recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED burn-in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED burn-in

 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 27>
Afstemningsspørgsmål: Har du burn-in på dit OLED
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
10 [10,20%]
80 [81,63%]
6 [6,12%]
2 [2,04%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
Janus1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Janus1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Her er hvad manualen skriver. Der advares ikke mod at bruge den indstilling, tværtimod, synes jeg.


HDR effekt
Denne funktion giver dig mulighed for et mere dynamisk og tydeligere billede ved at korrigere de lyse og mørke områder på skærmen.
Denne funktion giver et realistisk billede, selv når kildebilledets gradation er høj.

Snakkede med LG idag og de advarede mig ikke mod at bruge denne funktion, de sagde det var helt fint... de sagde tilmed heller ikke vivid burde forårsage burn-in's. De forsikrede mig at det er et enkeltstående tilfælde.... 

Er der så nogen der kan fortælle mig om burn-in er slid på de enkelte lyskilder eller er det en slags varmeskade der er kommet pga en overintensitet altså ligesom det man kender fra crt altså skade på fosfor laget? 

Fedt jeg er lige blevet rykket fra ny til junior bruger bare pga. denne her tråd Clap


Redigeret af Janus1 - 24-April-2017 kl. 15:15
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 15:18
Tillykke. Husk at spise en pære. Men ikke dem til bilen;)
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Janus1 Janus1 skrev:

i øvrigt stod tv'et på HDR høj indstilingen stort set hele tiden.... lys osv stort set std.


Så undrer det mig ikke, at logoet brænder fast. Man ser da ikke Kanal 5 i flere timer på HDR høj indstillingen.


Det burde i princippet være ligegyldigt, såfremt HDR fungere som på mit Pana hvor HDR (herunder lys m.v.), først aktiveres ved modtagelsen af et HDR signalSmile


HDR aktiveres først ved modtagelsen af et HDR-signal på LG OLED. Man kan dog sætte den til at køre noget falsk HDR på almindelige kanaler.
Godt nok seriøs billede kvalitet, Jeg er rystet - og så alligevel ikke   Confused

Alt for masserne, det er der at pengene er. Det skal se flot ud, imponerende, pyt med det korrekte og naturlige billede. Bliver da bare mere og mere glad for mit 65DX900E.


DX900 har da også af hæslige billedprofiler som standard og vivid mig bekendt?
Så er du forkert "Bekendt", DX900 er blandt andet netop hele vejen rundt blevet rost for sine glimrende "Out of the box" indstillingerWink


Nå, interessant. Jeg kan ellers se at både digitalt.tv og flatpanels ellers kritiserer standard/normal-profilen. Hvor læser du at disse profiler bliver rost? Det eneste jeg kan læste mig frem til er at THX-profilerne bliver rost.
Lidt mærkeligt at det gør dig mere glad for Panasonic, når de gør det samme :)
Jamen hvad er dit problem? THX profilerne er fine, så bruger mange disse - hvorfor vælge noget der er dårligere?   


Jeg har skam ikke noget problem. Jeg undrer mig bare over, at du skriver, at du bliver mere og mere glad for dit eget TV i den her sammenhæng, når der ikke er nogen forskel. Det har også settings, der gør det muligt at skrue helt op for farveladen.
Det sidste du skriver er jo netop det essentielle. LG's TV har også fornuftige profiler, så hvorfor vælge tilstanden med HDR-effekt.


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Tillykke. Husk at spise en pære. Men ikke dem til bilen;)

Husk at bruge pæren, men ikke den til bilen
Til top
Bruger udmeldt 39 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 39 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

@Kampus.
Normalt kommenterer jeg ikke på dine indlæg, men dette er dog toppen af frækhed. Du burde udelukkes fra forum i et par måneder. Angry
      carsten

Og du burde kigge lidt indad for du skriver aldrig noget brugbart på nogle af alle de fora der findes, du leger bare politibetjent og det er set mange gange.
Måske skulle du selv holde dig fra fora i en rum tid.
F.eks bare et par år LOL
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 15:44
😂
Til top
Janus1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Janus1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2017 kl. 23:39
Tja.... så købte jeg et nyt LG B6V efter jegfik pengene tilbage pga. Kanal 5 logo...  Nu er der gået vel 2-3 mdr. og der er så også kommet burn-in af logoet på det nye tv....  

OLED dur bare ikke til logoer...  
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 00:46
Det lyder meget underligt, at det lige skulle være Kanal5 logoet som giver problemer, og ikke andre! Med mindre du har TV'et stående på Kanal5, 10 timer hver dag....

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 01:06
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det lyder meget underligt, at det lige skulle være Kanal5 logoet som giver problemer, og ikke andre! Med mindre du har TV'et stående på Kanal5, 10 timer hver dag....

M.v.h.
Kanal 5 logoet er et "Hidsigt" logo, selvom dem der er klogere end mig udtaler, at logets farver og opbygning ikke betyder noget. Jeg er nu ikke helt sikker. I øvrigt er burn-in jo kun en teoretisk risiko har jeg læst mig frem til.

Alt andet lige, så hvis et OLED TV kører primært med samme logo mere eller mindre konstant, så kan det utvivlsomt belaste panelet så man opnår en burn-in.

Jeg fundere bare på, om pixel orbiter eller en eventuel "Wash" funktion bliver benyttet?

Men knageme surt for trådstarterConfused


Redigeret af Hother - 11-Juli-2017 kl. 01:11
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 01:57
Kanal5 logoet er ikke mere "hidsigt" end andre logoer, da alle LED'erne i OLED-panelet er hvide.

Så derfor min kommentar omkring at have TV'et på Kanal5 10 timer om dagen..

M.v.h.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 08:55
Hvem har påstået at det kun er en teoretisk risiko? Jeg synes der er gjort ret meget ud af, at forklare, at burn-in er en faktuel risiko hvis man har et selvemitterende display såsom OLED eller plasma.

Som Henrik skriver, så er der ingen farve i selve dioderne. Et logo, der ikke er gennemsigtigt, vil dog have fuldt blus på dioderne, så dennne type stationære objekter er naturligvis de værste. Kanal5 har både hvid og rød i fuld farve, så det er en af de slemme, men bestemt ikke en af de usædvanlige.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Hvem har påstået at det kun er en teoretisk risiko? Jeg synes der er gjort ret meget ud af, at forklare, at burn-in er en faktuel risiko hvis man har et selvemitterende display såsom OLED eller plasma.

Som Henrik skriver, så er der ingen farve i selve dioderne. Et logo, der ikke er gennemsigtigt, vil dog have fuldt blus på dioderne, så dennne type stationære objekter er naturligvis de værste. Kanal5 har både hvid og rød i fuld farve, så det er en af de slemme, men bestemt ikke en af de usædvanlige.

Havde faktisk lige læst din test af EZ950 (udemærket i øvrigt), da jeg faldt over denne tråd. Så følgende stod i frisk erindring:
 

 "Vi nævner burn-in i kontekst med enhver OLED-anmeldelse fordi der er en teoretisk risiko for at brænde noget fast, hvis statiske elementer efterlades på skærmen for længe".


Redigeret af Hother - 11-Juli-2017 kl. 09:07
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 27>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu