recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED burn-in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED burn-in

 Besvar Besvar Side  <1 1516171819 27>
Afstemningsspørgsmål: Har du burn-in på dit OLED
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
10 [10.20%]
80 [81.63%]
6 [6.12%]
2 [2.04%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2017 kl. 22:28
Jeg har ikke set hverken retention eller b.i. på mit B6 og jeg har både spillet på det og set et Oscar show med et TV2 logo.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 00:07
Panasonic havde da langt flere issues med deres plasmaskærme i sin tid. Utroligt at en person som Hother åbenbart har glemt dette.
Fanboyism gør blind.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Panasonic havde da langt flere issues med deres plasmaskærme i sin tid. Utroligt at en person som Hother åbenbart har glemt dette.
Fanboyism gør blind.

Der tager du grundigt fejl, det er præcis derfor at jeg ikke vil i gyngen igen

Synes at det er mere utroligt, at folk drager deres forkerte konklusioner og skriver om dem. Meen nu er det jo også nemmere at forsøge at drage andre i miskredit Wink


Redigeret af Hother - 23-April-2017 kl. 00:40
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Janus1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Janus1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Janus1 Janus1 skrev:

Så fik jeg endelig penge tilbage for min B6V 55 tommer. Permanent burn-in af logo af kanal 5. Den teknologi er slet ikke moden til at blive solgt på markedet. 
Dejligt at du kunne få penge tilbage. Har lige kort været tråden igennem uden at finde mere information om din sag. Hvis du har noget der kan hjælpe andre så skriv endlig.

i øvrigt stod tv'et på HDR høj indstilingen stort set hele tiden.... lys osv stort set std.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 09:50
Lige en kommentar til logoernes farve: LGs paneler bruger farvefiltre, så farven bagved er hvid. Det er dermed ligegyldigt hvilken farve logoet har. Det er derimod ikke ligegyldigt hvilken intensitet det har. Kanal5's logo er skrigende rødt, så det er en af de slemme.

Og for at gøre det klart, som jeg også har skrevet tidligere i tråden: alle TV hvor lyset skabes direkte i de enkelte pixels vil være disponerede for burn-in. Det er ganske simpel fysik. Bruger du pæren i én lommelygte mere end pæren i en anden, så vil den med tiden blive svagere end den ubrugte. Jo mere blus der er på pæren des hurtigere går det.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Janus1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Janus1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af  Det er ganske simpel fysik. Bruger du pæren i én lommelygte mere end pæren i en anden, så vil den med tiden blive svagere end den ubrugte. Jo mere blus der er på pæren des hurtigere går det. [/QUOTE  Det er ganske simpel fysik. Bruger du pæren i én lommelygte mere end pæren i en anden, så vil den med tiden blive svagere end den ubrugte. Jo mere blus der er på pæren des hurtigere går det. [/QUOTE skrev:


Det understøtter så også lidt min påstand om at teknologien ikke kan håndtere alm. brug hvis der er kanal logo tilstede. Jeg gider heller ikke at skrue helt ned for kontrasten, lyset

Det understøtter så også lidt min påstand om at teknologien ikke kan håndtere alm. brug hvis der er kanal logo tilstede. Jeg gider heller ikke at skrue helt ned for kontrasten, lyset osv... det er ikke det jeg har købt et dyrt fjernsyn for. 


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 19:54
Man behøver så heller ikke "skrue helt ned for kontrast, lys m.v.". Men alene det at man indstiller TV'et til at vise et naturligt billede, bør gøre at det ikke er et issue. Men det er klart, at hvis man kører med fuld skrald på alle håndtag, så skal det gå galt. Ligesom at købe en af disse +150% forlygtepærer til sin bil, og så forvente at den holder lige så længe som en almindelig pære...

M.v.h.
Til top
Janus1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Janus1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Man behøver så heller ikke "skrue helt ned for kontrast, lys m.v.". Men alene det at man indstiller TV'et til at vise et naturligt billede, bør gøre at det ikke er et issue. Men det er klart, at hvis man kører med fuld skrald på alle håndtag, så skal det gå galt. Ligesom at købe en af disse +150% forlygtepærer til sin bil, og så forvente at den holder lige så længe som en almindelig pære...

M.v.h.

forventer bare et eller andet sted   at hvis det er en af std. indstillingerne man vælger så burde det vel være sikkert?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 21:15
Nej! For nogle af "standardindstillingerne" er salgs-/imponator-indstillinger, hvor der netop er fuld skrald på både kontrast, lys og farver. Det som at køre med langtlys på bilen konstant...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 21:16
Nåh ja, og så ligner billedet ovenikøbet lo**, med visse af disse indstillinger.

M.v.h.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Janus1 Janus1 skrev:

i øvrigt stod tv'et på HDR høj indstilingen stort set hele tiden.... lys osv stort set std.

Så undrer det mig ikke, at logoet brænder fast. Man ser da ikke Kanal 5 i flere timer på HDR høj indstillingen.

Venlig hilsen
KB
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Janus1 Janus1 skrev:

i øvrigt stod tv'et på HDR høj indstilingen stort set hele tiden.... lys osv stort set std.

Så undrer det mig ikke, at logoet brænder fast. Man ser da ikke Kanal 5 i flere timer på HDR høj indstillingen.

Det burde i princippet være ligegyldigt, såfremt HDR fungere som på mit Pana hvor HDR (herunder lys m.v.), først aktiveres ved modtagelsen af et HDR signalSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1516171819 27>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu