recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig tuner?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig tuner?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Olympen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olympen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu er der jo også stor forskel på hvor følsom tuner er i forskellige TV.

Ja det tør da vist siges. Desværre.

Nu ved jeg ikke så meget om den hel inderste teknik i fjernsynet, men YouSee, altså DVB-C kom jo fint ind på anlægget. Det går jo i samme fysiske stik på fjernsynet. Deles signalet fra stikket til to "interne" tunere eller er det ren software-håndtering af hhv. DVB-C og DVB-T?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Olympen Olympen skrev:

Ja, det er imponerende, hvad man kan få på tilbud til 99,- kr. i Jem og Fix. Det ved jeg også kun fordi YouSee var en måned om at trække et kabel 2,5 meter gennem et tomrør og sætte en fordeler op.

Min Strong stueantenne kostede gratis, da den fulgte med en DVB-T2 modtager
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Olympen Olympen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu er der jo også stor forskel på hvor følsom tuner er i forskellige TV.


Ja det tør da vist siges. Desværre.

Nu ved jeg ikke så meget om den hel inderste teknik i fjernsynet, men YouSee, altså DVB-C kom jo fint ind på anlægget. Det går jo i samme fysiske stik på fjernsynet. Deles signalet fra stikket til to "interne" tunere eller er det ren software-håndtering af hhv. DVB-C og DVB-T?

Det aner jeg intet om.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Olympen Olympen skrev:

Vi har haft YouSee, men har opsagt det for at bruge DVB-T antenne og streaming. Vi bor i et nybygget hus, hvor alle installationer selvfølgelig også er nye. Det har fungeret med tilslutning fra YouSee (indtil tidligere på dagen) og også tidligere, hvis jeg tilsluttede en DVB-T antenne med forstærker til indgangen i den splitter, vi har siddende i teknik-rummet. Nu stoppede YouSee så med at virker - angiveligt pga. for meget belastning tidligere på dagen, men da vi alligevel har opsagt det, tænkte jeg, at jeg lige så godt kunne tilslutte DVB-T antennen igen. Nu virker det bare ikke!

Jeg har prøvet på et andet fjernsyn tilsluttet et andet sted på antennesystemet her, og der virker det fint (altså det fjernsyn, DVB-T virkede på tidligere). Jeg tænker det taler for, at der kunne være noget galt med det antennestikket, der sidder ved LG fjernsynet. Jeg har også prøvet at bytte antenne-kabler rundt - og dét der ikke virker på LG'en, virker på det andet fjernsyn og vice versa.

Nu kommer det, der er virkelig mystisk: Hvis jeg holder med en finger bag på antennestikket bag på fjernsynet, så kommer der fint signal. Jeg kan også tilslutte DVB-T antenne direkte i fjernsynet, men den er MEGET mere følsom for retning end den var, på det gamle fjernsyn. Jeg synes det taler lidt for, at der er noget med tuneren.

Nogen, der har et bud på, om det kan være antennestik/system eller fjernsynets tuner?
En ting jeg ikke lige kan gennemskue i tråden - det må være en aktiv antenne du bruger?

Hvor får den strøm fra, egen netadaptor, eller fra et TV?

Nogle TV kan give 5Volt forsyning andre ikke. Og skal evt. sættes ON/OFF op i TV menu.

Mvh. JørgenT
Til top
Olympen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olympen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 09:40
Ja, den er aktiv og har egen forsyning fra nettet.

Det er da bestemt et forsøg værd at se, om jeg kan slå noget forsyning fra fjernsynet fra.

Men der er alligevel nok 10-20 meter antennekabel ud til teknikken fra stuen. Er det ikke langt for 5V jævnstrøm at rejse?
Til top
Olympen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olympen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 19:40
Nå! Hvis nogen har interesse i denne tråd, så vil jeg da lige give en opfølgning på mine forsøg.

Jeg valgte at slæbe det gamle fjernsyn ind i stuen igen og sætte det til, eftersom jeg vidste det virkede tidligere. Det gjorde det så ikke! Siden sidst var den eneste forskel i setup, at vi havde anskaffet en tørretumbler, som jeg havde stillet antennen ovenpå ude i teknikrummet. Så derfor valgte jeg at flytte antennen op på en hylde ved siden af. Så kom der igen signal på det gamle fjernsyn. Jeg kunne jo så flytte det samme kabel DIREKTE over i det nye fjernsyn - og vupti! Så var der også signal der.

denne antenne kan godt forsyne et helt antenneanlæg når den står indendørs - og jeg må anbefale ikke at stille den ovenpå en tørretumbler :-)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Olympen Olympen skrev:

Nå! Hvis nogen har interesse i denne tråd, så vil jeg da lige give en opfølgning på mine forsøg.

Jeg valgte at slæbe det gamle fjernsyn ind i stuen igen og sætte det til, eftersom jeg vidste det virkede tidligere. Det gjorde det så ikke! Siden sidst var den eneste forskel i setup, at vi havde anskaffet en tørretumbler, som jeg havde stillet antennen ovenpå ude i teknikrummet. Så derfor valgte jeg at flytte antennen op på en hylde ved siden af. Så kom der igen signal på det gamle fjernsyn. Jeg kunne jo så flytte det samme kabel DIREKTE over i det nye fjernsyn - og vupti! Så var der også signal der.

denne antenne kan godt forsyne et helt antenneanlæg når den står indendørs - og jeg må anbefale ikke at stille den ovenpå en tørretumbler :-)
Fint med opfølgning, det savner man tit. Wink

Og historien bekræfter nok en gang at indendørs antenne af den type er med MEGET varierende/ustabilt resultat.  LOL

EDIT: Passiv retningsbestemt antenne er at foretrække.

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 06-Januar-2017 kl. 19:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu