recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Dr Radio Bøvl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Dr Radio Bøvl

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 09:35
Jeg har ingen problemer med TuneIn på Raumfeld.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 09:52
Herhjemme høres som regel en irsk kanal, der også har svigtet flere gange.
Hvordan og hvor skifter man til HLS AAC lyd kvaliteten?
Vi har koblet en Ipad Sonos app via Tuneln.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 11:15
Det kan mærkeligt nok ikke gøres via Appen.

Du skal have Sonos controlleren installeret på en PC for at kunne gøre dette.
Og det er ikke sådant at du blot kan skifte til AAC, du skal indsætte radiostationens direkte link i PC controlleren.
Når dette så er gjort så virker det helt som det plejer på iPaden.

Nu skriver du en irsk kanal, det kræver derfor lidt hjemmearbejde, du skal først finde ud af om stationen sender flere streams ud, og så skal du på stationens hjemmeside finde det direkte link og så indsætte dette.
På den måde spiller Sonos radiostationen uden om TuneIn.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 11:17
Tak gah for fornemt svar
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Pindehandler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-November-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pindehandler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2017 kl. 11:10
Det er betryggende, at læse andre har lykkes med DRs link. Så kan der jo være
et klogt hoved der kan løse min udfordring.

Jeg har, som andre har foreslået tidligere i tråden, tilføjet nedenstående link
via Sonos PC program (http://www.dr.dk/hjaelp/digtal-radio/direkte-links-til-dr-radio-paa-nettet).

Men hvad er næste trin, hvis jeg skal have mit næste Mads og monopolet- fix?

Uanset hvordan jeg forsøger mig havner jeg med beskeden om 
"Forbindelsen til Tunein forsvandt".

Nogle løsningsforslag?
Til top
SoFa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2017
Sted: København
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoFa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 21:31
Jeg må desværre tilslutte mig koret af utilfredse og ufrivillige TuneIn brugere (via Sonos). Jeg oplever alt for ofte at deres server er nede. Man kan bl.a. check'e her: 


hvor brugere indikerer hvis de har problemer. 

TuneIn har "Mads og Monopolet", men de fleste nye DR podcasts mangler. F.eks. de nye "Digitalt", "Sidste mand slukker lyset", "Kejser", "Hypokonder", "Efterforskerne", mv, mv. 

Det synes jeg er et kæmpe problem, men om det er DR der ikke har opdateret en eller anden liste, eller om det er TuneIn der sover i timen, skal jeg ikke kunne sige. Måske der er nogen her der ved hvordan det fungerer?

Et andet problem er langsommeligheden hvormed de podcasts (der dog er tilbage), opdateres. Ofte går der et helt døgn før en udsendelse er tilgængelig.

Min drøm ville være en DR app som tilbyder alle de lækre funktioner som DRs mobil app har (bl.a. pause og timeshift, rewind i live-udsendelser). Det kunne være SUPER fedt!!

/ Søren


Redigeret af SoFa - 09-Oktober-2017 kl. 22:04
Til top
SoFa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2017
Sted: København
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoFa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 21:36
Glemte lige at svare på @Pindehandler's spørgsmål:

Den eneste alternative løsning jeg kender er at downloade podcast til din telefon eller NAS og afspille derfra (det gør jeg selv med ovenstående podcasts som ikke findes på TuneIn).

/ Søren
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 06:47
Forstår ikke problemerne med DR

Streamer DR på Sonos hver dag uden problemer. ( via TuneIn )

Bruger bridge. Og har 6 enheder

Som skrevet før hvad hvis i bruger de direkte link der findes ?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 07:31
Oprindeligt skrevet af SoFa SoFa skrev:

Glemte lige at svare på @Pindehandler's spørgsmål:

Den eneste alternative løsning jeg kender er at downloade podcast til din telefon eller NAS og afspille derfra (det gør jeg selv med ovenstående podcasts som ikke findes på TuneIn).

/ Søren
jeg bruger samme metode. Download podcast i podcast app på iOS. Så kan sonos app’en automatisk afspille den downloadede podcast.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 20:33
@Pindehandler

Det er forhåbentlig ikke http://www.dr.dk/hjaelp/digtal-radio/direkte-links-til-dr-radio-paa-nettet du indsætter som link i Sonos?

I så fald skal du i stedet gå ind på siden linket fører dig til i din internetbrowser, højreklikke på HØR ud for (ACC) på kanalen du vil tilføje, vælg "kopier linkadresse", og indsæt så det link i Sonos under "Administrer" og "Tilføj Radiostation".

Så burde den nu ligge inde under "Radio leveret af TuneIn", "Mine Radiostationer"


Redigeret af Enerneslo - 10-Oktober-2017 kl. 20:38
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 10:51
Sjovt... googlede lige på problemet med DR som ikke vil streame og endte i denne tråd.

Jeg har bluesound og i går begyndte DR kanaler at falde ud og komme tilbage igen.
hele dagen.

I dag kan jeg slet ikke høre DR3 og 4.

jeg har en FLEX hvor de er kodet ind på de faste kanaler.
Men har også prøvet direkte fra tlf. i dag.

Bruger TuneIn.

mangler dog at prøve genstart af router.

Kunne det have noget at gøre med hvilken DNS man har sat på sit netværk?

Kan jeg som BlueSound bruger også benytte mig af det der ACC?
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
SoFa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2017
Sted: København
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoFa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 10:55
Jeg her heller ikke kunnet høre DR siden i morges (kl 9).

Jeg er ret sikker på at det er forbindelsen imellem DR og TuneIn der er problemet (i hvilken ende, skal jeg ikke kunne sige), men andre TuneIn services virker fint, f.eks. hører jeg nu 24syv uden problemer.

Sonos via TuneIn
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu