recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - One hub to replace them all ...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

One hub to replace them all ...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Keyser_Soze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2015
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyser_Soze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: One hub to replace them all ...
    Sendt: 09-Januar-2017 kl. 20:45
På et eller andet tidspunkt i år, forventer jeg at anskaffe nogle hue lyskilder eller lign. Derudover pønser jeg på en af logitechs universal fjernbetjeninger. Dette kunne blive starten på det intelligente hjem, som lige nu ikke er helt hoppet med på IoT-bølgen.

Når jeg begynder at bygge "det smarte hjem" op, så vil jeg jo gerne sikre mig at jeg gør det rigtigt. Jeg vil gerne undgå at jeg står med en bridge til hue, en hub til harmony, en hub til termostater Osv. Osv. For det er ikke lige det jeg forbinder med et smart hjem.

Når jeg læser lidt om det, så virker det til at Zigbee og Z-wave er de to mest udbredte protokoller til smart home løsninger. Jeg synes dog også at jeg kan udlede, at jeg pt. Ikke slipper for at have hubs og bridges til alle smart home komponenter, hvis jeg vil have fuldt udbytte eller fuld kontrol over den pågældende enhed.

Jeg vil derfor høre om der er nogen af jer som er kommet frem til en anden konklusion eller har gjort sig nogle erfaringer på området. Findes der en "One hub to replace themy all"?
Til top
Keyser_Soze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2015
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyser_Soze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 16:24
Er der slet ingen der har erfaringer på dette område?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 16:35
Har både Hue og Logitech

Og der skal bruges hub til begge.   Men det er intet problem.   Det smarte hjem består af mange bokse der kan tale sammen.   

Det bliver svært lige nu at samle det hele på en nem måde.
Men min remote kan styre lidt lys samt lidt Sonos udover alt tv grej og tilbehør
Til top
Keyser_Soze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2015
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyser_Soze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 19:55
Jeg synes bare det modvirker lidt ideen med smarte løsninger til hjemmet. Logitechs fjernbetjening kan betjene op til 15 forskellige systemer. Dvs. Hvis jeg udnytter alle, så har jeg 15 hubs. Jeg antager at man er blevet enig om nogle protokoller fordi man ønsker at standardisere, det virker bare som om det ikke er modnet rigtigt endnu, hvis man skal have hub til hver enkelt subsystem.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 21:00
Det smarte skal forståes i betjeningen. Ikke alt det der ligger bag .
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 22:35
Jeg har skrevet lidt i denne tråd omkring mit "intelligente hjem"

Jeg tror ikke at du skal fokusere på hvor mange bokse der ligger bag, men mere om de forskellige bokse kan arbejde sammen, og dække dit behov.
BaaaaaH
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af Keyser_Soze Keyser_Soze skrev:

Jeg synes bare det modvirker lidt ideen med smarte løsninger til hjemmet. Logitechs fjernbetjening kan betjene op til 15 forskellige systemer. Dvs. Hvis jeg udnytter alle, så har jeg 15 hubs. Jeg antager at man er blevet enig om nogle protokoller fordi man ønsker at standardisere, det virker bare som om det ikke er modnet rigtigt endnu, hvis man skal have hub til hver enkelt subsystem.




Du får ikke 15 hub.     Der bruges ir sender til meget.

Alt TV, Bluray, og andre bokse til TV bliver styret af ir og kræver ikke Hub

Philips Hue har En Hub.     Sonos har en Bridge.

Logitech er mest beregnet til at styre lyd og billede.   Men kan klare lidt andet .
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu