recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt Philips Hue begynder spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt Philips Hue begynder spørgsmål

 Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2018 kl. 21:54
Jeg tror ikke der går super længe, før jeg får købt i hvert fald en af deres ambience pærer til vores spisebord. Så hvis ingen andre kan svare på det, så skal jeg nok vende tilbage med svar.
Problemet er bare, at jeg ikke lige ved, hvornår jeg får tid til at køre ind til Ikea igen. Den skal i hvert fald købes så snart jeg kommer derind.
Indtil nu har jeg kun dem i varm hvid.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2018 kl. 22:02
Ahh.. Fandt svaret. Det er åbenbart bare i Ikeas app den er låst. Her kan han tydeligvis lave flydende skift af temperatur på Trådfri med Hue Bridge :)

https://www.youtube.com/watch?v=_Fe-LFbIVG8
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2018 kl. 22:06
Jeg har 2 af de omtalte pærer. I trådfri app'en kan man vælge de 3 forskellige varianter af nuancer. Derimod kan man via fjernbetjeningen skrue op og ned trinløst. Jeg har ikke tilsluttet dem til hue app'en, men kan ikke forestille mig andet end man vil kunne regulere trinløst herfra også, ligesom hue pærerne.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2018 kl. 07:46
Perfekt 👍 Jeg syntes nemmelig det ville være lidt æv hvis de kun kunne køre i 3 trin.
Tak for tilbagemelding
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2018 kl. 09:29
[QUOTE=Nagash]Ahh.. Fandt svaret. Det er åbenbart bare i Ikeas app den er låst. Her kan han tydeligvis lave flydende skift af temperatur på Trådfri med Hue Bridge :)

https://www.youtube.com/watch?v=_Fe-LFbIVG8[/QUOTE]
 
Nagash: Fantastisk research... Clap
 
Var dette pærerne med farver, hvor der følger en tænd/sluk og dæmp enhed med til kr. 259,- eller hvilke?
 
Vedr. lightstrip - skal man HUE der eller kan IKEA's også ændres i farver - måske ligesom ovenstående?
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2018 kl. 12:21
IKEA har da ikke lightstrips - endnu
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2018 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

IKEA har da ikke lightstrips - endnu
OK Cry
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2018 kl. 21:06
Jeg er dog sikker på, at hvis du køber en af deres lyspaneler i Trådfri serien, så kan du skille den ad og finde LED-strips :)

Og ja, det er den til 259,- der er med farvepære og kontakt. Farvepæren kan desværre ikke fås uden kontakt endnu :(
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2018 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Og ja, det er den til 259,- der er med farvepære og kontakt. Farvepæren kan desværre ikke fås uden kontakt endnu :(
 
Jeps - det kan jeg kun nikke til.
 
Jeg har her til aften opsat en pakke af ovennævnte type og forbundet pære og IKEA dimsen som fulgt med op til det hele.
 
Så nu virker pæren til:
 
- ECHO
- Philips HUE Bridge
- IKEA dimsen til at tænde/slukke og styre lysstyrken
 
De videoer jeg har benyttet er bl.a. guidet til herinde allerede. Clap
 
Nu skal jeg blot have pæren flyttet til en anden fatning - så jeg skal nok det meste igennem igen.  
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 10:35
Et spørgsmål til elektrikerne herinde....
 
Fandt denne spændende video på YOUTUBE, hvor PHILIPS HUE TAP bliver adskilt og sættes over i en alm. kontakt.
 
 
Spørgsmålet er:
 
1. Kan dette gøres med de danske kontakter, som benyttes herhjemme
2. Mon OPUS LK Opus 66 Afbryder krone 1 modul eller FUGA kontakterne kan benyttes til dette?
2. Er det en som kan købes i f.eks. BAUHAUS eller hvor?
 
For det pynter da og WAF er bedre i hjemmet. Men den kontakt jeg ønsker at tilføje har en plastkasse rundt om Tænd/sluk-knappen som er ca. 1 cm bred. Standard dansk design. Hvad kan denne hedde - kan evt. vedhæfte et billede - hvis det er nødvendigt.
 
Ser frem til at høre fra Jer


Redigeret af Tstampe - 28-Januar-2018 kl. 10:55
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 11:14
Her er hvordan jeg har gjort ( ikke super detaljeret endnu, men mere info kommer)
Kig under lys og manuelle kontakter

https://forum.hjemmestyring.dk/t/mit-smarte-hjem/46#manuelle_hvordan

Redigeret af Blank - 28-Januar-2018 kl. 11:28
BaaaaaH
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 12:08
[QUOTE=Blank]Her er hvordan jeg har gjort ( ikke super detaljeret endnu, men mere info kommer)
Kig under lys og manuelle kontakter

https://forum.hjemmestyring.dk/t/mit-smarte-hjem/46#manuelle_hvordan[/QUOTE]
 
Hej Blank...
 
Disse ZHC5010 hvor dybe er de. Kræves der dåse bagved.
 
Jeg har investeret i en PHILIPS HUE TAP, da familien er ved at være - bare lidt - desperate over den smarte lysstyring. For hvad hedder nu hvad og kan man huske dette kl. meget sent om natten - når man f.eks. skal forbi ALEXA og tænde lys... Derfor afprøves en TAP.
 
Men passer denne lille styrekasse fra PHILIPS HUE TAP i disse ZHC5010 og kan ZHC4010 sættes på en plan væg, hvor der i forvejen sidder en kontakt, som har en bagkasse. Men jeg ønsker ikke og skal til at udfræse ekstra i muren. Blot skrue/påklistre en 1 modul enhed.
 
Ser frem til at høre fra dig og andre.
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu