recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til anlæg eller soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til anlæg eller soundbar

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Wacky Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2017
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wacky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til anlæg eller soundbar
    Sendt: 05-Januar-2017 kl. 21:03
Hey folks

Jeg må desværre til at af med mit nuværende Hi-Fi stereo anlæg med gulvhøjtalere, og erstatte det med noget som fylder mindre. Børn and stuff ;)

Derfor leder jeg efter noget fornuftig erstatning til min NAD stereo reciever og Dali Lektor 6 gulvhøjtalere.

Budget: ~6000 kr. (ja det er desværre ikke meget til ordentlig lyd)

Primær brug: Film og serier og nogle gange til musik

Krav: Mindst 2 tilslutnings muligheder (digital evt en analog). TV og en Argon streaming boks. Bluetooth connect eller over wifi/app (vi bruger kun android i hjemmet).

Umiddelbart er jeg ude i noget Soundbar med trådløs subwoofer, eller mindre forstærkter/reciever og højtalere der kan hænges på væg eller stå på et TV møbel.

Hi-Fi klubben kører lidt forskellige kampagner i øjeblikket, og har kigget på følgende:



Alternativer og gode råd søges :)

På forhånd tak.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 22:15
Du kan lede længe efter noget der lyder lige så godt som dine Lektor.

Behøves du at skille dig af med dem?
I mit lille hjem har 4 gulvhøjttalere "overlevet" børn.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Wacky Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2017
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wacky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 22:20
Børn.. ja måske, men ikke mine kone med hang til mange bøger, they're all over pretty much. OK jeg har måske også udvidet med lidt vinreol og lidt, kan ikke smide skylden på andre 100% :)

Så ja, det er desværre tid at "size down".

Må også indrømme, at jeg hørte mere musik før i tiden, måske det kommer igen senere i livet når det tillader det.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 23:12
Så fortæller du din kone, at hvis du skal acceptere hendes hobby (alle hendes bøger), så må hun også acceptere din hobby (dit anlæg)!

M.v.h.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 02:38
Hvor meget fylder 2 højttalere?
Ja, man undres...
I burde, uden problemer, kunne være der allesammen, også børnene.
Jeg synes, det er utroligt, så få mænd, der har bukserne på i et forhold, herhjemme.
Prøv at vis hende, hvor skabet skal stå. Måske, hun ligefrem vil kunne lide det???


Redigeret af Supergris - 06-Januar-2017 kl. 02:42
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 07:06
Stop nu med alle de kommentarer, og hjælp i stedet manden med det han spørger om. Jeg kender selv til det, da jeg snart nedgraderer fra et fuldt 5.1 setup til Sonos playbar plus sub. Nogle gange ændrer livets prioriteter sig, og det betyder ikke nødvendigvis at konen har magten, og manden lægger sig fladt på gulvet.
Til top
Wacky Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2017
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wacky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 07:26
Jeg har haft de gulvhøjtalere i 7 år uden brok fra konen, så det er bestemt ikke noget jeg føler mig presset til.

Det er også irrelevant, jeg beholder dem hvis jeg ikke finder en løsning jeg kan leve med inden for budget :)
Til top
Stouenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stouenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 10:43
Thumbs Up
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 11:47
Hvis det primært er tv lyd, så vælg en Sonos Playbar - den kan det du har brug for, og er enkel i betjening, og du slipper for at køre en eller anden hakkende Bluetooth løsning.
Hvis du gerne vil have god musik også, ville jeg se efter nogle aktive højtalere (slip for en ekstra boks), f.eks. et sæt Dynaudio Xeo 3, som skulle lyde pisse godt.

http://www.dba.dk/hoejttaler-dynaudio-xeo-3/id-1030236255/

(Kender ikke sælger - bare som eksempel)
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 11:54
PS: Fair nok at man gør opmærksom på at han går voldsomt ned i kvalitet med den ønskede løsning, men Lad os nu droppe det pis med "vis hende hvor skabet skal stå".
Hvis manden beder om hjælp til at finde en alternativ løsning, så har han vel bestemt sig, så hjælp til med det. Hvis han ønskede rådgivning i forbindelse med parforhold, havde han sgu nok ikke postet herinde :)
Til top
Wacky Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2017
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wacky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 12:11
Spot on og tak for input.
 
Jeg er umiddelbart gået forbi SONOS da det har virket som en lidt dyrere løsning.
 
Men skal en tur i Hi-Fi klubben i morgen og høre på lidt forskelligt, så kan jeg jo se om jeg kan finde noget der lyder fornuftigt inden for budget :)
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Wacky Wacky skrev:


Spot on og tak for input.
 
Jeg er umiddelbart gået forbi SONOS da det har virket som en lidt dyrere løsning.
 
Men skal en tur i Hi-Fi klubben i morgen og høre på lidt forskelligt, så kan jeg jo se om jeg kan finde noget der lyder fornuftigt inden for budget :)


Den er dyr, og jeg ved ikke hvordan den lyder uden sub ( eller med for den sags skyld - jeg har ikke en), men den er blevet rost en del. Tror lyd og billede lavede en test af Soundbars på et tidspunkt, som du måske kan læse lidt på.
Personligt ville jeg nok gå efter aktive højtalere, da det giver en bedre oplevelse når man lytter til musik. Måske lytter du ikke så meget lige nu, men du vil slet ikke gøre det, hvis du ikke har noget godt at spille det på.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu