recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MacBook pro vs air
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MacBook pro vs air

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mismo1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mismo1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MacBook pro vs air
    Sendt: 03-Januar-2017 kl. 15:51
Hej. Min datter vil købe en MacBook air. Den står til 7000 i Bilka. Hun spørger nu, om den er stærk nok til studie one musik program og div skole opgaver eller om hun skal op i en proudgave.. hun vil ikke købe katten i sækken. Hvor stor forskel er der på en lille proudgave og air ( udover ca 3000,-)

Håber der er en klog..
Tonny

Redigeret af mismo1 - 03-Januar-2017 kl. 15:52
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2017 kl. 18:58
MONSTER stor forskel. Air'en er i dag en ren skolemaskine. Skærmen er meget dårligere end på den lille pro, cpu'en halter gevaldigt bagefter på air'en også. Air'en er en maskine som designmæssigt ikke er ændret overhovedet i meget meget lang tid. og den er egentlig kun blevet opdateret delvist i indmaden siden da.

MEN som begyndermaskine, for folk som aldrig har haft mac før - er det stadig en særdeles udmærket maskine. nu ved jeg ikke hvor gammel hun er, men det kunne jo godt være aldersgruppen er en kende hårde ved deres udstyr. Jeg kender dog rigtigt mange som vælger at købe brugt som førstegangskøbere netop fordi det er mange penge, og så ellers gå all-in ved næste køb. Så ved de også hvad det er de vil have. 2012 og tidlige 2013 macbook pro'er er stadig i meget høj kurs fordi man selv kan opgradere ram og diske i de maskiner (så længe det ikke er retina udgaverne)
Til top
mismo1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mismo1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 20:33
Tak... Hun er voksen (18) og det er primært skolebrug.. vi har kigget på brugt, men jeg synes at 4000-5000 for en 5 år gammel maskine er vildt meget..
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2017 kl. 23:11
Jeg har selv en Macbook Air og vil give claus_jac fuldstændig ret. 

Det er sgu ikke fordi skærmen er fantastisk, og det er ikke fordi den kan bruges til meget andet end skoleopgaver, film, dokument behandling og lidt surfen på nettet. Men til det er den helt fantastisk, og derudover er det jo bare en super lækker sofa bærbar :) Jeg savner en retina skærm, da den ganske enkelt bare er mere lækker, men det er jo også en anden pris og en anden størrelse på computeren, hvis man vælger en Macbook Pro. 

Om den kan køre et studie one musik program aner jeg ikke, da jeg ganske enkelt aldrig har hørt om den slags og derfor ikke ved, hvilket hardware det kræver. 


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu