme noget RJ45 stik fast. Kablerne er simplelt hen for tynde... (og måske for gamle)
Men hvorfor så ikke bare benytte Ethernet kabel (som jeg har liggende i metervis)? Lodde et par Powerlink kabler i den ene ende og RJ45 i den anden ? (selvfølgelig med det rigtige diagram.)?
Så kan jeg i øvrigt også få dem i LIGE den længde jeg ønsker. 

Vil det virke?

VH 

Lindholdt



Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 11:59
Jeg har ingen anelse om hvilken forskel der måtte være på de forskellige kabler, men måske du kan komme i mål ved at bruge dette stik på vejen: https://www.av-cables.dk/telefonstik/modular-stik-til-lodning-8-8-rj45.html
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af lindholdt lindholdt skrev:

 Så færdige ledninger med stik i begge ender er en no go.

Hej.

Jeg ved ikke om RJ45 er et godt valg. Jeg tror ikke at de er beregnet til at overføre
den strøm der der nødvendig. Jeg ville hellere kigge på de stik der bruges til modelfly.
Her er et link:


Både Ø 1,2 x 25mm og Ø 1,5 x 20mm må kunne gemmes i dit tomrør. Normalt kommer jeg krympeflex i forskellige farver uden på stikkene, så at de ikke rører hianaden.

Hilsen Carsten.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 12:55
Powerlink med DIN i den ene ende og RJ45 i den anden findes i forvejen, så jeg vil tro at du kan slippe af sted med det. Er det ikke noget med at lederne i et alm. cat5 er spundet i par, 2 og 2 og ... ? Så bør du bruge et spundet par til henholdsvis skærm og leder. Pin out for både DIN og RJ45 må kunne findes på nettet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu