recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TIDAL Master kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TIDAL Master kvalitet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TIDAL Master kvalitet
    Sendt: 05-Januar-2017 kl. 18:23
TIDAL kunder med HIFI abonnement har fået adgang til musik i Master indspilnings kvalitet.



Redigeret af kec2 - 05-Januar-2017 kl. 18:30
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 19:56
Spændende. Bliver interessant om man kan høre forskel.

Redigeret af moremusic - 05-Januar-2017 kl. 19:57
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 22:17
Jeg synes, at der er en lille forskel, til masters fordel, i Adam Lambart - The Original High Delux - Ghost Town.

Jeg har prøvet en håndfuld numre fra forskellige kunstnere, og det er ikke alle sammen, hvor jeg kan høre forskel.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 23:24
Som jeg forstår det, er effekten af MQA størst, hvis man har en MQA certificeret DAC i sin kæde. Uden det, skulle effekten vist være begrænset. hvad testede du på ?
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 12:18
Computer -> Desktop TIDAL -> HDMI -> Pioneer VSX-323 -> Dali Opticon 1.

Redigeret af kec2 - 08-Januar-2017 kl. 12:34
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 12:35
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
jonlanghoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonlanghoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Som jeg forstår det, er effekten af MQA størst, hvis man har en MQA certificeret DAC i sin kæde. Uden det, skulle effekten vist være begrænset. hvad testede du på ?

Som JEG forstår det, er der en MQA-dekoder indbygget i Tidal-app'en på Windows og Mac OS, men hvis man ønsker så kan man slå Passthrough til, således at ens DAC (såfremt at den kan) står for decoding'en i stedet.

Kan dog ikke forestille mig at det gør nogen forskel om decoding'en foregår i computeren eller i en ekstern DAC, da decoding-processen jo udelukkende eksisterer i det digitale domæne..?
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af jonlanghoff jonlanghoff skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Som jeg forstår det, er effekten af MQA størst, hvis man har en MQA certificeret DAC i sin kæde. Uden det, skulle effekten vist være begrænset. hvad testede du på ?

Som JEG forstår det, er der en MQA-dekoder indbygget i Tidal-app'en på Windows og Mac OS, men hvis man ønsker så kan man slå Passthrough til, således at ens DAC (såfremt at den kan) står for decoding'en i stedet.
Sådan har jeg også forstået det.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 16:13
Svar på MQA spørgsmål
Til top
jonlanghoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonlanghoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af wernermeyer wernermeyer skrev:

Svar på MQA spørgsmål

Tak for input. Tre observationer/spørgsmål på baggrund af Tidal-supporterens svar:

1) Hvad betyder "to its fullest extent" i denne sammenhæng? - Kan den indbyggede MQA-dekoder levere en datastrøm i 96/24 eller ej? - Hvis ikke, hvilken kvalitet kan den så levere?
2) Hvordan forestiller han sig at man overhovedet kan lytte til musikken hvis ikke man har en DAC? - En DAC konverterer 0'er og 1'er til lyd, så sådan en har alle da!
3) Hvad betyder unfolding?
Til top
chr1213 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chr1213 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 14:10
Jeg har Bluesound og den skulle lyse grønt når den afspiller MQA  det gør den bare ikke på.Tidels MQA musik. Hvad kan der være galt? 
Til top
jonlanghoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonlanghoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af jonlanghoff jonlanghoff skrev:

Oprindeligt skrevet af wernermeyer wernermeyer skrev:

Svar på MQA spørgsmål

Tak for input. Tre observationer/spørgsmål på baggrund af Tidal-supporterens svar:

1) Hvad betyder "to its fullest extent" i denne sammenhæng? - Kan den indbyggede MQA-dekoder levere en datastrøm i 96/24 eller ej? - Hvis ikke, hvilken kvalitet kan den så levere?
2) Hvordan forestiller han sig at man overhovedet kan lytte til musikken hvis ikke man har en DAC? - En DAC konverterer 0'er og 1'er til lyd, så sådan en har alle da!
3) Hvad betyder unfolding?

Jeg svarer lige på mit eget punkt 3! :)

Folding og unfolding refererer til hvordan MQA-formatet pakker de ultrahøje frekvenser ind i under støjgulvet i det hørbare spektrum. 1x unfolding må referere til at man lader disse frekvenser "ligge" og således kun afspiller op til 44.1 kHz, mens 4x unfolding tillader 192 kHz. Fordelene ved inkludering af disse frekvensområder er op til diskussion, men se eventuelt Hans Beekhuyzens to videoer om MQA hvori dette forklares.

Herved besvares punkt 1 også - nej, den indbyggede MQA-dekoder i Tidal kan ikke afspille 24 bit / 96 kHz.

Holder stadig på at punkt 2 er noget ævl.. :P
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu