recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt Philips Hue begynder spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt Philips Hue begynder spørgsmål

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 23:15
Kenneth85.
Sludder og vrøvl, Philips har ikke meget belejligt glemt at oplyse stand-by strømforbruget.
De er netop nogle af de eneste som er meget åbne om dette, se under specifikationer, det er faktisk et overraskende lavt stand-by strømforbrug de enkelte Hue ting har.

Link.
http://www2.meethue.com/da-dk/produkter/


Redigeret af gah - 11-Januar-2017 kl. 23:22
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Kenneth85.
Sludder og vrøvl, Philips har ikke meget belejligt glemt at oplyse stand-by strømforbruget.
De er netop nogle af de eneste som er meget åbne om dette, se under specifikationer, det er faktisk et overraskende lavt stand-by strømforbrug de enkelte Hue ting har.

Link.
http://www2.meethue.com/da-dk/produkter/

Hmm ved ikke lige hvorfor jeg ikke har kunnet finde det tidligere. Måske har det været et andet produkt jeg har tænkt på. Tak for rettelsen jeg har opdateret mit oprindelige inlæg så jeg taler pænere om Phillips :D

Til andre der er nysgerrige så tager bridge 0,1W i standby og hver pære trækker 0,45W i standby.
Så hvis vi skulle skifte alle ca 25 pære i vores hus ud ville vi ende på et standby forbrug på 12W.
Ja ja. det er da ikke lige så slemt som Sonos der trækker 4-5W pr højttaler. 
Det burde være ulovligt at have så højt et standby forbrug.


Redigeret af kenneth85 - 12-Januar-2017 kl. 05:53
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Mit setup er ikke den letteste løsning, ej heller den billigste.!
men det er en pæn og funktionel løsning.


Den ligner et IHC tryk ret meget (på en prik) og passer i en FUGA dåse.
Den fungere via Z-Wave.
Her bruger jeg en Raspberry pi og z wave usb controller til styring. (en vera controller eller fibaro controller er lettere at komme igang med, eller evt. homeseer som er den de fleste foretrækker)
Her kan jeg så tænde og slukke mine Hue pærer, og vælge om det skal være koldt lys, dæmpet, fuld smadder, eller om den skal bruge sin sidste status.

På den måde behøver man ikke have dimmer switches og lignende, og z home kontakterne er pæne at se på, og IHC tangenter passer på, hvis man vil have symboler.

Hvad bruger du af software/OS på din Rasberry Pi til at styre dit setup med?

Jeg har desværre set for mange personer skrive, at man skal bare anskaffe sig en RPi og en USB controller, og så er man flyvende.. Det er ikke korrekt!
RPién er billig. USB controlleren er forholdsvis billig. Men opsætning, den er en massiv udfordring. Og der findes ikke rigtig nogen færdiglavet skræddersyet løsninger, som jeg har kunnet finde.
 
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Til andre der er nysgerrige så tager bridge 0,1W i standby og hver pære trækker 0,45W i standby.
Så hvis vi skulle skifte alle ca 25 pære i vores hus ud ville vi ende på et standby forbrug på 12W.
Ja ja. det er da ikke lige så slemt som Sonos der trækker 4-5W pr højttaler. 
Det burde være ulovligt at have så højt et standby forbrug.

Komfort koster.. Hvad havde du forventet?
12x24x365 = 105120w eller 105Kwh, til en pris af ca. 2.35,- ) 247,- om året.

Det er prisen for komforten i netop dit eksempel.

Du kan også vælge at slukke helt for dine lamper og sågar dine bridge. Så ryger komforten, men du spare 247,- om året på det, eller 0,67 øre pr. dag.

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge. Men jeg er også et lud dovent komfortabelt menneske LOL
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Komfort koster.. Hvad havde du forventet?
12x24x365 = 105120w eller 105Kwh, til en pris af ca. 2.35,- ) 247,- om året.

Det er prisen for komforten i netop dit eksempel.

Du kan også vælge at slukke helt for dine lamper og sågar dine bridge. Så ryger komforten, men du spare 247,- om året på det, eller 0,67 øre pr. dag.

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge. Men jeg er også et lud dovent komfortabelt menneske LOL
Jamen hvad havde jeg forventet? Tja. Egentlig ikke så meget.
Men det irretere mig at producenterne ikke formår at lave produkter der trækker mindre strøm i standby. 
Mit tv trækker 0,1w. Så hvorfor i alverden skal en pære fra phillips trække 0,45w?
Og jeg er endnu mindre forstående over for Sonos. Hvad i alverden gør at de skal trække hele 4-5W i standby. 
Men alt dette ændre dog ikke på at jeg ligesom dig er et lud dovent komfortabelt menneske. Og derfor er mine pt 3 HUE lamper også altid i standby. Det samme er min TV ø og alle mine Sonos højttaler.

Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 22:33
Indtil videre har jeg ikke fundet een eneste løsning, hvad enten det er en færdig boks eller en RPi løsning, hvor at det hele bare er lige ud af landevejen..

Og når man nu ikke kan købe noget færdigt, så har man 2 muligheder.
gør det selv, eller få nogle til at gøre det for sig. (lidt ligesom IHC, KNX osv)

Jeg har en anden besked i denne tråd på side 2 hvor at jeg skriver lidt mere omkring de forskellige programmer.

Jeg har læst mange gode ting om http://www.homeseer.com/
men jeg har ikke selv prøvet det.
Der er en gratis prøve periode, så man kan jo altid installere det på sin windows maskine, og se hvordan det spiller sammen med HUE, Sonos osv.
og hvordan automatikken fungere.

man kan også købe nogle færdige bokse, fra Vera, Fibaro, Home-Seer, Smartthings (Samsung), jeg har ikke prøvet dem, men smartthings kan man sætte op fra mobilen, og virker rimelig let at gå til.

Det er gratis, og rimelig ligetil at komme i gang med, men jeg syntes at der manglede funktioner da jeg brugte det.

Jeg bruger selv home-assistant, det er også gratis og det kan man installere på en synology, eller via linux (RPi). måske har nogle også nogle guider til windows.
Det er absolut det sværeste af de løsninger jeg har prøvet at komme i gang med,
mere eller mindre alt skal programmeres.
til gengæld har det mange funktioner og det er stabilt.
og når først man har sat sig ind i det, og forstået konceptet, så går det rimelig hurtigt med at sætte tingene op.
hvis man vil se hvordan at mit er programmeret, så ligger det hele her til fri afbenyttelse.

Man kan sagtens afprøve tingene uden at man skal have penge op af lommen,
man får naturligvis ikke det komplette billede af hvordan det hele bliver, men man får en idé om om det er noget man gider rode med, og noget man kan finde ud af.
og hvis man synes det hele er lidt uoverskueligt, så betaler man sig fra det!
(Jeg hjælper også gerne indenfor rimelighedens grænser, men ellers kan jeg også godt give et tilbud på at programmere funktionerne og evt. kørsel)

Hvis man først har brugt flere 1000 kroner på HUE pære, så synes jeg nok selv at det er lidt fjollet ikke at udnytte det HUE kan, for det kan give meget komfort i hverdagen, og i min verden er det ikke rigtig komfort at bruge sin telefon til at tænde og slukke lys.

Hvis jeg skal beskrive mit eget rimelig kort.
Så har jeg natdæmpning
alarm (når mig og min hustrus telefoner forlader hjemmet aktiveres alarm automatisk, og deaktivere når vi kommer hjem)
auto-sluk (når vi går hjemmefra, slukkes lys, Sonos osv selv)
velkommen-hjem (når een af os kommer hjem, tænder lyset udenfor)
PIR i alle rum (til alarm, og lys)
Vækkeur (Da jeg ikke har faste arbejdstider, så er der forskel på hvornår mit vækkeur ringer osv, dette har jeg bygget ind i min kalender, som aktivere mit vækkeur)
osv osv osv.
BaaaaaH
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 22:26
Hej

Jeg har fået et mærkeligt problem med min Philips Hue-app (Version 2).

Jeg har tre "rooms", med forskellige antal pærer i hver.

Men når jeg trykker på fx "Stuen", hvor jeg har 4 pærer/lamper, kan jeg ikke styre dem individuelt. Jeg kommer direkte til den side hvor der står "Color - Whites - Recipes" i øverste linie. Altså kan jeg ikke styre farve og lysstyrke på fx pære 1. Ej heller kan jeg vælge min egne "Scenes", men kun de preinstallerede.

Det er som om at "Stuens" pærer er blevet grupperet til en samlet enhed.

Jeg har en anden gruppe som hedder "Trappe", som består af to pærer. Her kan jeg godt styre hver enkelt pære.

Jeg mener det startede efter sidste opdatering af appen, hvor jeg muligvis blev spurgt om noget(?).

/zemo/
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 07:38
App ver 2 er desværre blevet ringere.

Men hold din finger ned på den farvede linje midt på skærmen og du kan styrer pærerne for sig.

Mere besværligt en den første udegave af app ver 2
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 11:33
For dælen da!! Jeg synes jeg havde prøvet alt, og tjekket alle indstillinger en gang til. Men der var den, tusind tak for svar.
Ja, jeg bruger kun v.2 fordi den kan konfigurere Dimmer Switch og bevægelsessensor. Det kan v.1 ikke😡
/zemo/
Til top
pandaym Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pandaym Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 10:46
Er der nogen af jer med meget Hue viden der kan hjælpe mig i min tråd her? Hue og LK Korrespondance problemer! 

:)
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 22:50
Så har jeg også hoppet på HUE.

Dog helt på begynder med bridge og 3 pærer.

Startede med at sætte en pære i loftlampe på værelset.

Fik den connected til HUE og styres nu den vej.

Men kan jeg på nogen måde sætte den op, så kontakten på væggen kan bruges til at tænde den?
Eller er den kontrolleret ene og alene af HUE, så længe den er lagt ind i den?




Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2018 kl. 07:58
Hvis du slukker på kontakten tager du jo strømmen fra pæren og så kan din bridge ikke få fat i den.
Hvis du slukker på kontakten og tænder igen senere så vil den altid tænde på 100%
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu