recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - atmos højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

atmos højtalere

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: atmos højtalere
    Sendt: 10-Januar-2017 kl. 16:29
hej skal købe atmos højtalere, men hvilke kan bruges og hvad kan anbefales.
kan ikke bruge indbygnings højtalere da jeg har gipsloft.
har set på nogle svs prime elevation, men de skal sidde oppe under loftet og ud til siden, det er da ikke optimalt vel.
tænker på nogle helst hvide enten runde eller retangulære, men alt har interesse 

Ole Hansen
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

kan ikke bruge indbygnings højtalere da jeg har gipsloft.

Ved jeg nu ikke helt om jeg er enig med dig i. Jeg har købt nogle Cambridge Audio C46, som er lavet til at blive installeret i et gipsloft. Jeg har ikke fået dem installeret endnu, så kan ikke sige noget om performance, men de har samme størrelse og vægt som et indbygningsspot.
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 22:00
Cambridge Audio ws30 Smile
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 00:00
Lyngdorf kommer snart ud med nogen der hedder Mh-2.
Kommer til at koste 2999kr.

Eller så ville Jamo D500 LCR Måske være en mulighed også?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 15:55
Til top
Boddicker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2014
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boddicker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 16:16
Xtz 95.22 synes jeg giver meget for pengene
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3

Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg har disse og er godt tilfreds med dem



Har også disse og er også rigtig godt tilfreds!
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

kan ikke bruge indbygnings højtalere da jeg har gipsloft.

Ved jeg nu ikke helt om jeg er enig med dig i. Jeg har købt nogle Cambridge Audio C46, som er lavet til at blive installeret i et gipsloft. Jeg har ikke fået dem installeret endnu, så kan ikke sige noget om performance, men de har samme størrelse og vægt som et indbygningsspot.
Ole Hansen
Til top
peter biofreak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2015
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peter biofreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

hej skal købe atmos højtalere, men hvilke kan bruges og hvad kan anbefales.
kan ikke bruge indbygnings højtalere da jeg har gipsloft.
har set på nogle svs prime elevation, men de skal sidde oppe under loftet og ud til siden, det er da ikke optimalt vel.
tænker på nogle helst hvide enten runde eller retangulære, men alt har interesse 

Hej. SVS Prime Elevation vil være et fantastisk valg. Dem ville jeg selv vælge hvis ik det var jeg selv byggede højttalere. Du kan bruge dem som Dolby Enabled upfiring speakers. Men du kan osse montere dem i loftet da de har den rette vinkling ned mod lyttepositionen.. Du kan sådan set bruge denne højttaler hele vejen rundt.. Tjek evt SVS egen hjemmeside... 
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 14:54
tak for indput, tænker også selv på svs prime, da resten af højtalerne består af svs.
men de kan vel egentlig kun monteres ude i siden af væggen op mod loftet, og pege nedad. når man ser andre opsætninger sidder de direkte i loftet.

men så er problemet ved dem som skal sidde foran på loftet, der passer de jo ikke rigtig, eller hvad
Ole Hansen
Til top
peter biofreak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2015
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peter biofreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

tak for indput, tænker også selv på svs prime, da resten af højtalerne består af svs.
men de kan vel egentlig kun monteres ude i siden af væggen op mod loftet, og pege nedad. når man ser andre opsætninger sidder de direkte i loftet.

men så er problemet ved dem som skal sidde foran på loftet, der passer de jo ikke rigtig, eller hvad
Jamen så bare montere dem i overgangen mellem væg og loft. Bare du har Surround højttalerne nede i omkring ørehøjde og ikke højere end halvdelen af lofthøjden. SVS Prime er vinklet så lyden skal nok ramme dig. Prøv at se denne her...

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0921/3560/files/elevation_direct_radiatingc.jpg

Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2017 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Boddicker Boddicker skrev:

Xtz 95.22 synes jeg giver meget for pengene

Har du dem monteret i loftet? Hvis ja, hvordan?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu