recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny ISP. Hiper eller Kviknet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny ISP. Hiper eller Kviknet?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 19:12
Jeg ved ikke om det stadig er gældende hos Telenor. Men jeg fik samme afvide som dig om at jeg bare skulle opsige min linje og oprette den igen for at få det billigere. Det der tilgengæld ikke blev sagt var at så bandt jeg mig for 6 måneder derefter.
Til top
glaty Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2015
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér glaty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af glaty glaty skrev:

Nu har jeg lige været et smut forbi de to firmaers facebooksider, og der er godt nok langt flere, der klager over problemer hos Hiper end hos Kviknet.
Jeg har Hiper og har intet at klage over. De leverer langt bedre hastighed, end jeg betaler for Thumbs Up

Har du tal for hvor mange kunder Hiper og Kviknet har, det kunne have betydning for mængden af klager Wink


Den slags tal tror jeg ikke lige de vil ud med Smile

Og det spiller nok også ind, at Hiper tilbyder internet via fiber, kabel og kobber, modsat Kviknet hvor det kun er kobber.

Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

Jeg ved ikke om det stadig er gældende hos Telenor. Men jeg fik samme afvide som dig om at jeg bare skulle opsige min linje og oprette den igen for at få det billigere. Det der tilgengæld ikke blev sagt var at så bandt jeg mig for 6 måneder derefter.


Det sagde han intet om, men i deres optik er man vel så blevet en ny kunde for dem. Og så er man jo automatisk bundet i 6 måneder. Det bekræfter mig så bare i, at det er tid til at finde en ny leverandør.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af glaty glaty skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

[QUOTE=glaty]Nu har jeg lige været et smut forbi de to firmaers facebooksider, og der er godt nok langt flere, der klager over problemer hos Hiper end hos Kviknet.
Jeg har Hiper og har intet at klage over. De leverer langt bedre hastighed, end jeg betaler for Thumbs Up

Har du tal for hvor mange kunder Hiper og Kviknet har, det kunne have betydning for mængden af klager Wink


Den slags tal tror jeg ikke lige de vil ud med Smile

Og det spiller nok også ind, at Hiper tilbyder internet via fiber, kabel og kobber, modsat Kviknet hvor det kun er kobber.

Og måske er det netop derfor svært at sammenligne de 2 produkter, men held og lykke med din fremtidige udbyder, som sikkert leverer efter bedste evne.

Til top
Uffebg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Uffebg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af glaty glaty skrev:

Nu har jeg lige været et smut forbi de to firmaers facebooksider, og der er godt nok langt flere, der klager over problemer hos Hiper end hos Kviknet.
Jeg har Hiper og har intet at klage over. De leverer langt bedre hastighed, end jeg betaler for Thumbs Up

Har du tal for hvor mange kunder Hiper og Kviknet har, det kunne have betydning for mængden af klager Wink


Nu er Hiper jo det nyeste selskab af de to, seneste tal for hiper jeg har set var at de havde rundet 10.000 kunder (mener det var i sensommeren).

Ang. at Kviknet kun er xDSL og at man derfor ikke kan sammenligne dem, så holder det ikke rigtigt, da Kviknet er startet som et fynsk foretagende og først havde med boligforeninger, som jeg mener er fiber anlæg, at gøre og derefter xDSL i hele landet. De er i fuld gang med at tilbyde bredbånd via (YouSee's) coax net, lige pt. vist kun fyn. Samtidig er en del af dem der klager over Hiper sltså også deres kunder på xDSL forbindelser.



Redigeret af Uffebg - 15-Januar-2017 kl. 22:18
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 11:29
Har en 15/15 fiber men kan få 100/35 ved kviknet til samme pris

Er det bare at slå til eller overser jeg noget?

Undskyld hijack af tråd - men det er tråden her der inspirederede mig, så måske der er andre i samme situation

Fiber virker ok, men kan man få 6x hastighed for samme pris må det være en god handel??
Til top
glaty Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2015
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér glaty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Har en 15/15 fiber men kan få 100/35 ved kviknet til samme pris

Er det bare at slå til eller overser jeg noget?

Undskyld hijack af tråd - men det er tråden her der inspirederede mig, så måske der er andre i samme situation

Fiber virker ok, men kan man få 6x hastighed for samme pris må det være en god handel??


Hvis du også modtager TV fra det samme firma, skal du måske lige undersøge om det vil have indflydelse på prisen for TV.
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Oprindeligt skrevet af glaty glaty skrev:


Se det var jo interessant nyt vedr. Kviknet. Jeg har selv en router der skal forbindes med den fra Hiper eller Kviknet, så det ville være fint, hvis det var nemt og lige til. Kan du sige noget mere om kvaliteten af deres udstyr?

Hiper og YouSee's udstyr er det samme.
Jeg har også min egen router efter Hiper's udstyr og har ingen problemer.
Gætter på at du er forbundet via Coax (antenne), hvor der ikke er så mange muligheder ?


Det er korrekt gættet.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
knowlton Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knowlton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 16:28
Hey,

Jeg havde Hiper i en periode og det virkede ganske fint. Som der også er blevet nævnt, så kom der oftere udfald end der gjorde hos yousee. Derudover kan de ikke levere fast ip på coax, samt de heller ikke understøtter VPN protokollen IP-sec.
Ellers ganske fint produkt.

Jeg meldte flytning af mit internet i god tid, da jeg skal flytte i slut januar, og det var der ingen problemer med fra Hiper's side. Dog lukkede de min forbindelse 2 dage efter og da jeg kontaktede dem, så kom de med en "Hov" forklaring og kunne ikke give mig forbindelsen tilbage før 7 dage efter.

Det fik mig til at smutte retur til yousee, som oprettede min forbindelse i løbet af et par dage.


men men, hvis du ikke bruger fast ip, VPN (de kan ikke svare på spørgsmål vedr. VPN ordentlig) og ikke har noget i lidt små udfald, hvilket også sker med yousee og andre selskaber, så ville jeg vælge Hiper. Der er mange penge at spare. Hvis det ikke er pga pengene, så ville jeg tage kviknet.

Man får lidt hvad man betaler for.
Knowlton
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 07:43
Jeg har ingen udfald med Hiper.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 23:55
Får Hiper snart - inden for en uge ca. Det er fiber forbindelsen så jeg er spændt på stabiliteten har også set de mange opslag på FB. Opsiger ikke Yousee bredbånd før jeg har set at Hiper er OK, dvs. stabil.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu