recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt Philips Hue begynder spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt Philips Hue begynder spørgsmål

 Besvar Besvar Side  <1 56789>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 20:09
janLp

Helt enig. Varmt hvid er nok de fleste steder. Har selv varme hvide GU10 pærer i loftet på vores to badeværelser med en sensor til, som automatisk tænder dem på 100% i dagtimerne og mener det er 65% i nattetimerne og så slukker de igen efter 5 minutter. Skal truntebarnet så lægge makeup, så tænder hun lysstofrøret over spejlet.

Redigeret af Nagash - 21-Januar-2018 kl. 20:09
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 20:34
Jeg har i forvejen ca 15 hue lamper men er for nærig til at skifte de 21 gu10 spots jeg har til Hue.

Jeg har kigget på de her i Ikea
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/80365270/

Der står i teksten at det kræver en fjernbetjening første gang de skal tilføjes til hub...gælder det også hvis man har Hue, eller kan jeg nøjes med at købe spots?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Jeg har i forvejen ca 15 hue lamper men er for nærig til at skifte de 21 gu10 spots jeg har til Hue.

Jeg har kigget på de her i Ikea
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/80365270/

Der står i teksten at det kræver en fjernbetjening første gang de skal tilføjes til hub...gælder det også hvis man har Hue, eller kan jeg nøjes med at købe spots?

Nej, hvis du tilføjer dem til Hue, så kræver det ikke fjernbetjening. Men det kræver som sagt, at de har ny nok firmware. Og det er desværre umuligt at tjekke i butikken. Det er dog ved at være længe siden, så risikoen for at støde på en gammel pære der skal opdateres først, er ved at være ret lille.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 10:13
Der er vel ikke nogen garantier for Phillips ikke laver en opdatering af bridgen, som gør Ikea pærerne ubrugelige, eller hvad?
Det ville jeg da sætte højt i prioriteringen hvis jeg var dem
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Der er vel ikke nogen garantier for Phillips ikke laver en opdatering af bridgen, som gør Ikea pærerne ubrugelige, eller hvad?
Det ville jeg da sætte højt i prioriteringen hvis jeg var dem


Det har de prøvet tidligere, og det tror jeg ikke de har lyst til at prøve igen :)
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 10:42
Nå jamen så kan jeg roligt gå ud og købe mig fattig i Ikea pærer
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 11:19
For dem som køber GU10 2700k fra IKEA, skal lige være opmærksom på at de ikke kan dæmpes så meget som dem fra HUE.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2018 kl. 08:52
Nogen der ved hvordan hue app'en opfører sig når man parrer en Ikea "ambiance", hvor skift af farve foregår i 3 trin, ifølge ikea's specifikationer?
Kommer der 3 knapper til det i app'en, eller kan den finde ud af glidende overgang?
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2018 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Nogen der ved hvordan hue app'en opfører sig når man parrer en Ikea "ambiance", hvor skift af farve foregår i 3 trin, ifølge ikea's specifikationer?
Kommer der 3 knapper til det i app'en, eller kan den finde ud af glidende overgang?
 
Nix - men ser frem til at høre fra andre her i tråden vedrørende dette. Ellers lander der snart en HUE BRIDGE i huset og der ligger en sådan pære på bordet også - klar til iværksættelse....
 
Men lad os gerne høre andres erfaringer først.
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2018 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Nogen der ved hvordan hue app'en opfører sig når man parrer en Ikea "ambiance", hvor skift af farve foregår i 3 trin, ifølge ikea's specifikationer?
Kommer der 3 knapper til det i app'en, eller kan den finde ud af glidende overgang?
hvorfor skulle der komme 3 knapper i appen ?

Hue appen er til Philips, og ikke til special funktioner på andre mærker.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2018 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Nogen der ved hvordan hue app'en opfører sig når man parrer en Ikea "ambiance", hvor skift af farve foregår i 3 trin, ifølge ikea's specifikationer?
Kommer der 3 knapper til det i app'en, eller kan den finde ud af glidende overgang?
hvorfor skulle der komme 3 knapper i appen ?

Hue appen er til Philips, og ikke til special funktioner på andre mærker.

Fordi temperaturpæren kun har tre skift i Ikeas app. Så spørgsmålet er om det er låst på firmwareniveau i pæren, eller om det kun er fordi app'en er låst til de tre temperaturer.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2018 kl. 21:50
Tak for den fine forklaring Nagash, det var præcis det jeg mente
Men lader ikke til der er nogen med noget konkret viden/erfaring endnu?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu