recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Dr Radio Bøvl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Dr Radio Bøvl

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Slowhand76 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Januar-2017
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slowhand76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Dr Radio Bøvl
    Sendt: 07-Januar-2017 kl. 10:26
Hej 

Håber nogle her kan hjælpe mig da jeg er ved at smide mit Sonos i skraldespanden Wink (næsten)

Jeg er en eller MEGET tilfreds bruger af Sonos, og er rigtig glad for hvor meget musik jeg hører mere efter jeg har fået systemet.
Har 5 stk Play 1ér og 1 stk play 5ér (Har ligeså lige købt 5éren)

Men nu har jeg IGEN problemer med DR radio kanalerne via TuneIn. Jeg havde akkurat samme problem da jeg startede med at "samle" på systemet for ca 2-3 år siden, og problemet igen nytårsdag....og så igen idag.

Problemet er at den ikke vil streame fra DR kanalerne (DR P3, DR P4 midt-vest hvor konen gerne vil høre mads og monopolet :, osv), men gerne fra diverse lokale stationer (radio Viborg osv, som jeg IKKE gider høre).

Systemet med trådløs streaming er GENIAL synes jeg, men hvis det ikke virker adskellige gange man skal bruge det, bliver det jo bare til frustationer, og overvejelser om man bare skulle gå tilbage til en stationær radio, selvom jeg ville savne multiroom funktionerne, rigtigt meget.

Håber nogle kan forklare hvad jeg gør galt, eller op andre oplever det samme Embarrassed






Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 11:07
Jeg har pt. også bøvl med TuneIn på DR radio kanaler, så mon ikke det er et generelt problem.
Men det kommer og går.
Jeg bruger OpenDNS på mit netværk, og en reboot af Sonos hjælper nogengange.
Jeg mener ikke at huske det har bøvlet tidligere, så mon ikke der kommer styr på det igen.
Måske en fejlmelding til Sonos eller TuneIn kunne skubbe på.

Redigeret af Jever - 07-Januar-2017 kl. 11:16
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 12:04
Jeg tror det er en fejl hos Sonos, da jeg ikke har oplevet problemer med DR kanaler på Bluesound, som også kører via Tunein.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 14:13
Prøv at tilføje adr. på de kanaler du vil høre under administrer/tilføj radiostation:
http://www.dr.dk/hjaelp/digtal-radio/direkte-links-til-dr-radio-paa-nettet


Redigeret af Enerneslo - 07-Januar-2017 kl. 14:19
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Prøv at tilføje adr. på de kanaler du vil høre under administrer/tilføj radiostation:
http://www.dr.dk/hjaelp/digtal-radio/direkte-links-til-dr-radio-paa-nettet




Kan man så vidt jeg ved ikke gøre på TuneIn i Sonos.
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Prøv at tilføje adr. på de kanaler du vil høre under administrer/tilføj radiostation:
http://www.dr.dk/hjaelp/digtal-radio/direkte-links-til-dr-radio-paa-nettet




Kan man så vidt jeg ved ikke gøre på TuneIn i Sonos.



Hvis at du også har Sonos controlleren installeret på en PC, så er det meget enkelt en gang for alle, at tilføje de direkte streams til dit Sonos.
Kan også anbefale at du så bruge AAC streamen, den er meget - meget bedre end MP3 streamen !


Redigeret af gah - 08-Januar-2017 kl. 13:43
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Prøv at tilføje adr. på de kanaler du vil høre under administrer/tilføj radiostation:
http://www.dr.dk/hjaelp/digtal-radio/direkte-links-til-dr-radio-paa-nettet




Kan man så vidt jeg ved ikke gøre på TuneIn i Sonos.



Hvis at du også har Sonos controlleren installeret på en PC, så er det meget enkelt en gang for alle, at tilføje de direkte streams til dit Sonos.
Kan også anbefale at du så bruge ACC streamen, den er meget - meget bedre end MP3 streamen !


Ok, tak for hint.
Den menu havde jeg ikke fundet uden et fingerpeg, bruger stortset aldrig Sonos via PC, altid på mobil enheder.
Men nu kan jeg da godt se at det faktisk er en mulighed at tilføje URL i TuneIn.
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 20:35
Havde nøjagtigt samme problem med sonos den dag, og det er sonos/tunein relateret. Brugte min dr app på mobilen og bluetooth til en anden højttaler istedet for nogle timer indtil det virkede igen.
skal også lige have lagt de links til radiokanalerne ind nu ;)


Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 10:41
Sender DR i AAC? I Tune-In kan jeg kun se to streams på hhv. 96 kbps og 192 kbps.
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 13:40
Ja Ukke se link til de direkte streams tidligere i denne tråd.
Det var også derfor at jeg skrev at HLS AAC lyd kvaliteten er meget bedre end de 2 MP3 streams du nævner.
Blot til orientering jeg har skrevet til DR og bedt dem om at oplyse AAC streaminghastigheden, men de har som forventet ikke svaret.
Men lydkvaliteten er væsentligt bedre end den bedste MP3 kvalitet.


Redigeret af gah - 08-Januar-2017 kl. 13:43
Til top
Slowhand76 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Januar-2017
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slowhand76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 21:12
Tak for alle svarene, må prøve at lægge de direkte links ind og se om det løser problemet næste gang
Til top
DKPHA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2017
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DKPHA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 08:54
Hej
Jeg har haft udfald på min Sonos når jeg spillede DR programmer (Tunein) og jeg har prøvet alt muligt med udskiftning af kabler, ændring af WIFI channels etc, men intet hjalp. 
Men så snart jeg begyndte at bruge AAC linkene direkte fra DR hjemmesiden http://www.dr.dk/hjaelp/digtal-radio/direkte-links-til-dr-radio-paa-nettet kom det til at fungere som det gjorde i gamle dage uden udfald.
Tak for hjælpen Tongue
mvh Palle
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu