recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny NVIDIA Shield (v. 2)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny NVIDIA Shield (v. 2)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny NVIDIA Shield (v. 2)
    Sendt: 05-Januar-2017 kl. 10:27
Så har NVIDIA annonceret en ny Shield på CES 2017.



Nogle af forbedringerne lyder på 4K HDR support (Netflix, Amazon, YouTube, Google Play), Stream af spil i 4K HDR fra PC, Google Assistant, NVIDIA Spot (smart mikrofon), SmartThings mm. og der er lavet nyt design af stumperne.

Det skulle være muligt at købe den nye boks senere i januar, mens den nye version af Pro-udgaven kommer senere. Pt er de listet hos NVIDIA til hhv. 1.799kr og 2.449kr.

Lidt interessant er også følgende statement, jvf. The Verge: "Nvidia says that existing Shield TV devices will get the new one’s features through a software update delivered sometime in January."

Shield på Engadget
Shield på The Verge
Shield på Android Central
Shield på Ars Technica
NVIDIA Spot på Android Central

Andre væsentlige fakta der skal tilføjes til ovenstående? Glæder du dig eller er du skuffet? Skal du have én eller er den første version stadig god nok?

Redigeret af tipsen - 05-Januar-2017 kl. 10:34
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 11:22
Er det ikke "bare" HDR der er nyt? den gamle kan stadig 4K? 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Er det ikke "bare" HDR der er nyt? den gamle kan stadig 4K? 
Jo, det virker sådan - og spørgsmålet er om den gamle ikke også får samme support efter næste softwareopgradering.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 13:34
Så vidt jeg kan læse på forummet, har de fjernet et par porte på de nye. microUSB port og SD kort mener jeg det var. De gamle kan stadig HDR men ikke VP9 til youtube. Og hvis man skal have google voice på de gamle skal man enten købe spots eller ny controller, da den nye controller har mikrofon.

Jeg har to "gamle" Shields som jeg beholder, hvis det ikke er mere end det, der er nyt. Så vidt jeg kunne se var det samme chipset.

Hvis der kommer bedre video scaler, de får styr på deres color spaces på de nye eller noget andet spændende gennem software kunne jeg fristes. Jeg bruger min udelukkende som mediacenter da spiludvalget ikke har været som forventet, så kan ikke umiddelbart se, hvorfor der skal købes ny.


Redigeret af Bjur - 05-Januar-2017 kl. 13:38
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

... Og hvis man skal have google voice på de gamle skal man enten købe spots eller ny controller, da den nye controller har mikrofon....
Den gamle controller har da mikrofon???
miri
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 14:12
Ja, du har selvfølgelig ret. Men det er noget med handsfree kræver den nye controller. Men det vil klart være smartest med de spots da de altid lytter, det gør den gamle controller ihvert fald ikke.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

... Lidt interessant er også følgende statement, jvf. The Verge: "Nvidia says that existing Shield TV devices will get the new one’s features through a software update delivered sometime in January."
Det er et officielt Nvidia citat:

Dog kræver "håndfri" brug af Google Assistent en ny controller, som nævnt af Bjur tidligere....


Redigeret af miri - 05-Januar-2017 kl. 15:56
miri
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 17:57
Eller et spot.. Synes de spot ser ret interessante ud. Håber ikke prisen er for høj.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Eller et spot.. Synes de spot ser ret interessante ud. Håber ikke prisen er for høj.
50$ bliver vel til 450,- DKK.....
miri
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 23:33
Er egentlig lidt skuffet over den "nye" Shield TV. Mere eller mindre gammel vin på nye flasker. At man så tilmed har fjernet noget på hardware siden gør tingene ikke bedre.

Alligevel forventer jeg en eller to af dem i min umiddelbare fremtid, hvis de ellers stadig kan afspille film fra USB medier (flash drives, ekstern HDD osv.).
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 02:47
Den gamle model klarer altså fint HDR også. Det har virket siden i sommers, hvor den blev opdateret til version 3.2. Det er dog muligt det med YouTube er nyt, da de bruger deres egen codec.
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 21:16
Hej

Er der nogen der ved om der eksistere en DVB-C tv tuner der kan tilsluttes den via USB? 
Jeg syntes at HD homerun er lidt for dyr til mit projekt 😀

\Søren Bundgaard 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu