recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED burn-in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED burn-in

 Besvar Besvar Side  <1234 27>
Afstemningsspørgsmål: Har du burn-in på dit OLED
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
10 [10,20%]
80 [81,63%]
6 [6,12%]
2 [2,04%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 11:50
Mit "aldrende" 55ea870 har heller ikke vist burnin-problemer. Men det kører selvfølgelig oftest serier (netflix) og film, sjældent flow-tv med logoer eller spil.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

OLED er det nye "sort". Man glemmer at ALLE billedteknologier har ulemper


Nej Kampus, det er der ikke nogen som glemmer. Men det ændrer bare ikke på det faktum, at OLED er en MÅLBAR bedre teknologi. Så kan du mene herfra og til evigheden, at dit CX800 laver verdens bedste billede. Det ændrer bare ikke på, at OLED kommer tættere på den MÅLBARE standard, som alle - inkl. studierne - indspiller/redigerer efter! Og det ændrer heller ikke på det FAKTUM, at Hother mener at billedkvalitet er subjektiv, og at Hother IGEN har "verdens bedste TV".

M.v.h.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

OLED er det nye "sort". Man glemmer at ALLE billedteknologier har ulemper


Siger brugeren der benyttede utallige muligheder til nærmest at ophæve sit Pioneer TV til verdens 8. vidunder...
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 12:20
Er det ikke off-topic ift. emnet? Jeg gætter på, at trådstarter ikke er specielt interesseret i, at tråden ender i endnu en gang mudderkastning.

Som nævnt, så oplevede jeg burn-in på det demo-eksemplar af EG960 vi testede forrige år (TV3 logo), men jeg så ikke noget på de to E6'ere jeg havde på prøve. Ligeledes var der heller ikke burn-in på nogen af de øvrige OLED vi ellers har testet gennem årene, så det ene EG960 står lidt alene i den pulje. Da jeg ikke kan stemme mere end én gang, så undlader jeg at trykke på noget - især da jeg ikke selv er herre over hvad modellerne har været udsat for hos andre testere før.

Redigeret af Torben Rasmussen - 03-Januar-2017 kl. 12:22
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 12:31
Så er der rigtig gang i " Min er bedre teori igen "
Mvh.


Redigeret af nesager - 03-Januar-2017 kl. 12:32
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 12:33
Afstemningen siger det samme som Torben. Altså at der kan være (produktions?) fejl på nogle OLED, men det generelt ikke er noget man skal bekymre sig om!

M.v.h.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 12:53
Ingen burn ind hos mig
 
 
Man skal ikke/ eller kan ikke generalisere det men så alligevel da stort set samtlige site der anmelder tv har LG OLED 2016 som en klar nummer 1, selv vores eget site flatpanels har jo OLED 2016 som bedste tv
Flatpanels samlet graf siger 86% med 76% mellem LG OLED 2016 og Panasonic DX900, hvis vi så tager grafen billedkvaliteten isoleret set, så er det 95% mod 86%, om så det betyder OLED er flere lysår foran på rå billede kvalitet, det tror jeg nu ikke.
Men der må der være noget om snakken, at OLED 2016 har den bedste billede kvalitet vi har set til dato, når stort set alle anmeldelser viser det inkl. flatpanels, vi kan vel ikke bare ignorere de fakta eller har jeg misforstået det?Smile
 
Jeg mener stadig at Panasonic DX900 er det bedste led tv til dato.
 
 


Redigeret af Potter - 03-Januar-2017 kl. 12:54
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Ingen burn ind hos mig
 
 
Man skal ikke/ eller kan ikke generalisere det men så alligevel da stort set samtlige site der anmelder tv har LG OLED 2016 som en klar nummer 1, selv vores eget site flatpanels har jo OLED 2016 som bedste tv
Flatpanels samlet graf siger 86% med 76% mellem LG OLED 2016 og Panasonic DX900, hvis vi så tager grafen billedkvaliteten isoleret set, så er det 95% mod 86%, om så det betyder OLED er flere lysår foran på rå billede kvalitet, det tror jeg nu ikke.
Men der må der være noget om snakken, at OLED 2016 har den bedste billede kvalitet vi har set til dato, når stort set alle anmeldelser viser det inkl. flatpanels, vi kan vel ikke bare ignorere de fakta eller har jeg misforstået det?Smile
 
Jeg mener stadig at Panasonic DX900 er det bedste led tv til dato.
 
 

Generelt, og som jeg har skrevet flere gange før, så er "Ekspert" udtalelser ikke det der tæller særligt meget hos mig - uanset hvor de kommer fra. Jeg vil selv. Alle tester er dog enige om, at OLED er superb, og det har jeg heller ikke betvivlet. Jeg venter da også spændt på hvad Panasonic dukker op med på f.eks. CES. Måske kommer de med en teknik, som overbeviser mig omkring minimereingen af faren for burn-in. Jeg ville være langt mere tryg, hvis testere kom med en "Stress test" af panelerne. 

Jeg går efter hvad der samlet set giver mig mest billednydelse og ro i sjælen. Det glæder mig at mange købere er glade for OLED, og ikke oplever fejl af større omfang, det kan jeg jo også bruge til noget.Smile


Redigeret af Hother - 03-Januar-2017 kl. 13:22
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:


Ingen burn ind hos mig
 
 
Man skal ikke/ eller kan ikke generalisere det men så alligevel da stort set samtlige site der anmelder tv har LG OLED 2016 som en klar nummer 1, selv vores eget site flatpanels har jo OLED 2016 som bedste tv
Flatpanels samlet graf siger 86% med 76% mellem LG OLED 2016 og Panasonic DX900, hvis vi så tager grafen billedkvaliteten isoleret set, så er det 95% mod 86%, om så det betyder OLED er flere lysår foran på rå billede kvalitet, det tror jeg nu ikke.
Men der må der være noget om snakken, at OLED 2016 har den bedste billede kvalitet vi har set til dato, når stort set alle anmeldelser viser det inkl. flatpanels, vi kan vel ikke bare ignorere de fakta eller har jeg misforstået det?Smile
 
Jeg mener stadig at Panasonic DX900 er det bedste led tv til dato.
 
 



Det ene sted har testsites ret, når de siger, at oled er bedst. Dernæst mener du, at DX900 er bedste lcd, dette til trods for, at alle testsites har udråbt ZD9 (Sony) som bedste lcd tv pt.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Masterbrew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2009
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Masterbrew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 15:12
Har haft OLED i 3 år. 2 forskellige modeller. Aldrig haft burn-in. Har haft fjernsynet i situationer hvor man skulle tro det kunne opstå (som f.eks. 20 timers computerspil med samme interface elementer), men intet.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 15:19
Alle de nuværende teknologier kan få burn-in. Exclamation

Jeg har set burn-in på op til flere LCD skærme. LOL

(indrømmet at det er svært at lave burn in på LCD, men ikke umuligt)
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

OLED er det nye "sort". Man glemmer at ALLE billedteknologier har ulemper


Nej Kampus, det er der ikke nogen som glemmer. Men det ændrer bare ikke på det faktum, at OLED er en MÅLBAR bedre teknologi. Så kan du mene herfra og til evigheden, at dit CX800 laver verdens bedste billede. Det ændrer bare ikke på, at OLED kommer tættere på den MÅLBARE standard, som alle - inkl. studierne - indspiller/redigerer efter! Og det ændrer heller ikke på det FAKTUM, at Hother mener at billedkvalitet er subjektiv, og at Hother IGEN har "verdens bedste TV".

M.v.h.

Det har jeg jo ikke skrevet Henrik. Men jeg svarede på et indlæg som generaliserede en skærmteknologi frem for en anden. Har du forresten et Oled?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 27>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu