recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til NAS KODI HIFI Hue Harmony PS4 m.m.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til NAS KODI HIFI Hue Harmony PS4 m.m.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pandaym Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pandaym Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til NAS KODI HIFI Hue Harmony PS4 m.m.
    Sendt: 28-December-2016 kl. 03:09

Hej Recordere,


Kan i hjælpe med nogle tips til en række problemer/ønsker jeg har ift. TV-tuner på NAS, KODI, Apple Music/Siri/Airplay og belysning? Jeg har sat problemer/mangler ind nederst, og mit setup øverst. Jeg håber det er overskueligt så I kan hjælpe lettest muligt. Hvis ikke, så sig gerne til, så prøver jeg at overskueliggøre det bedre. Hvis I har andre tips til fede udvidelser af mit setup, som jeg kunne gå efter, så skal i endeligt bare sige til. Jeg er åben for at prøve alt muligt sjov :-)


Setup:

Tilgængeligt indhold: Yousee Live TV, Netflix Premium, mine Bluray film på hhv. disks og ripped på NAS’en, Apple Music abonnement, mine musik albums på disks og ripped på NAS’en, billedesamling i “Photos” på Mac/iPhone - selektivt delt over iCloud med kæresten


Netværk: (Alt der er muligt kører med kabel)

-Yousee Internet Router - Placeret i værkstedet, da signalet kommer ind her

>Philips Hue Bridge Gen 1

>Synology Play 216 med 3TB WD Red

-Apple Timecapsule 3TB - Placeret midt i huset, og bruges til alt WIFI

>Logitech Harmony Hub (Placeret i stuen med IR blastere)


Stuesetup:

-Sony XD93 Android TV - Til at se live TV vha. alm antennestik og se indhold fra min NAS via TV’ets indbyggede KODI app

-Denon AVR 2113 (5.1 højtalersetup) - Via ARC til TV’et - Alene til at håndtere lyd, bruger ikke andre features

-PS4 Pro - Koblet direkte til TV, da min receiver ikke understøtter HDCP 2.2 - Alene til 4K HDR Spil + PS VR

-Logitech Harmony Elite Fjernbetjening 


Andre TV setup:

2x Ældre LED TV med Chromecasts tilsluttet


Belysning: 

-Hue og random deko pærer (Kontakter og lampeudtag er LK Fuga, IKKE IHC)



#1 - Problemer/mangler i stuesetup:

-TV har ikke gigabet ethernet - derfor kan forbindelsen til NAS’en være lidt sløv

-Mangelfuld styring med Harmony remote - da den blot replikerer mit TV’s fjernbetjening i KODI og ikke kan styre direkte

-Manglende understøttelse af HD lydtyper i KODI + PS4 Pro

-Ønsker at blive fri for TV’ets indbyggede tuner/tv guide

-Ønsker opgradering til 5.2.2 Atmos setup


Tiltænkte køb/løsninger:

-Denon AVR-X3300W Surround receiver + 2 extra satelitter til loftet + 1 extra subwoofer (Erstatning for Denon 2113)

-NVIDIA Shield 16GB

-Netgear Nighthawk AC1900 (erstatning for Time Capsule)

-TV Tuner tilkoblet NAS’en og noget software måske?  Har brug for anbefalinger!


Tanken er at jeg på denne måde kan koble PS4 Pro + Shield direkte i min nye receiver, og på den måde få understøttelse af alle lydformater og HDCP 2.2 så min PS4 Pro ikke behøver være sat direkte i TV’et for at få billede. Derudover det at Harmony remoten burdere kunne interagere bedre med en NVIDIA Shield’s KODI klient end den kan med mit TV’s. Til sidst håber jeg det kan gøre at mit indhold (ripped indhold, billeder, live TV osv) alt sammen ses direkte i KODI, som også skal hente live TV med guide og det hele fra NAS’en. 


Lyder dette som en fornuftig løsning? Jeg har brug for tips til præcis hvad jeg skal købe ift. TV tuner setup, og gerne alle de tips I kan give mig i den forbindelse


——————————


#2 - Problemer/mangler på andre TV-setups i huset og mobile devices:

-I vores andre rum, har TV’ene ikke andet tilsluttet end Chromecasts og har derfor ikke KODI

-Vores iPads og iPhones har ikke KODI, og kan derfor heller ikke tilgå indhold på denne måde 


Tiltænkte køb/løsninger:
-Raspberry Pi med KODI

-??? en bedre løsning end Infuse til at tilgå mit indhold på NAS’en - inklusiv også live TV delen. 


Tanken er at jeg gerne vil tilgå alt mit indhold på nogenlunde samme manér på alle devices. På andre TV indenfor huset forestiller jeg at en Raspberry Pi  vil få det til at ligne det Shielden giver mig i stuen - selvfølgelig uden alle de fancy lyd features og Harmony. Gerne en løsning hvor jeg også kan tilgå mit indhold når jeg er hos venner/familie med min iPhone/iPad - og derfra caste det til de Chromecasts jeg har i nærheden på givet sted.


Alle tips her modtages med kyshånd!


——————————


#3 - Problemer/mangler med musikafspilning

-B&O A9 understøttes ikke umiddelbart af Logitech Harmony - Vi vil gerne kunne starte en “Musik” activity der f.eks. sætter noget hyggebelysning på med Hue og starter en Jazz radiokanal eller lignende når det er spisetid.

-Airplay understøttes ikke umiddelbart af Siri - Vi vil gerne også/alternativt kunne sige  f.eks. “Hej Siri! Spil noget med Metallica på B&O højtaleren!” - denne funktionalitet fungerer perfekt når jeg har min telefon sat til i bilen, og derfor tænker jeg den bør kunne lade sig gøre i hjemmet?


Tiltænkte køb/løsning:

-Ingen anelse, har søgt og søgt men intet fundet!


Nogle gode forslag til dette? Vil virkelig gerne tilføje noget smart funktionalitet her.


——————————


#4 - Problemer/mangler med belysning

-IKKE-Hue pærer(f.eks. deko pærer i stuen) kan ikke dæmpes vha. Harmony/iPhones osv.

-Vores Hue pærer driller på de lampekredse som har korrespondance indbygget. F.eks. har vi i alrummet flere kontakter der tænder/slukker en specifik lampe - den ene af disse kontakter har lysdæmper på. For det første virker lysdæmperen ikke, da den ikke understøtter LED pærer - dette kan vi sagtens leve med. Værre er det at hvis jeg slukker lyset i denne lampe vha. Hue appen/Harmony eller lign. kan jeg ikke tænde den igen. Hvis jeg forsøger begynder pæren blot at blinke i vildskab og tænder først korrekt igen når jeg tænder på en af kontakterne - hvilket gør den tænder på standard hvidt/stærkt lys og ikke sidst brugte scene. Der er et eller andet med lækstrøm og noget der spiller ind her, som jeg ikke er elektrisk funderet nok til at vide noget om.


Tiltænkte køb/løsning:

-Philips Hue Bridge 3.0

-Noget LK IHC Wireless


Tanken er at skifte lampeudtaget de steder hvor vi har deko pærer, til LK IHC Wireless. På denne måde håber jeg de vil kunne dæmpes/slukkes/tændes med LK’s egne fjernbetjeninger - håbet er så at jeg kan få Harmony remoten til at overtage denne funktionalitet og inkorporere det i mine activies?

Derudover vil jeg også skifte lampeudtag/kontakter(til hvad ved jeg ikke) på de kredse der driller med Hue pærene og opgradere min Hue Bridge. Forhåbentligt kan det løse tænd/sluk problemerne?


Nogle erfaringer på dette områder? 


——————————


#5 - Problemer/mangler med backup løsning

-Da min Synology NAS håndterer backups af min Mac, risikerer jeg at miste alt hvis både min Mac og NAS står af eller bliver stjålet.


Tiltænkte køb/løsning:

-En extra 3TB harddisk i min NAS, som spejler indholdet - jeg mener at have hørt det er muligt?

-Et form for tyverskab/sikring af min NAS - nogle forslag?


Nogle anbefalinger på dette områder? 


Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 07:52
Kan kun hjælpe dig en smule, men kører med DVBlink og HDHomerun tunere på min Synology NAS. Kodi clienterne er RPi 2 og 3 (mærker ingen forskel) med Libreelec (Kodi). Fungerer godt men ingen af RPi'erne kan trække tunge HEVC filer. Ang. tyverisikring ville jeg spejle indholdet i skyen via Synologys cloud app.
Til top
pandaym Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pandaym Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Kan kun hjælpe dig en smule, men kører med DVBlink og HDHomerun tunere på min Synology NAS. Kodi clienterne er RPi 2 og 3 (mærker ingen forskel) med Libreelec (Kodi). Fungerer godt men ingen af RPi'erne kan trække tunge HEVC filer. Ang. tyverisikring ville jeg spejle indholdet i skyen via Synologys cloud app.
Tak for svaret :)

DVBlink er som jeg forstår det alene en software. Det kører du så direkte på din Synology? Jeg har lidt svært ved at overskue hvordan jeg får det op at køre. Er det denne jeg skal købe? https://dvblogic.com/en/dvblink/synology-arm-mindspeed-comcerto-2000/dvblink-tvsource/ og så bare installere direkte på synologien?
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 20:55
Det kommer an på hvilken NAS du har tror jeg. Start med at installere dvblink på synologien så kan prøve en trial af tv source og se om du er tilfreds.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu