recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED burn-in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED burn-in

 Besvar Besvar Side  <1 2122232425 27>
Afstemningsspørgsmål: Har du burn-in på dit OLED
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
10 [10,20%]
80 [81,63%]
6 [6,12%]
2 [2,04%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 11:36
Jeg oplever ikke burn-in på min B7 - selv retention oplever jeg heller ikke.

Jeg ser dog ikke meget TV, men jeg gamer en del med HDR aktiveret.

Redigeret af Ukke - 11-Juli-2017 kl. 11:37
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 11:37
Jeg har lige kigget mange (ca. 100) kanaler igennem.
Der er tilsyneladende ingen, der har disse massivt farvede logoer ud over Kanal 4, især Kanal 5, 6'eren og Canal 9. 
Det giver ikke mig problemer, da disse kanaler aldrig sender noget, som jeg har lyst til at se alligevel, men hvis man ser kanalerne, er det da en pestilens.
Jeg kan kun foreslå, at man retter henvendelse til Discovery Networks (tror jeg, de hedder) og beder om at få rettet logoerne til, så de fremtræder i intensitet på niveau med andre kanalers logoer.
Der er jo ingen grund til, at de skal være i dén grad kraftigt lysende - med mindre man ønsker at medvirke til at holde en endeløs diskussion i gang om burn in.





Redigeret af C. Johansen - 11-Juli-2017 kl. 11:40
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af thomasfrost thomasfrost skrev:


I snakker meget om at stå for længe.. Men kanal 5 bliver jo også regelmæssigt afbrudt af reklamer hvorpå der ikke er noget logo,
så hvis en OLED skærm ikke kan tåle 15-20min inden næste reklame, så tror jeg sku jeg "nøjes" med LED skærm.

hvad med burn-in på Qled ? 

QLED er LCD indtil videre. Der er ingen der har en ægte QLED skærm.

Reklamepauserne er ikke nok hvis TVet resten af tiden står på samme kanal alligevel.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Janus1 Janus1 skrev:

Jamen denne gang har vi virkelig prøvet at begrænse brug af kanal5. Max 2 timer om dagen og 3-4 gange om ugen. Tv'et var endda kalibreret fra Elgiganten (egentlig en fejl at vi fik det kalibreret for det har vi ikke betalt for ). Ud over det ser konen meget mere tv3 og så står den ellrs på ramasjang resten af tiden.... og intet her! kun det grimme kanal5 logo der slå igennem. Så man kan sige   vi har gjort alt for at det ikke skulle komme. Den stod endda på mørk rumindstilling... Tror efterhånden ikkeat man kan undgå den indbrænding, som i skriver er intensiteten nok for høj

Så har du jo nærmest gjort hvad du kunne, for at undgå burn-in. UnderligtConfused

Just for the record, Elgigantens kalibreringer er ret så værdiløse, så brug ikke dine surt tjente penge på den galej.Wink 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg har lige kigget mange (ca. 100) kanaler igennem.
Der er tilsyneladende ingen, der har disse massivt farvede logoer ud over Kanal 4, især Kanal 5, 6'eren og Canal 9. 
Det giver ikke mig problemer, da disse kanaler aldrig sender noget, som jeg har lyst til at se alligevel, men hvis man ser kanalerne, er det da en pestilens.
Jeg kan kun foreslå, at man retter henvendelse til Discovery Networks (tror jeg, de hedder) og beder om at få rettet logoerne til, så de fremtræder i intensitet på niveau med andre kanalers logoer.
Der er jo ingen grund til, at de skal være i dén grad kraftigt lysende - med mindre man ønsker at medvirke til at holde en endeløs diskussion i gang om burn in.





Så vidt jeg husker har ønsket om mindre aggressive logoer allerede været pitchet til dem tilbage i plasmaæraen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Janus1 Janus1 skrev:

Jamen denne gang har vi virkelig prøvet at begrænse brug af kanal5. Max 2 timer om dagen og 3-4 gange om ugen. Tv'et var endda kalibreret fra Elgiganten (egentlig en fejl at vi fik det kalibreret for det har vi ikke betalt for ). Ud over det ser konen meget mere tv3 og så står den ellrs på ramasjang resten af tiden.... og intet her! kun det grimme kanal5 logo der slå igennem. Så man kan sige   vi har gjort alt for at det ikke skulle komme. Den stod endda på mørk rumindstilling... Tror efterhånden ikkeat man kan undgå den indbrænding, som i skriver er intensiteten nok for høj

Hvilken billedprofil anvender du? Og hvad er dine indstillinger på OLED-lys og lysstyrke?

Som de fleste andre har jeg ikke oplevet skyggen af hverken burn-in eller retention. Men jeg gjorde mig dog den ulejlighed at skåne skærmen de første 2-300 timer med forholdsvis lav lysstyrke, inden jeg fik kalibreret tv'et af en professionel. Bruger ISF-profilen (mørk).
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 12:15
Kanal 5 logoet er vel blevet ændret 2 - 3 gange gennem de sidste 10 år, men jeg tror, det har været mindre kraftigt lysende tidligere. 
Til top
Janus1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Janus1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 13:01
Profilen står på expert (lys rum), har stået på mørk den første måned. men ellers Oled lys på 79   kontrast på 85 og lys på 50 farve 50

synes også jeg har gjort alt i min magt men det er åbenbart ikke nok. Jeg må bare lære at levemed det... nytter ikke at skifte den ud igen  og qled er stadig ret dyre
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 14:42
Ingen retention of burnin på mit B6 overhovedet. Halvt år gammelt bruges næsten kun til tv. Ser en del fodbold på kanal 6.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 16:38
I min verden er der her tale om undtagelsen ,- og det får ingenlunde mig til,at tænke i LCD . Men godt nok øv . . !
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

I min verden er der her tale om undtagelsen ,- og det får ingenlunde mig til,at tænke i LCD . Men godt nok øv . . !


Jeg vil stadig påstå at Janus gør et eller andet, som påvirker burn-in! Enten i form af overdreven lys/kontrast/HDR, eller mange, mange timer på samme kanal(5).

For det er påfaldende utroligt at samme bruger skulle få to skærme, med burn-in problem, når man ser hvor mange som ikke oplever noget som helst...

M.v.h.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 18:08
Til Rasmus Larsen, der svarede på nedenviste link, da jeg skrev:

"PS. Jeg hører dog gerne fra folk, der selv har oplevet problemet" (vedrørende OLED burn- in)

Rasmus Larsen: Ja dem hører vi meget gerne fra! Og hvis vedkommende samtidig har et navn, så der ikke går det rene fud-zilla i løjerne, så er vi allerede tilbage i overhalingsbanen Handshake."

Nu er der så kommet et navn på OLED burn-in.

Fra http://forum.recordere.dk/avforums-tester-panasonic-oled-tx65ez1000_topic151407_page6.html
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2122232425 27>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu