recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic VT30 med lyserødt flimmer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic VT30 med lyserødt flimmer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
keysersoze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2008
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keysersoze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic VT30 med lyserødt flimmer
    Sendt: 09-Januar-2017 kl. 17:09
Jeg har et ca 5 år gammelt Panasonic VT30, der er begyndt at vise lyse farver (såsom himmel og lysglimt, men kan også ske i fx ansigter) som lyserødt pixelleret flimmer og det sker primært i den øverste halvdel af skærmen. Først troede jeg at det var en følgevirkning af TDC-nedbruddet til nytår (hvor det potentielt har stået tændt med sort skærm nogle timer) da det er sket meget pludseligt herefter så det måske var en form for antenneproblem men har nu også oplevet det med dvd-/bluray-afspilning via HDMI.

Er der noget jeg kan indstille, rense eller lignende eller er det stille og roligt ved at stå af Cry ?
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 17:18
Hvordan ser det ud, når du kører "skærmvaskeren"?
Og hjælper det evt, at den kører lidt tid?

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
keysersoze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2008
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keysersoze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 18:55
Uha - nu er jeg lidt på slap line, kender ikke lige den funktion og kan heller ikke lige finde den i menuen?
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af keysersoze keysersoze skrev:


Uha - nu er jeg lidt på slap line, kender ikke lige den funktion og kan heller ikke lige finde den i menuen?


Menu->Billede->Avancerede indstillinger->Rullebjælke

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
keysersoze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2008
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keysersoze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 10:07
Jeg kørte den der rullebjælke i ca 30 minutter i morges (ved ikke lige om det er lang eller kort tid) men det gav ingen synlig effekt. Det virker heller ikke som værende burn-in for almindelige farver og selv hvid, der ikke er lysende/skrigende hvid, fremstår helt fint.

Jeg fandt lige denne video om Pink Banding (bedst efter ca 16 sekunder) og selvom det er på Samsung ligner det ret godt. Der er flere, der i tråden snakker om at justere spændingen - lyder det plausibelt?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 12:04
Prøv at google 'panasonic plasma purple snakes'.......

Redigeret af Pallec - 10-Januar-2017 kl. 12:04
Til top
keysersoze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2008
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keysersoze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 12:49
Når jeg google purple snakes lader det til at være et problem på tidligere generationer end mit VT30 og hvor det er en egentlig produktionsfejl, der viser sig meget hurtigt og ikke efter ~5år?
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af keysersoze keysersoze skrev:

Jeg kørte den der rullebjælke i ca 30 minutter i morges (ved ikke lige om det er lang eller kort tid) men det gav ingen synlig effekt. Det virker heller ikke som værende burn-in for almindelige farver og selv hvid, der ikke er lysende/skrigende hvid, fremstår helt fint.

Jeg fandt lige denne video om Pink Banding (bedst efter ca 16 sekunder) og selvom det er på Samsung ligner det ret godt. Der er flere, der i tråden snakker om at justere spændingen - lyder det plausibelt?

Var misfarvningerne synlige mens du kører rullebjælken?
Jeg har noget "lyserød flimmer" øverst i skærmen, når jeg kører bjælken, men heldigvis ikke noget jeg ser i billedet i det daglige.
Jeg har også en anelse burnin oppe i venstre hjørne af noget logo.
Det kom desværre ret tidligt i levetiden.
Jeg mistænker, at det var fordi jeg viste tv fra en tuner på en gammel analog Sony recorder, og at der var noget "kunstig skarphed" på det signal, som var hårdere ved skærmen.
Men i det daglige har jeg heldigvis ingen gener med billedet på mit VT30.

Har desværre ikke nogle forslag til hvordan du bliver bugt med problemet.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
keysersoze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2008
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keysersoze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 11:01
Jeg havde en smule skygge/burnin i øverste venstre hjørne - men, på trods af den ellers relativt stærke lyse bjælke, var der intet lyserødt skær. Der er til gengæld kommet en del reklamer, hvor det går helt grassat ligesom en trailer for Big Bang Theory (hvor de efterligner musikvideoen a-ha - Take On Me) bestemt heller ikke er køn.

Jeg må prøve at google noget mere og eventuelt tage bagbeklædningen af for at checke connectors og se om spændingen kan justeres. Det eneste gode ved et TV i udo er at man får lov til at købe et nyt :)
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af keysersoze keysersoze skrev:

Jeg havde en smule skygge/burnin i øverste venstre hjørne - men, på trods af den ellers relativt stærke lyse bjælke, var der intet lyserødt skær. Der er til gengæld kommet en del reklamer, hvor det går helt grassat ligesom en trailer for Big Bang Theory (hvor de efterligner musikvideoen a-ha - Take On Me) bestemt heller ikke er køn.

Jeg må prøve at google noget mere og eventuelt tage bagbeklædningen af for at checke connectors og se om spændingen kan justeres. Det eneste gode ved et TV i udo er at man får lov til at købe et nyt :)


Men ulempen er, at Plasma er "no more", og man så skal til at vælge hvad pokker der så er "godt nok" og hvad sådan noget stads koster.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
keysersoze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2008
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keysersoze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 16:29
Uden tvivl - har kørt plasma siden Panasonic kom med deres 42pa20 (2003 vistnok - og det lever endda hos svigermor endnu) og synes virkelig det er trist at plasma er dødt så selvom jeg selvfølgelig kan få lov til at opgradere til 4K ville jeg ikke ane hvor jeg skulle starte med at kigge i dag.

Medmindre jeg brænder det af når/hvis jeg begynder at pille ved det tror jeg dog at jeg vil leve med fejlen så længe som muligt - i og med at det "kun" er øverste halvdel og kun på visse farveudtryk er det ikke noget, der spolerer helhedsindtrykket under en film.
Til top
keysersoze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2008
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keysersoze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2017 kl. 14:46
Nå - jeg fik endelig skilt fjernsynet, fjernet en masse nullermænd og gennemgået alle de connections jeg kunne finde men desværre ændrede det ikke på noget. Jeg kunne ikke finde noget sted at justere spændingen som jeg ellers havde læst nogle steder var en mulighed så heller ikke noget held dér. Fjernsynet har bedre dage end andre lige som om det virker lidt til at nogle kanaler er værre end andre og det nærmest virker som om at andre kanaler går ind over - men da også film fra PS3 og andre medieafspillere har problemer kan jeg nok ikke skyde skylden på antennesignalet. Jeg må derfor nok snart indstille mig på et skulle købe noget nyt :(
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu