recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt Philips Hue begynder spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt Philips Hue begynder spørgsmål

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lidt Philips Hue begynder spørgsmål
    Sendt: 27-December-2016 kl. 17:53
Overvejer lidt philips hue til til forskellige rum i huset. Eks i køkkenet hvor man kan vælge forskelig lysstyrke alt efter om der skal laves mad, hyggebelysning, eller bare minimal belysning når jeg skal op om natten og lave en flaske til den lille.

Spørgsmålet er så: hvad sker der når jeg slukker på kontakten, og tænder igen flere timer senere? Husker de sidste indstilling eller hvordan?

Hvis jeg skal have fat i en mobil eller bruge hue kontakter hver gang, syns jeg ikke lige det er løsningen for mig..

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 18:16
De husker ikke seneste indstiling, og det er der jeg syntes HUE fejler katrostofalt. Jeg er glad for mine, men helt godt bliver det bare aldrig. Møg træls er det også hvis der er en som har afbrudt strømmen til dem og jeg så forventer at det tænder via min motion sensor, det problem har jeg dog løst ved hjælp af en fjeder for kiptryk.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 18:32
Men hvad gør det så? Tænder de med en standard indstilling eller sker der ikke en dyt og man skal have fat i en mobil?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 18:43
Den tænder med fuld styrke

Men set evt en dimmer switch op.   Så har du alle muligheder i stedet at slukke på kontakten
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Den tænder med fuld styrke

Men set evt en dimmer switch op.   Så har du alle muligheder i stedet at slukke på kontakten

Jae, men syns bare deres kontakter ligner noget der er løgn. Jeg har korrespondance på 2 af de steder jeg har i tankerne, så det betyder 2 ekstra philips kontakter (1 i hver ende af korrespondancen) og det kommer bare til at ligne noget nold...

Redigeret af Wolff - 27-December-2016 kl. 19:34
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 19:49
sæt en blænddæksel på din 2 kontakter og kombinere HUE med en motion sensor, så er der også kun lys når der er brug for det, indstillet af dig :)
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 20:05
Hehe ja det kunne jeg selvfølgelig, men kontakterne er stadig tudegrimme, og vil stadig skulle sidde ved siden af de sorte LK kontaktor. Det vil være en kæmpe torn i øjet på konen og jeg :/
Pir sensoren er heller ikke for fiks at have stående...

Kunne man bare have haft et enkelt brugerdeffineret preset den tænder på så havde det været fikst :)
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 22:48
Jeg synes i modsætning til andre i dette indlæg at det er super rart at de tænder på "normal" når man slukker på den normale kontakt. På den måde så glider det lettere ind i hverdagen for normalvis så er almindelig hvid lys at foretrække. Hvis jeg skulle ændre en hyggebelysning fra aften før til alm lys om morgen, så ville jeg blive skør. Så er det rart at det sker som standard.

Det fungerer hjemme hos os, men tænker det er lidt forskelligt fra hjem til hjem
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 06:31
Mit setup er ikke den letteste løsning, ej heller den billigste.!
men det er en pæn og funktionel løsning.


Den ligner et IHC tryk ret meget (på en prik) og passer i en FUGA dåse.
Den fungere via Z-Wave.
Her bruger jeg en Raspberry pi og z wave usb controller til styring. (en vera controller eller fibaro controller er lettere at komme igang med, eller evt. homeseer som er den de fleste foretrækker)
Her kan jeg så tænde og slukke mine Hue pærer, og vælge om det skal være koldt lys, dæmpet, fuld smadder, eller om den skal bruge sin sidste status.

På den måde behøver man ikke have dimmer switches og lignende, og z home kontakterne er pæne at se på, og IHC tangenter passer på, hvis man vil have symboler.


Redigeret af Blank - 28-December-2016 kl. 06:33
BaaaaaH
Til top
Jakobfc Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobfc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 10:54
Nu skriver du ikke hvilken pærer type du har i dit køkken, men i forhold til det du skriver og ønske om "hukommelse" kunne denne være en mulighed
https://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-paerer-e27/p/philips-3-i-1-led-paere-8w
Daells bolighus har dem også, og der kan man teste dem ihvertfald der hvor jeg har været.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 11:21
Philips dimmer switch har 4 knapper, du kan selv programmere disse knapper.
Det giver rigtig mange muligheder.

Jeg har 4 lamper i min stue. Ved første tryk på øverste knap så tænder 2 lamper. Ved et ekstra tryk på samme knap så tænder 2 ekstra lamper.

Man kan også programmere den så den registerer om man trykker kort eller lang tid på knappen.
Den virker super fint, men ville dog godt have betalt det dobbelte for bedre design/kvalitet
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Mit setup er ikke den letteste løsning, ej heller den billigste.!
men det er en pæn og funktionel løsning.


Den ligner et IHC tryk ret meget (på en prik) og passer i en FUGA dåse.
Den fungere via Z-Wave.
Her bruger jeg en Raspberry pi og z wave usb controller til styring. (en vera controller eller fibaro controller er lettere at komme igang med, eller evt. homeseer som er den de fleste foretrækker)
Her kan jeg så tænde og slukke mine Hue pærer, og vælge om det skal være koldt lys, dæmpet, fuld smadder, eller om den skal bruge sin sidste status.

På den måde behøver man ikke have dimmer switches og lignende, og z home kontakterne er pæne at se på, og IHC tangenter passer på, hvis man vil have symboler.




Men det kræver så at alle lampesteder laves om til konstant spænding?

Men ellers jo, så er det den mest elegante løsning. Har du nogle links med guides til raspberry pi. Har nemlig en toer i overskud :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu